Ok, ik set dus een cookie met de naam 'name' in PHP.
Geen problemen zou je zeggen. Als ik dat nog een keer doe, binnen de tijd van de duration, overschrijft hij de cookie met de naam "name" gewoon. Zowel in FF als in IE.
dus:
en daarna verander ik de naam in piet:
Bij een van onze testcomputers ging de naam echter continu weer terug naar ruud, terwijl we als piet inlogden. Wat blijkt? Bij het kijken bij de bestaande cookies in de settings staan de volgende waarden
Dus hij overschrijft hem niet, maar maakt gewoon een nieuwe aan met dezelfde name. Dat is nog niet zo'n ramp, als ie het consequent deed. Maar hij doet het dus wel in de FF op de ene computer en niet op praktisch dezelfde FF op een andere computer.
verder:
Testcomputer 1: FireFox 3.0.8
Testcomputer 2: Firefox 3.x (kan ik even zo gauw niet zien).
De uiteindelijke gebruikers zijn mensen van het type "cookies
", dus ik wil ook niet dat men handmatig de internetgegevens moet opschonen.
Iemand een idee hoe dit komt?
code:
1
| setcookie("name", $name, strtotime("now") + $duration); |
Geen problemen zou je zeggen. Als ik dat nog een keer doe, binnen de tijd van de duration, overschrijft hij de cookie met de naam "name" gewoon. Zowel in FF als in IE.
dus:
code:
1
2
| $name - "ruud"; setcookie("name", $name, strtotime("now") + $duration); |
en daarna verander ik de naam in piet:
code:
1
2
| $name - "piet"; setcookie("name", $name, strtotime("now") + $duration); |
Bij een van onze testcomputers ging de naam echter continu weer terug naar ruud, terwijl we als piet inlogden. Wat blijkt? Bij het kijken bij de bestaande cookies in de settings staan de volgende waarden
code:
1
2
| name: "name" value:"ruud" name: "name" value:"piet" |
Dus hij overschrijft hem niet, maar maakt gewoon een nieuwe aan met dezelfde name. Dat is nog niet zo'n ramp, als ie het consequent deed. Maar hij doet het dus wel in de FF op de ene computer en niet op praktisch dezelfde FF op een andere computer.
verder:
Testcomputer 1: FireFox 3.0.8
Testcomputer 2: Firefox 3.x (kan ik even zo gauw niet zien).
De uiteindelijke gebruikers zijn mensen van het type "cookies
Iemand een idee hoe dit komt?