• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het klinkt raar van DVD9 naar DVD9 maar toch is dit mijn probleem.

Nu heb ik diverse home video's op 1 DVD samengevoegd met DVDRemake (hier ging het het makkelijkste mee)

Echter heb ik nu dit probleem. Het hele setje is nu 8,7 groot. Een DVD9 is 8,1 GB groot. Nu heb ik dus z'n 600 MB te veel, dus wil hem gaan verkleinen, echter kan ik geen programma vinden die DVD9 naar een DVD9 verkleint.

Nu zijn er vele programma's die van DVD9 to DVD5 gaan maar DVD9 to DVD9 kan ik nergens vinden.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 09:24
Met Nero Vision is dit wel te doen! Gewoon DVD-Video maken, even DVD-9 formaat selecteren, en dan zeggen "Schijf importeren".
Als het goed is moet het zo makkelijk om te zetten zijn! Succes :)

Verwijderd

DVD9 is 8.5GB.

Nero Recode of Elby CloneDVD2 kunnen diverse formaten aan.

• RobbyTown
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:25:
DVD9 is 8.5GB.

Nero Recode of Elby CloneDVD2 kunnen diverse formaten aan.
DVD9 is 8,5 GB dat staat op de DVD maar nero nurningrom geeft 8,1 aan.

Anyway met Nero Recode is het gelukt. Draaide nog versie 6.6 die had Nero Recode niet. Nu heb ik paar % kwaliteitsverlies maar die enkele procenten maakt niet uit. Beter dan dit dan naar DVD5 omzetten :P.

Dankje.

@Haazzz: Het staat al op mijn pc, dus ik hoef niets te importeren. Moest het alleen weg zien te branden.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Smarron

The bend

Je kon ook DVDShrink gebruiken en de slider zodanig aanpassen dat je een DVD9 overhoudt.
Als je een menu hebt, kun je die ook extreem verkleinen om zo de kwaliteit van de film op 100% te houden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Die max'en in nero kan je toch gewoon zelf aangeven? Als je altijd een andere capaciteit hebt kan je dat lijntje wat aangeeft dat de cd/dvd volzit iets verder zetten via de opties.

Of geeft nero het ergens anders aan?

☻/
/▌
/ \

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

DVD Rebuilder gebruiken samen met een van die gratis encoders. Zitten volgens mij bij al bijgeleverd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• RobbyTown
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:49:
DVD Rebuilder gebruiken samen met een van die gratis encoders. Zitten volgens mij bij al bijgeleverd.
Die verkleint hem naar DVD5 op hoge kwaliteit, er zal best wel een optie zijn dat hij op DVD9 blijft maar ik kreeg het niet gevonden.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

vandeMeulenhof schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:47:
[...]

Die verkleint hem naar DVD5 op hoge kwaliteit, er zal best wel een optie zijn dat hij op DVD9 blijft maar ik kreeg het niet gevonden.
Onder Settings kun je gewoon aangeven dat de target size DVD9 is hoor :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar precies? Ik kan het ook nergens vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

pven schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:14:
Waar precies? Ik kan het ook nergens vinden.
Wacht even... jullie gebruiken wellicht DVD Rebuilder Free, misschien dat die het niet heeft. Ik heb ooit eens een licentie aangeschaft en heb dus DVD Rebuilder Pro.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/dvdrebuilder.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 02-04-2009 21:21 ]

• pven
  • Niet online
Ik heb inderdaad de gratis versie. :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DVDShrink niet iets voor jou? :)
vandeMeulenhof schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:42:
Iets met bits en bytes. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2009 21:25 ]

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Je zou ook ConvertXtoDVD kunnen gebruiken, hier krijg je bij dvd9 8100MB en als dat nog te veel is, kun je zelfs een custom size opgeven.
Alleen jammer genoeg niet gratis.

[ Voor 7% gewijzigd door MetalfanBlackness op 02-04-2009 21:28 ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• pven
  • Niet online
Ik persoonlijk vind de kwaliteit die DVDshrink oplevert om te janken. Hij codeert veel te snel en dat zie je aan het uiteindelijke resultaat.
Iets met bits en bytes. ;)
Volgens mij is dit hier niet van toepassing, er zijn (<indekmode>voor zover ik weet</indekmode>) verschillende types voor DVD9 beschikbaar.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
pven schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:30:
[...]

Ik persoonlijk vind de kwaliteit die DVDshrink oplevert om te janken. Hij codeert veel te snel en dat zie je aan het uiteindelijke resultaat.

..
Yep, mee eens. Maar gezien de minimale verliezen die nodig zijn (600Mb op 8.5Gb) denk ik dat het amper merkbaar is.

Uiteraard is een full re-encode, eventueel meerdere passes, mooier, maar ja, dat duurt ook factor 10 langer ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DJSmiley schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:33:

[...]

Uiteraard is een full re-encode, eventueel meerdere passes, mooier, maar ja, dat duurt ook factor 10 langer ;)
Hangt van het systeem af. Ik kan met DVD Rebuilder en CCE SP2 een DVD met 9 passes re-encoden en dat kost minder tijd dan gewoon de DVD afkijken :)

• RobbyTown
  • Niet online
Jongens het is al gelukt met nero hoor :).

DVDRebuilder, heb ook de free dus zelfde verhaal hier :P.

Bits en bytes maakt niet uit dan was hij op zijn minst toch nog 200 MB te groot :D.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dus eigenlijk wil je DVD10 naar DVD9 omzetten. Oftewel je moet 'm kleiner maken.

Je kan kiezen om de hele film opnieuw te coderen, wat waarschijnlijk de beste kwaliteit geeft en duurt het langst (en is waarschijnlijk wat ingewikkelder). Dit kan met DVD rebuilder en vast nog veel meer programmaatjes.

Of je gebruikt een programma zoals DVDshrink dat niet alles opnieuw codeert, maar hier en daar wat bitjes van de huidige stream wegsnoept. Meestal geeft dat wat mindere kwaliteit, maar zoals gezegd, gaat het hier maar om slechts een paar procent wat je weghaald, dus zal de kwaliteit ook niet veel minder zijn.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Slogra schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:18:
Dus eigenlijk wil je DVD10 naar DVD9 omzetten. Oftewel je moet 'm kleiner maken.

Je kan kiezen om de hele film opnieuw te coderen, wat waarschijnlijk de beste kwaliteit geeft en duurt het langst (en is waarschijnlijk wat ingewikkelder). Dit kan met DVD rebuilder en vast nog veel meer programmaatjes.

Of je gebruikt een programma zoals DVDshrink dat niet alles opnieuw codeert, maar hier en daar wat bitjes van de huidige stream wegsnoept. Meestal geeft dat wat mindere kwaliteit, maar zoals gezegd, gaat het hier maar om slechts een paar procent wat je weghaald, dus zal de kwaliteit ook niet veel minder zijn.
Slimpie, in de posting boven je gaf 'ie vannacht al aan dat het hem al gelukt is hoor :)

Maar DVD Rebuilder is wel een veel betere keuze, omdat DVD Shrink e.d. aan transcoding doen i.p.v. re-encoding.

Pagina: 1