Beste Tweakers,
Ik heb gisteren een Q9400 binnen gekregen samen met 2x 2Gb 800Mhz Corsair geheugen.
Tijdens de BIOS checks etc. zegt hij dat alles OK is. Zodra ik in Windows kom (Vista) loopt de computer na ruimweg 40 seconden vast. In het begin kreeg ik vaak een BSOD met het volgende bericht:
"fltmgr.sys
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"
Het systeem opstarten in veilige-modus werkt wel, en ook zonder enige problemen !!!
Heb op Google gezocht maar heb eigelijk weinig 'nuttigs' kunnen vinden.
Heb heb BIOS geupdate naar de laatste versie (van 1503 naar 1701) maar dit heeft ook niet geholpen.
Heb er ander geheugen er in gezet en ook verschillende geheugen-sloten geprobeerd. Niets hielp.
Het underclocken of juist hoger clocken van de processor heeft helaas ook niks geholpen...
Mijn systeem:
Asus P5N32-e SLI 680i SLI (BIOS 1701)
Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX
Intel Q9400 (temps zijn OK)
Windows Vista 32bit SP1
Heb echt geen idee wat ik meer moet, of kan doen...
Hopelijk zijn hier wat mensen die misschien hetzelfde probleem hebben gehad en een oplossing ervoor weten.
Kan dit misschien komen door de 32bit versie van Windows ??
Alvast bedankt !
Ik heb gisteren een Q9400 binnen gekregen samen met 2x 2Gb 800Mhz Corsair geheugen.
Tijdens de BIOS checks etc. zegt hij dat alles OK is. Zodra ik in Windows kom (Vista) loopt de computer na ruimweg 40 seconden vast. In het begin kreeg ik vaak een BSOD met het volgende bericht:
"fltmgr.sys
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"
Het systeem opstarten in veilige-modus werkt wel, en ook zonder enige problemen !!!
Heb op Google gezocht maar heb eigelijk weinig 'nuttigs' kunnen vinden.
Heb heb BIOS geupdate naar de laatste versie (van 1503 naar 1701) maar dit heeft ook niet geholpen.
Heb er ander geheugen er in gezet en ook verschillende geheugen-sloten geprobeerd. Niets hielp.
Het underclocken of juist hoger clocken van de processor heeft helaas ook niks geholpen...
Mijn systeem:
Asus P5N32-e SLI 680i SLI (BIOS 1701)
Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX
Intel Q9400 (temps zijn OK)
Windows Vista 32bit SP1
Heb echt geen idee wat ik meer moet, of kan doen...
Hopelijk zijn hier wat mensen die misschien hetzelfde probleem hebben gehad en een oplossing ervoor weten.
Kan dit misschien komen door de 32bit versie van Windows ??
Alvast bedankt !