Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:45
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren een Q9400 binnen gekregen samen met 2x 2Gb 800Mhz Corsair geheugen.

Tijdens de BIOS checks etc. zegt hij dat alles OK is. Zodra ik in Windows kom (Vista) loopt de computer na ruimweg 40 seconden vast. In het begin kreeg ik vaak een BSOD met het volgende bericht:

"fltmgr.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"

Het systeem opstarten in veilige-modus werkt wel, en ook zonder enige problemen !!!

Heb op Google gezocht maar heb eigelijk weinig 'nuttigs' kunnen vinden.

Heb heb BIOS geupdate naar de laatste versie (van 1503 naar 1701) maar dit heeft ook niet geholpen.
Heb er ander geheugen er in gezet en ook verschillende geheugen-sloten geprobeerd. Niets hielp.
Het underclocken of juist hoger clocken van de processor heeft helaas ook niks geholpen...

Mijn systeem:

Asus P5N32-e SLI 680i SLI (BIOS 1701)
Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX
Intel Q9400 (temps zijn OK)
Windows Vista 32bit SP1

Heb echt geen idee wat ik meer moet, of kan doen...
Hopelijk zijn hier wat mensen die misschien hetzelfde probleem hebben gehad en een oplossing ervoor weten.

Kan dit misschien komen door de 32bit versie van Windows ??

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wishmasterUT2k4 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:13:
Kan dit misschien komen door de 32bit versie van Windows ??
Ik denk dat je gewoon eens je Windows opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:15:
[...]

Ik denk dat je gewoon eens je Windows opnieuw moet installeren.
Thanks voor je bericht !!
Ik heb al mijn belangrijke gegevens gelukkig al opgeslagen. :)

Kan dit komen door een conflict met bepaalde 'drivers' voor de processor?

Als ik even in Vista zit dan zie ik wel dat hij probeert om apparaat stuurprogramma's probeert te installeren. Maar helaas loopt de computer al snel vast. In veilige modus doet hij dit niet. Zodra ik bij apparaatbeheer kijk is alles goed geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe niet, een E8500 is niet eens zo heel veel anders dan een Q9400. Zelf ben ik probleemloos van een E6600 naar een Q6600 overgestapt op hetzelfde moederbord. Ik denk gewoon dat het stom toeval is dat Windows er mee kapt net op het moment dat je nieuwe onderdelen erin hebt gestopt.

Een alternatief kan nog zijn dat het geheugen fouten bevat. Dat zou je kunnen controlleren met memtest86. Ik weet niet of je de 2x 2GB gewisseld hebt met je oude geheugen, of dat je het er bij hebt gezet, maar met dergelijke hoeveelheden geheugen is het beter om een 64 bit Windows Vista te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 20:31
De Q9400 word niet ondersteunt door je moederbord, hij staat iig niet in de compatibility lijst van asus zelf. dat hij opkomt en bsod's geeft terwijl je systeem hiervoor wel goed werkte is hiervan een bevestiging.

Dus je zal of een andere proc erin moeten doen of een ander moederbord aanschaffen.

Er worden maar 7 verschillende quadcore's ondersteund en dat zijn allemaal Q6XXX versies.

[ Voor 13% gewijzigd door jagana op 02-04-2009 17:43 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:31:
In principe niet, een E8500 is niet eens zo heel veel anders dan een Q9400. Zelf ben ik probleemloos van een E6600 naar een Q6600 overgestapt op hetzelfde moederbord. Ik denk gewoon dat het stom toeval is dat Windows er mee kapt net op het moment dat je nieuwe onderdelen erin hebt gestopt.

Een alternatief kan nog zijn dat het geheugen fouten bevat. Dat zou je kunnen controlleren met memtest86. Ik weet niet of je de 2x 2GB gewisseld hebt met je oude geheugen, of dat je het er bij hebt gezet, maar met dergelijke hoeveelheden geheugen is het beter om een 64 bit Windows Vista te gebruiken.
Ik ben inderdaad eerst ook probleemloos overgestapt van E6750 naar E8500. Enigste wat ik moest doen was een BIOS update.

Heb al ander geheugen getest en ook beide modules getest. Maar kreeg steets hetzelfde probleem.
jagana schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:41:
De Q9400 word niet ondersteunt door je moederbord, hij staat iig niet in de compatibility lijst van asus zelf. dat hij opkomt en bsod's geeft terwijl je systeem hiervoor wel goed werkte is hiervan een bevestiging.

Dus je zal of een andere proc erin moeten doen of een ander moederbord aanschaffen.

Er worden maar 7 verschillende quadcore's ondersteund en dat zijn allemaal Q6XXX versies.
Ik heb het inderdaad zonet gezien. Maar het vreemde is dat er meerdere mensen het werkend hebbe op dit moederbord... ik zal vanavond nog even prutsen, misschien helpt een BIOS reset o.i.d. wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
voor je windows opnieuw installeerd, check even hou je geheugen staat ingesteld in je bios, want dit is een van de typische geheugen errors, jouw geheugen kan op cas 4 lopen bij 800 MHz, echter heeft het daarvoor wel 2,1 volt nodig. draai daarna eens memtest 86+, misschien is een van je modules wel gewoon kapot en heb je een DOA'tje te pakken

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
nedernakker schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:58:
voor je windows opnieuw installeerd, check even hou je geheugen staat ingesteld in je bios, want dit is een van de typische geheugen errors, jouw geheugen kan op cas 4 lopen bij 800 MHz, echter heeft het daarvoor wel 2,1 volt nodig. draai daarna eens memtest 86+, misschien is een van je modules wel gewoon kapot en heb je een DOA'tje te pakken
Bedankt voor je bericht maar heb beiden al gedaan. Heb ook zonet mijn oude geheugen geinstalleerd maar helaas (weer) zonder enig succes.

Dit wordt Vista opnieuw installeren en anders maar een nieuw moederbord...

Ik laat het nog wel even weten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
Ik heb zelf 3 maanden met een Q9450 gewerkt op mijn P5N32-E SLi en nooit problemen gehad, gewoon updaten naar de meest recente bios en gaan.. Mijn windows install die altijd gewend was aan mijn E6850 vondt het ook geen probleem dat deze vervangen was voor een C2Q.

Maar misschien zou een verse windows install veel goeds doen, en ander laat even memtest een nachtje draaien.. misschien ligt je geheugen wel dwars..

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Pagina: 1