Toon posts:

HDMI op AV-Reviever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik had een vraagje..
Ik heb een ps3 en een full hd tv.. Dit betekent natuurlijk superstrak beeld..
Nu heb ik ook een versterker voor mijn home cinemaset..
Nu komt het geluid van BluRay-films en PS3-spellen, via de tv.
Mijn PS3 is met een HDMI-kabel op mijn tv aangesloten, en de tv zendt het geluid weer via twee tulip kabeltjes naar mijn AV-Reciever.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om het geluid direct op de AV-Reciever te krijgen, want als ik een DVD kijk via de DVD-speler die direct aangesloten is is het geluid aanzienlijk beter.
Dus is er een manier om misschien de HDMI kabel om te zetten in een ander signaal, met natuurlijk zo min mogelijk of zelfs helemaal geen beeldverlies?
Of is het mogelijk de HDMI kabel op een of andere manier te splitten in een kabel voor geluid, en een kabel voor beeld?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Ron

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
Welkom op het forum.

Maar, ik zou eerst ff de zoekfunctie gebruiken.....

(of meer info over je apps, type receiver is vooral belangrijk ivm aansluitmogelijkheden. En je hebt het over een dvd speler, neem aan dat je je ps3 bedoeld?)

[ Voor 83% gewijzigd door DeBaroN op 02-04-2009 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, bedankt.

Type reciever is een Sony STR KSL60. Met me DVD speler bedoel ik de Sony RDR GX3. Die kwam bij de reciever, daar kijk ik mijn DVD's dus nu ook op I.V.M. het geluid. Mijn TV is een Samsung LE32A557P2F.
(En ik had ook gezocht, wist niet zo goed waar ik op moest zoeken, op de site en op google kon ik weinig vinden.)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Optisch uit van de PS3 pakken en optisch in op je receiver? Een snelle google search liet zien dat die er wel degelijk op zit, dus je hoeft niet gelijk een nieuwe receiver te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Pffff, daar ben ik meteen heel blij om :D Had die manier inderdaad wel is voorbij zien komen. Achja kunnen andere mensen het ook weer makkelijker terug vinden.

Heel erg veel bedankt voor de snelle hulp!

Groetjes, Ron Verbeek.

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08-2025
Is het dan eigenlijk ook mogelijk om een laptop (zonder optical out) via HDMI aan te sluiten op een receiver, en dat die receiver dan het geluid afspeelt in DTS / 5.1 en het beeld doorstuurt naar de TV via HDMI?

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-02 17:18
als je een receiver hebt die hdmi schakelt ja, tegenwoordig absoluut geen probleem meer.

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08-2025
Top!! :)

Dus alle "nieuwe" receivers ondersteunen dit? In welke prijsklasse moet ik dan ongeveer denken?

• alphacentauri
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-12-2012
jakob schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:42:
als je een receiver hebt die hdmi schakelt ja, tegenwoordig absoluut geen probleem meer.
Dat is helaas niet helemaal waar. Veel laptops ondersteunen geen audio over HDMI, waardoor de receiver dus alleen maar het beeld schakelt, maar geen geluid van de laptop ontvangt.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wilde even laten weten dat het allemaal gelukt was. Er zat een hoesje voor die optical out en daarom herkende ik hem niet :$ achja. Super bedankt techneuten! enuuh het geluid van Kill Bill op DTS is echt wel leuk (vooral dat stukje van dat meisje met die bal aan die ketting), toch leuk die blu-rays!

Groetjes,
Ron Verbeek.
Pagina: 1