• AiAiAi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb reeds een aantal topic gevonden maar meestal zijn deze al niet meer up to date en velen zijn ook zeer onduidelijk, daarom vraag ik het hier nog maar eens.

Ik zou graag mijn tv boven en eigenlijk ook die achteraan op de kamer verzien van het kabelsignaal. Maar wel draadloos. Ik besef dat dit van kwalitiet waarschijnlijk wel gevolgen zal hebben maar langs de andere kant staat de techniek niet stil denk ik dan. Weet iemand een manier om dit te doen of heb je zelf ervaring ermee laat dan iets weten.

Ik weet niet of het bestaat maar in mijn hoofd zit een oplissing met een zender die je aan de kabel hangt en de ontvanger zou je dan gwn achteraan aan je tv moeten hangen zoals je de kabel normaal aansluit aansluit. Dus niet via scart ofzo. Indien dat mogelijk zou zijn.

Grtz,
Tim

Verwijderd

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dan ga je toch richting de oplossing die neo567 geeft, dat soort oplossing heeft echter een paar nadelen. Het gaat via wireless, 2,4 GHz, dus in een drukke buurt (veel draadloze netwerken) al snel last van storing. Verder kun je er maar één TV op aansluiten, want er zit een scart- of rca-aansluiting op. Daarnaast kun je maar één zender bekijken, want het kastje dat je op de kabel aansluit bevat een tuner, die stuurt enkel het kanaal dat je wil bekijken door vanwege de beschikbare bandbreedte. Het werkt dus niet om zo'n kastje op bijvoorbeeld je videorecorder aan te sluiten om te kunnen opnemen en tv-kijken tegelijk.

Maar goed, wat heb je zelf voor oplossingen gevonden en waarom voldeden deze niet, bla bla bla.

Mijn advies: trek gewoon een kabel naar boven en werk deze netjes weg.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 02-04-2009 15:25 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:23:
Dan ga je toch richting de oplossing die neo567 geeft, dat soort oplossing heeft echter een paar nadelen. Het gaat via wireless, 2,4 GHz, dus in een drukke buurt (veel draadloze netwerken) al snel last van storing. Verder kun je er maar één TV op aansluiten, want er zit een scart- of rca-aansluiting op. Daarnaast kun je maar één zender bekijken, want het kastje dat je op de kabel aansluit bevat een tuner, die stuurt enkel het kanaal dat je wil bekijken door vanwege de beschikbare bandbreedte. Het werkt dus niet om zo'n kastje op bijvoorbeeld je videorecorder aan te sluiten om te kunnen opnemen en tv-kijken tegelijk.

Maar goed, wat heb je zelf voor oplossingen gevonden en waarom voldeden deze niet, bla bla bla.

Mijn advies: trek gewoon een kabel naar boven en werk deze netjes weg.
Echter: deze set heeft een sterkere zender dan gemiddeld. Hierdoor is de overbruggingsafstand beter en blijft de kwaliteit optimaal. :)

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je kan kijken naar oplossingen van marmitek, maar het blijft allemaal bagger. Een goede KOKA799 kabel en je bent van goed beeld verzekerd.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:27:
[...]

Echter: deze set heeft een sterkere zender dan gemiddeld. Hierdoor is de overbruggingsafstand beter en blijft de kwaliteit optimaal. :)
En omdat dat op de site staat geloof jij dat? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:41:
[...]

En omdat dat op de site staat geloof jij dat? :)
Ja, ik zie geen reden waarom ze zouden 'liegen' enne de frequentie is ook iets omhoog te sturen (iets boven de 2,4 Ghz) zodat de eventuele wifi signalen ed minder tot niet storen?
Ik weet dat er veelal verkoop praatjes op sites staan die niet helemaal waar zijn (ik heb 'm zelf ook ;) ). Afijn tis en blijft een gok, misschien ff op kieskeurig kijken voordat je een aankoop doet of op een andere review site :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 15:47 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:46:
[...]
Ja, ik zie geen reden waarom ze zouden 'liegen' enne de frequentie is ook iets omhoog te sturen (iets boven de 2,4 Ghz) zodat de eventuele wifi signalen ed minder tot niet storen?
Ik weet dat er veelal verkoop praatjes op sites staan die niet helemaal waar zijn (ik heb 'm zelf ook ;) ).
Netzoals: Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend

My favorite programming language is solder.

• AiAiAi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Bedankt al voor jullie reacties. Een kabel trekken is niet echt een oplossing aangezien ik regelmatig nogal eens van decor verander en het boven volledig in parket ben ik niet zo'n voorstander van gaten boren :).

Ivm storingen enzo, is er niets op de markt op de 5.4 ghz frequentie?

Naar het einde van het jaar toe ben ik tevens van plan mij een nieuwe pc te gaan aanschaffen. Ik zou dan mijn oude pc aan de tv willen aansluiten. Ik vermoed wel dat er op de markt kabels te verkrijgen zijn om het beeld van op mijn pc via scart naar de tv te krijgen. Maar ook dan heb ik nog het probleem om de kabel naar de pc te sturen. (Er zit btw een tv-kaart in de pc, voor alle duidelijkheid)

Grtz
Pagina: 1