Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Heatsink/Chipset koeling

Pagina: 1
Acties:

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:24
Nou heb ik laatst nog een pc in elkaar gezet met een club3d HD4870OC en een Creative Titanium XiFi.

Dit alles heb ik op het volgende moederbordje geprikt:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/10egd50.jpg

De geluidskaart is een pci-e 1.0 kaartje met een lange PCB

Helaas past de geluidskaart niet in de eerste groene pci-e 1.0 slot omdat de heatsink in de weg zit.

Op dit moment zit de geluidskaart in de blauwe pci-e x8.0 slot maar zit de koeling van de GPU in de weg. Het zit namelijk recht voor de ventilator! Dit maakt dus een gigantisch lawaai.

De heatsink zelf zit vast met pushpins en kan er dus afgehaald worden.

Zou ik zonder problemen de heatsink weg kunnen halen?
Zou ik eventueel de heatsink kunnen vervangen door een platter of kleiner exemplaar?

Alle vragen hebben een antwoord

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Je kan hem inderdaad vervangen, moet je enkel kijken of er aftermarket oplossingen aanwezig zijn voor jou mobo. Het totaal weglaten zou ik niet doen, tenzei je een MOBO MOORDENAAR bent...!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Aftekenen met een potlood op de heatsink en daarna met een dremel of een zaagje ruimte maken in de heatsink.

En de heatsink weer terugplaatsen. ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je een dremel hebt zou je ook de vinnen gedeeltelijk weg kunnen halen die in de weg ziten. Zou geen probleem moeten zijn.

Met ^^ hierboven dus :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 02-04-2009 16:09 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Crijnn
  • Laatst online: 25-10 19:55
Heatsinks zijn bijna altijd zonde problemen te verwijderen, ze zijn er immer ook opgezet (push-pins)
Zou dit wel met enig beleid doen ivm. het beschadigen van je moederbord.

Maar eerst zou ik naar de mogelijkheden kijken op het gebied van passende koelers.

• mhindrik
  • Laatst online: 18-11 14:24
Bij de lokale computerboer hadden ze een paar ready made oplossingen. Twijfelachtig als deze passen. Ik denk inderdaad dat de dremel er aan zit te komen.

Alle vragen hebben een antwoord

Pagina: 1