Toon posts:

Legaal of illegaal games downloaden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.725 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 17:37
Downloaden jullie spellen al legaal? Of blijft de winkel favoriet?
De spellen voor de 360 koop ik legaal. Het gaat dan meestal om games waarvan ik weet dat ik of mijn vrouw die leuk vinden. Ook voel ik er niet zo veel voor om mijn console te modden.
Spellen voor de PC download ik wel eens legaal. Het gaat met name om RTS of flightsim spellen.

Wat is voor jullie de reden dat je een spel legaal of illegaal haalt?
Dit doe ik omdat ik een aantal dingen wil weten:
Is het speelbaar op mijn computer?
Is het leuk?
Is het wat ik van de flightsim verwacht?
Het is onzin om een spel te kopen, die niet speelbaar is op de computer.

Vinden jullie ook (net zoals Warren Spector) dat games goedkoper moeten worden?
Ja en nee. Er wordt al snel € 50,- voor een game betaald. Ik vind het niet erg, als de game maar zijn geld waard is. Maar er wordt ook voor een hoop rommel al snel € 50,- gevraagd.
Vandaar het downloaden van PC games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als het aan mij lag kocht ik al mijn spellen digitaal. Ik ben het hebben van hoesjes, boekjes en schijfjes wel een beetje ontgroeit. Ik vindt een tool als steam dan veel makkelijker. Helaas bied de xbox360 niet die optie, daar schaf ik nog altijd mijn games voor in de winkel aan.

PC games download ik veel illegaal. Puur om het spel te proberen en te kijken of het goed draait. Daarna schaf ik ze meestal online aan via de EA store, Steam of andere online shops. Eigenlijk mis ik de optie om de games daar gewoon legaal volledig te proberen voor een halve dag. Dan zou het illegaal downloaden voor mij ook niet meer intressant zijn. Zoals velen al zeggen het draaien van een demo zegt vaak niet genoeg over het spel om tot aanschaffen over te gaan. En bij veel releases blijft de demo vaak nog een maand op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, ALS ik een spel koop doe ik dat het liefst in een winkel of online. Maar ik wil wel een doosje ect hebben.
(en vooral in deze tijd is het leuk om online te kopen.. lekker goedkoop :) ). pas nog battlefield 2 the complete collection en BF2142 gekocht voor 15 pond in totaal!! das lekker goedkoop! En MMO's speel ik ook vaak (WOW, LOTRO enz enz) dus die zijn zowiezo legaal.

Wat is voor jullie de reden dat je een spel illegaal haalt?
Ik download bijna alles illegaal (xbox, xbox360, pc, ds). De reden voor mij zijn:
- 50% van alle games blijkt achteraf toch niet zo goed te zijn (niet je 60/70 euro waard)
- te duur
- klinkt heel stom, maar het is lekker makkelijk. (je kent het wel: eerst denk je ff lekker proberen, en later heb je zoiets van... nou... nu kan ik het spel net zo goed uitspelen want ik heb em nu toch)

helemaal mee eens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje allebei, maar de laatste tijd meestal downloaden. Met name alleen PSP en de DS.
PS3 is illegaal downloaden nog niet mogelijk, legaal, ik heb geen creditcard.
Er is ook geen mogelijkheid om zoiets te hebben als beltegoed wat ik zeker zal gebruiken.
Mijn PS2, GameCube, GBA, GBC spellen waren allemaal legaal
Ik heb een stuk of 20 UMD's en een stuk of 10 DS spellen

