Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Back-up] Continu up to date houden

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo CSA'ers, :)

Ik zoek dus een (back-up) programma welke continu controleert of er iets veranderd is in een bepaalde map, en waar dat is gebeurd, direct hetgeen dat veranderd is kopieert naar een andere map. Een soort RAID1 dus, maar dan folderwise. ;)

Wat ik hiermee wil bereiken is dat ik documenten standaard op een USB-stick kan opslaan, maar dat deze, indien gewijzigd, direct gekopieerd worden naar een netwerkschijf die overal in huis dus te benaderen is. ;)

Heeft iemand een idee welk programma dat kan? Ik zie overal programma's, maar die kunnen het alleen maar 1x per tijdseenheid controleren of iets dergelijks... ;) Ik heb het dus direct nodig zodat ik op elk moment gewoon mijn pc kan uitzetten. :)

Het OS is XP SP3.

Bij voorbaat dank. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Is dit voor Microsoft/Linux/Mac clients? En waar wil je deze back-up op kwijt? Watvoor besturingssysteem gaat de back-up op draaien?

Self reflection is the school of wisdom

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 14:01
Wat jij zoekt is een synchronisatie tool, niet zozeer een back-up tool.
Misschien vind onder die term wel wat je zoekt

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Tuinboonkwark schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:29:
Wat jij zoekt is een synchronisatie tool, niet zozeer een back-up tool.
Misschien vind onder die term wel wat je zoekt
rsync :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Helemaal vergeten m'n OS te vermelden. :D

Het gaat dus draaien op XP SP3. Geback-upped wordt er van een USB-stick naar een netwerkschijf. (FAT32)

Ik ga even zoeken op jullie termpjes, bedankt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 02-04-2009 15:39 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als we het hebben over zoektermen, is [google=continuous sync folder] een handige. Dan kom ik ondermeer 'File-N-Sync Plus' tegen. Geen idee of het wat is trouwens, maar dat horen we snel genoeg van jou :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1