Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Als het goed is moet het zo makkelijk om te zetten zijn! Succes
DVD9 is 8,5 GB dat staat op de DVD maar nero nurningrom geeft 8,1 aan.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:25:
DVD9 is 8.5GB.
Nero Recode of Elby CloneDVD2 kunnen diverse formaten aan.
Anyway met Nero Recode is het gelukt. Draaide nog versie 6.6 die had Nero Recode niet. Nu heb ik paar % kwaliteitsverlies maar die enkele procenten maakt niet uit. Beter dan dit dan naar DVD5 omzetten
Dankje.
@Haazzz: Het staat al op mijn pc, dus ik hoef niets te importeren. Moest het alleen weg zien te branden.
Als je een menu hebt, kun je die ook extreem verkleinen om zo de kwaliteit van de film op 100% te houden.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Die max'en in nero kan je toch gewoon zelf aangeven? Als je altijd een andere capaciteit hebt kan je dat lijntje wat aangeeft dat de cd/dvd volzit iets verder zetten via de opties.DVD9 is 8,5 GB dat staat op de DVD maar nero nurningrom geeft 8,1 aan.
Of geeft nero het ergens anders aan?
☻/
/▌
/ \
Die verkleint hem naar DVD5 op hoge kwaliteit, er zal best wel een optie zijn dat hij op DVD9 blijft maar ik kreeg het niet gevonden.Wildfire schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:49:
DVD Rebuilder gebruiken samen met een van die gratis encoders. Zitten volgens mij bij al bijgeleverd.
Onder Settings kun je gewoon aangeven dat de target size DVD9 is hoorvandeMeulenhof schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:47:
[...]
Die verkleint hem naar DVD5 op hoge kwaliteit, er zal best wel een optie zijn dat hij op DVD9 blijft maar ik kreeg het niet gevonden.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Wacht even... jullie gebruiken wellicht DVD Rebuilder Free, misschien dat die het niet heeft. Ik heb ooit eens een licentie aangeschaft en heb dus DVD Rebuilder Pro.pven schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:14:
Waar precies? Ik kan het ook nergens vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 02-04-2009 21:21 ]
Iets met bits en bytes.vandeMeulenhof schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:42:
DVD9 is 8,5 GB dat staat op de DVD maar nero nurningrom geeft 8,1 aan.
[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2009 21:25 ]
Alleen jammer genoeg niet gratis.
[ Voor 7% gewijzigd door MetalfanBlackness op 02-04-2009 21:28 ]
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Ik persoonlijk vind de kwaliteit die DVDshrink oplevert om te janken. Hij codeert veel te snel en dat zie je aan het uiteindelijke resultaat.
Volgens mij is dit hier niet van toepassing, er zijn (<indekmode>voor zover ik weet</indekmode>) verschillende types voor DVD9 beschikbaar.Iets met bits en bytes.
Yep, mee eens. Maar gezien de minimale verliezen die nodig zijn (600Mb op 8.5Gb) denk ik dat het amper merkbaar is.pven schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:30:
[...]
Ik persoonlijk vind de kwaliteit die DVDshrink oplevert om te janken. Hij codeert veel te snel en dat zie je aan het uiteindelijke resultaat.
..
Uiteraard is een full re-encode, eventueel meerdere passes, mooier, maar ja, dat duurt ook factor 10 langer
Hangt van het systeem af. Ik kan met DVD Rebuilder en CCE SP2 een DVD met 9 passes re-encoden en dat kost minder tijd dan gewoon de DVD afkijkenDJSmiley schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:33:
[...]
Uiteraard is een full re-encode, eventueel meerdere passes, mooier, maar ja, dat duurt ook factor 10 langer
DVDRebuilder, heb ook de free dus zelfde verhaal hier
Bits en bytes maakt niet uit dan was hij op zijn minst toch nog 200 MB te groot
Je kan kiezen om de hele film opnieuw te coderen, wat waarschijnlijk de beste kwaliteit geeft en duurt het langst (en is waarschijnlijk wat ingewikkelder). Dit kan met DVD rebuilder en vast nog veel meer programmaatjes.
Of je gebruikt een programma zoals DVDshrink dat niet alles opnieuw codeert, maar hier en daar wat bitjes van de huidige stream wegsnoept. Meestal geeft dat wat mindere kwaliteit, maar zoals gezegd, gaat het hier maar om slechts een paar procent wat je weghaald, dus zal de kwaliteit ook niet veel minder zijn.
Slimpie, in de posting boven je gaf 'ie vannacht al aan dat het hem al gelukt is hoorSlogra schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:18:
Dus eigenlijk wil je DVD10 naar DVD9 omzetten. Oftewel je moet 'm kleiner maken.
Je kan kiezen om de hele film opnieuw te coderen, wat waarschijnlijk de beste kwaliteit geeft en duurt het langst (en is waarschijnlijk wat ingewikkelder). Dit kan met DVD rebuilder en vast nog veel meer programmaatjes.
Of je gebruikt een programma zoals DVDshrink dat niet alles opnieuw codeert, maar hier en daar wat bitjes van de huidige stream wegsnoept. Meestal geeft dat wat mindere kwaliteit, maar zoals gezegd, gaat het hier maar om slechts een paar procent wat je weghaald, dus zal de kwaliteit ook niet veel minder zijn.
Maar DVD Rebuilder is wel een veel betere keuze, omdat DVD Shrink e.d. aan transcoding doen i.p.v. re-encoding.