Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om shape-eigenschappen toe te voegen aan een hyperlink?

Voorbeeld, in een architectuur plaat heb ik shapes geplaatst die id's krijgen. Dit id wil ik automatisch plaatsen in een hyperlink. Dus als ik nog een shape plaats die automatisch het id in de hyperlink geplaatst
krijgt!

Het is mij nog niet gelukt en ik kan nergens vinden hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Groeten,
Jarcol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Iemand inmiddels een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:03
Wat wil je bereiken door op zo'n hyperlink te klikken? Dat die shape geselecteerd wordt? Zichtbaar wordt?
In Visio kan je wel een hyperlink maken naar een shape, maar niet op basis van het shape-ID, maar op basis van de naam van de shape.
De naam van een shape kan je normaliter niet zien, maar wel als je de developer modus aanzet. (extra->opties->tab geavanceerd->vinkje bij "uitvoeren in modus voor ontwikkelaars".)
Je kan dan een lik naar een shape zetten door bij het invoegen van een hyperlink in het subadresveld iets als paginanaam/shapenaam in te voegen.
Als je allerlei dingen automatiseren wilt, moet je eens naar het shapeadd event kijken, wat visio meen ik heeft.

[ Voor 77% gewijzigd door onkl op 07-04-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
onkl schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:53:
Wat wil je bereiken door op zo'n hyperlink te klikken? Dat die shape geselecteerd wordt? Zichtbaar wordt?
De shapes die ik geplaatst heb op de visio-page zijn gelinkt aan een access-database. De velden die daar gedefinieerd zijn, zijn ook zichtbaar vanuit de eigenschappen van de shape. Ik vroeg me af of het mogelijk is om die velden, onder andere een ID-veld, aan te spreken in een hyperlink.

Ik ga ff naar het ShapeAdd-event kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:03
Je kan iets als
shape.name=shape.ID proberen. Dan verander je de naam in het ID en zal het dus wel werken. Niet netjes overigens, maar voor kleinere oplossingen werkt het wel, denk ik.