Illegaal,
Regio beperkingen, ik zie nooit een game dat in een korte tijd wordt vertaald. Zoals de Japanse Monster Hunter 2nd G. Ik weet niet eens meer hoelang dat was geleden, 1 jaar? 2 jaar?
Of de Naruto op de psp, het was bijna een launch titel en na 3 jaar was er pas een Engelse versie.
En het was meteen ook een kreupel versie veel dingen zaten er niet in tot de re-release.
Spellen dat helemaal niet buiten legaal Japan komt, zoals Jump Superstars of Jump Ultrastars bijvoorbeeld. Japanse spellen zijn vaak Japan only spellen ik kan me herrinneren dat er iets vaags staat dat het niet buiten Japan mag komen. Vandaar dat Liksang.com ook dood is (dank u Sony) en bij playasia.com zie je talloze spellen waarbij er vermeld staat dat het niet buiten Azië wordt verstuurd.
En de Aziatische versie is meestal ook vrij van die oerlelijke logo's zoals copyright, dat leeftijdsdinges esbr ofzo geval.
De ISOs op de psp zijn sneller en geen irritante gezoem of geratel van de umd.
Ik wil geen geld uitgeven (€60,00 of meer) aan een spel dat ik niet meer dan 100 uur pret kan hebben. MGS4 ben ik momenteel mijn 6de ronde aan het doen ;), DMC4 keer of 4 gedaan. Monster Hunter Freedom 2 ruim 300 uur. MGS2 zeker 10 keer.. MGS1 phoe, dat spel zit gewoon in mijn hoofd gebrand, zeker minstens 20 keer. Zowel op de PS1 en de GC en illegaal op de psp.

Legaal.
Puur voor de boxart, of iets in de buurt. O.a. Limited Edition, Special Version. of een stuk plastic dat bij het spelletje zit (en dat ook de prijs meteen 150% is)
Of gewoon fan van de serie MGS (behalve de psp serie), ZOE, DMC, SRW
Anders is de spel gewoon goed goed, Crisis Core Final Fantasy VII bijvoorbeeld.
of gewoon een miskoop vanwege de reviews...

Veel spellen zijn gewoon te duur, als je een console versie vergelijk met een DS versie.
Meeste nieuwe DS spellen zijn zo'n 39,95 of 49,95 en als je dat vergelijkt met een console versie van hetzelfde titel mis je zeker minstens 98%
En als je €20,- meer geeft heb je meteen iets dat tenminste op een spel lijkt. Need for speed bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 18:35

KoffieNT

banaan

Winkel blijft favoriet. Toch leuk om iets in je handen te hebben.

Ik download vrijwel al mijn spellen (voor de pc dan) illegaal, simpelweg omdat ze veel en veel te duur zijn. 60 euro vind ik het 9/10 keer niet waard. Er komt slechts een minimaal aantal toppers per jaar uit die ik het dan ook wel de full-price waard vind, maar dit zijn er dan ook maar 3, 4 hooguit 5.

Simpel antwoord: Ja.
Zien gamemakers niet dat Battlefield 1943 een groot succes is, mede door de relatief lage prijs? Zoals ik hierboven aangeef vind ik 60 euro veel te veel voor een game, dan download ik het wel illegaal en koop ik het hooguit nog een keer uit de budgetbak.
Als games 25 a 30 euro zouden kosten zou ik er per jaar misschien wel een stuk of 10-15 kopen, maar met deze prijzen absoluut niet.

Marktplaats ftw!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Programma's koop ik liever, bestanden (muziek, films enz) maakt mij niet veel uit. Ik kan niet elke cd of film die ik leuk vind kopen. Ik heb bij mijn vorige pc een keertje een illigale game gedownload, 4x4 evolution heette die. Was in een aantal rar-files verpakt. Ik alles uitgepakt en game geinstalleerd, direct een crash en een Bad Sector op m'n harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:46:

