Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet nodig maar geen coax of telefoon aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een kennis van mij die naar texel is verhuisd is tot de ontdekking gekomen dat er in zijn huis geen coax of telefoon aansluiting is, het gaat niet om een vakantie woning.
Mensen bij hem in de buurt hadden hem aangeraden om kabeltex te nemen maar helaas heeft hij geen kabelaansluiting.

Hij heeft nu digitene aangevraagd bij KPN om mee tv te kunnen kijken, maar nog geen mogelijkheid om te internetten. Helaas ook geen draadloze verbinding in de buurt beschikbaar.

Als mogelijkheden voor internet heb ik de volgende mogelijkheden gevonden:
Astra2SE
KPN Dongle
Vodafone Dongle

Nu vroeg ik me af bij welke provider medetweakers op texel hebben, en wat de goedkoopste oplossing is.
Wat ik me vooral afvraag is of de KPN en Vodafone dongles wel goed HSDPA bereik is op texel.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Heeft hij wel KPN gebeld om te kijken of er een telefoonlijn is/aangelegd kan worden?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In principe is kpn verplicht voor een euro of 50 (plus een jaar lang belbasis, anders doen ze 't niet) een telefoonlijn aan te leggen, dus probeer dat eens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
CyBeR schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:30:
In principe is kpn verplicht voor een euro of 50 (plus een jaar lang belbasis, anders doen ze 't niet) een telefoonlijn aan te leggen, dus probeer dat eens.
Nu maar hopen dat over die lijn ook DSL geleverd kan worden. ;) KPN is voor zover ik weet namelijk niet verplicht om een DSL-dienst aan te kunnen leveren.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Gewoon vragen om een ADSL abo aan te leggen, komen ze vanzelf tot de conclusie dat er geen is/ra is, en gaat KPN alsnog een is/ra aanleggen voor je (+ bijbehorende infra buitenshuis). Vaak is er namelijk wel al infra in de straat, maar niet doorgetrokken tot de woning.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie, zal tegen hem zeggen dat hij met KPN contact moet opnemen voor zijn telefoon aansluiting.
Wel vreemd dacht dat elk huis in Nederland ondertussen wel een telefoon aansluiting had.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Op Texel heb je geen telefoon nodig. Daar kun je gewoon nog naar elkaar schreeuwen vanuit je raam.... (Of via de omroeper op straat.)

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1