Eigenlijk mis ik de optie om de games daar gewoon legaal volledig te proberen voor een halve dag. Dan zou het illegaal downloaden voor mij ook niet meer intressant zijn.
Vind ik een goeie. Als je een game gekocht heb kun je hem meestal niet meer terugbrengen onder het motto van 'een unieke code', omdat ze bang zijn dat je hem gecopieerd heb. Muziek-cd's kun je meestal alleen terugbrengen als ze verzegeld zijn om dezelfde reden. Dit in tegenstelling tot andere prducten. Schoeisel kun je vantevoren passen, ruilen binnen 14 dagen enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 20:20
Ik koop alles voor de xbox360 legaal, om op de pc speel ik geen spellen. De spelllen die ik op de xbox speel zijn online en met een omgebouwde xbox online te spelen brengt nogal wat risico's mee. Voordeel is van het kopen van spellen is dat je er mee waarde aan hecht. Ik ken tal van mensen met een omgebouwde xbox360 dit tientallen spellen hebben, maar ze toch nooit spelen. Als je een spel koopt speel je hem vaak van begint tot eind omdat je er 60euro aan hebt uitegeven.

Nou moet ik wel zeggen dat ik bijna alleen spellen importeer, omdat dit erg lsimpel en een stuk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Om eerlijk te zijn beiden. Ik koop voornamelijk de goede aanbiedingen. Vooral in deze tijd kun je geweldig games kopen vanuit Engeland voor bijna de helft van de prijs (als je vergelijkt met Nederland). En ik moet zeggen dat zodra ik een baan had ik veel meer games ben gaan kopen dan alleen maar downloaden.

Legaal: Omdat het een goede game is die ik zeker meer wil gaan spelen. Door het legaal te kopen hoef je niet altijd naar je key te zoeken of cracks te downloaden. En zonder gedonder zo online gamen.

Illegaal: Sommige games zijn echt niet 50,- waard. Dan probeer ik ze toch uit, want reviews en previews zijn leuk maar ik oordeel zelf wel. Vroeger werden er veel meer demo's gemaakt en kon je een goede impressie krijgen. Daar komt bij dat sommige demo's soms zo slecht in elkaar zijn gezet dat ze bij een groot deel van de gamers niet eens willen draaien. Verder ben ik ook wel een verzamelaar van veel spullen dus dat stimuleert de drang van het downloaden.

Nouja als je kijkt hoeveel games ik koop als ze 25,- a 30,- zijn dan ben ik wel van mening dat het zeker de markt zal stimuleren (Wii Tombraider Underworld voor 14,- laat ik niet liggen, Drakensang voor 25,- laat ik niet liggen als RPG fan om maar een paar voorbeelden te noemen). Dat je daardoor meer moet verkopen is begrijpelijk, maar je trekt ook meer mensen aan door een mooie prijs. Maar ik vind ook dat de kwaliteit niet ten koste moet gaan van de prijs. Hoe beter product zij neerzetten hoe beter de verkopen zijn. Neem nou Blizzard eens als voorbeeld. Hoeveel mensen hebben wel niet 1 spel van Blizzard origineel thuis liggen? Ze leveren goede games af, werken goed, veel patches waar echt tweaks en fixes in zitten en zijn erg gefocused op de community. Wie goed begint heeft zeker een voordeel. Een mooie spreuk vind ik: "Je moet hart hebben voor de zaak".

[ Voor 3% gewijzigd door aXe op 20-07-2009 22:09 ]

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 13:57

Ik download alle spellen illegaal, demo's werken voor mijn niet, restricties en dat soort dingen.. maar als er 1 game echt goed eruit springt dan koop ik de game.

Vroeger kocht ik al mijn spellen maar toen kocht je ook een game die gewoon niet goed was, dat was het grote nadeel.

Hoeveel goedkoper is het downloaden van een game, neem aan dat overal wel een marge op zit.

Nogmaals, zo kan ik testen of een game wel naar me zit is om dit te kopen en ja als iemand er werk aan besteed heeft moet je ervoor betalen.

Stel dat iedereen gewoon zijn game kocht, worden de games dan verzelf niet goedkoper.. als dit niet het geval is dan zou ik gewoon blijven downloaden en kijken of er een favoriet tussen zit die het wel waard is om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08

Als ik een spel legaal haal,dan is het wel in de winkel. Ik heb gebruik gemaakt van Steam in het verleden, maar mis toch echt wel een cd/dvd met hoesje ed. Is gewoon een gevoelskwestie.

Ik heb voor alle consoles wat ik bezit / bezat en dat is praktisch alles op de PS3 na, heb ik gedownload.
Als ik weet dat het een goed spel is, dan koop ik het wel meteen bv. een goede RPG of iets dergelijks. Maar bv. een shooter waar ik over twijfel die download ik eerst. En tot nu toe zijn daar maar enkele aankopen van gekomen (van de FPS dus).

De reden dat ik download is dat het gewoon niet de moeite waard is qua uren vermaak, ik wil geen 60 euro betalen voor een spel van gemiddeld 5 tot 8 uur. Ik wil WEL 60 euro betalen voor een game van 20 uur plus, of een ijzersterk MP gedeelte.

Het is voor mij ook een kwestie van een developer supporten, als het troep is, dan wil ik niet de lonen van hun betalen. Want aan het eind van de dag betalen wij de lonen.Maar bv Square Enix koop ik veel van, en Rockstar ook, ik merk dat ik ook veel van DICE bezit.

Maar over de conclusie is wel dat over de jaren heen ik kieskeuriger ben geworden, omdat voor mijn gevoel de prijzen omhoog zijn gegaan voor wat je ervoor krijgt.

Ja daar ben ik het dus compleet mee eens, en dan bedoel ik een prijs van 40 euro of iets onder de 50 in ieder geval, het is een gevoelskwestie. En dan bedoel ik een gemiddeld spel, laat dan een multidisc of een een bizar grote titel (Halo ofzo) dan maar meer kosten,

En als iedereen koopt dan gaan de prijzen echt niet omlaag, dan is er ineens een andere reden om de prijzen omhoog te gooien. Hoe je het ook draait of keert, alle bedrijven gaan voor jou protomonee, en zullen alles maar dan ook alles doen om geld van je te krijgen.

Verder mogen de prijzen zeker ook omlaag met de introductie van DLC voor de consoles, dat is wellicht een andere discussie, maar daar wordt je als consument ook op leeggezogen (en nee niet op de leuke manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Oja, het grote nadeel van games online kopen via bijvoorbeeld Steam (en ook van illegaal downloaden) is dat je de spellen niet kunt doorverkopen via eBay :P

Ik heb de afgelopen tijd weer heel wat spelletjes verkocht. Op sommige heb ik winst gemaakt en op andere verlies, maar dat is los van het plezier wat ik zelf aan het spelen ervan heb gehad.

De ene keer loop ik naar de gameshop met een aantal uitgespeelde spellen of miskopen en zoek ik weer iets nieuws uit, de andere keer zet ik ze op eBay en kijk ik toe hoe mensen tegen elkaar opbieden. Dat laatste is soms nog leuker dan het spel zelf :D

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 19:42
Ik wou graag weten welke verbatim dvd+r dl het beste zijn

ik wil ze graag bestellen maar ik zie 2 types

en weet niet wat het verschil is alleen dat het de helf scheelt van elkaar kwa prijs

1 Verbatim Life Series DVD+R DL 8.5 GB dit zijn de goedkoopste
2 Verbatim DVD+R DL 8.5 GB Matt Silver en deze een x zo duur

gr dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
red-devil84 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:29:

en weet niet wat het verschil is alleen dat het de helf scheelt van elkaar kwa prijs

gr dennis
Je hebt het compleet verkeerde topic te pakken volgens mij, wel bijzonder dat je een bijna 7 jaar oud topic pakt. :S
Deze vraag past misschien meer thuis in Harde waren en dan Opslag Technologie of Overige Hardware.

Betreft het artikelen met case of een spindle en hoeveel zitten er op de spindle?
Dat zijn een aantal dingen die ik kan bedenken wat het verschil in prijs zou kunnen verklaren.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Epic kick!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
red-devil84 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:29:

gr dennis
Geen idee waarom je dat hier post, maar volgens mij is het niet nodig om daar een compleet irrelevant topic van 7 jaar oud voor te kicken.

Deze gaat dicht :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]