Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Bookmarks allways show subfolders.

Pagina: 1
Acties:

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is het misschien een idee om een user-preference toe te voegen aan Voorkeuren dat als je naar je Bookmarks gaat automatisch de inhoud van de subfolders wordt weergegeven?

Dacht eigenlijk dat een dergelijke optie al bestond, maar heb na een grondig search dit niet kunnen vinden, dus vandaar dat ik het hier maar even post :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waarom zou je dan uberhaupt je bookmarks onderverdelen in subfolders als je toch altijd de gehele lijst wilt zien?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cadezo
  • Niet online
Erkens schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:52:
Waarom zou je dan uberhaupt je bookmarks onderverdelen in subfolders als je toch altijd de gehele lijst wilt zien?
Eigenlijk wil ik alles inderdaad gewoon in één lijst zien, maar ik heb ook nog wel eens regelmatig dat ik alleen bookmarks over een specifiek onderwerp wil zien. Daarnaast is het ook wel handig als je later een bookmark wilt terug vinden, omdat de lijsten per onderwerp veel korter zijn dan één lange lijst. Dan zou een optie dat je standaard dus de inhoud van de subfolders wel ziet ideaal zijn.
Nee, dat is duidelijk een bug. Hij liet daar bookmarks dieper dan één niveau gewoon niet zien. Dit is een optie die ervoor zorgt dat als je bovenin de menu-balk op 'Bookmarks' klikt je automatisch in de view komt waarbij alle inhoud van de subfolders wordt getoond.

Tot nu toe denk ik echter dat ik de enige ben die tegen dit verschijnsel aanloop (althans niemand meldt zich hier). Dus voorlopig doe ik nog en een extra klikje... ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cadezo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:13:
Tot nu toe denk ik echter dat ik de enige ben die tegen dit verschijnsel aanloop (althans niemand meldt zich hier). Dus voorlopig doe ik nog en een extra klikje... ;)
We zitten er natuurlijk niet op te wachten dat alle voor en tegenstanders van een feature request hier dat komt melden natuurlijk, maar ik vroeg me gewoon af wat de meerwaarde zou zijn. Kijk, je kan overal wel een pref van maken, maar echt nuttig is dat natuurlijk niet en je raakt dan al snel de weg kwijt.

• Cadezo
  • Niet online
Erkens schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:19:
[...]
We zitten er natuurlijk niet op te wachten dat alle voor en tegenstanders van een feature request hier dat komt melden natuurlijk, maar ik vroeg me gewoon af wat de meerwaarde zou zijn. Kijk, je kan overal wel een pref van maken, maar echt nuttig is dat natuurlijk niet en je raakt dan al snel de weg kwijt.
Ik zie er het nut wel van in voor mijzelf, maar waarschijnlijk is het geen userpref waard...

De reden wordt hieronder heel mooi uitgelegd (Trinsec in "[feat] Bookmarks allways show subfolders."). Bovendien staan er in je Post History ook topics als het Typ- en Spelfouten-topic en die wil je niet in de gaten houden (althans ik niet).

[ Voor 20% gewijzigd door Cadezo op 15-04-2009 20:08 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

De meerwaarde, lijkt mij, is dat je de bookmarks als een soort persoonlijke 'Active Topics' can gaan behandelen met topics die je zelf uitkoos zonder te hoeven reageren (en dus spammen). Zoals het nu is, is het eigenlijk knap waardeloos voor mij voor regelmatig gebruik. Dus ik zou het ook wel handig vinden als de subfolders standaard werden getoond.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Trinsec schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:48:
De meerwaarde, lijkt mij, is dat je de bookmarks als een soort persoonlijke 'Active Topics' can gaan behandelen met topics die je zelf uitkoos zonder te hoeven reageren (en dus spammen). Zoals het nu is, is het eigenlijk knap waardeloos voor mij voor regelmatig gebruik. Dus ik zou het ook wel handig vinden als de subfolders standaard werden getoond.
Waarom doe je die active topics dan niet in de algemene standaard map en alle aparte topics in subfolders?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Omdat dat een chaos is?

Heb daar eigenlijk niet aan gedacht, maar het is wel een chaos dan. :)

Laat ik het verduidelijken:
Als ik later een heel specifiek topic wil terugvinden, heb ik het vaak in een goede subfolder gezet. Als het eentje was dat ik dus volgede als een 'active topic' toen, en dus in de algemene map dumpte, hoe kan ik het dan logisch terugvinden?

[ Voor 58% gewijzigd door Trinsec op 16-04-2009 09:48 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Trinsec schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:46:
Omdat dat een chaos is?

Heb daar eigenlijk niet aan gedacht, maar het is wel een chaos dan. :)

Laat ik het verduidelijken:
Als ik later een heel specifiek topic wil terugvinden, heb ik het vaak in een goede subfolder gezet. Als het eentje was dat ik dus volgede als een 'active topic' toen, en dus in de algemene map dumpte, hoe kan ik het dan logisch terugvinden?
Om Erkens dan maar even te herhalen:
Erkens schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:52:

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Om terug te zoeken? Aan de linkerkant zie je een lijstje met categories (of hoe je je bookmarks ook hebt ingedeeld), en je hoeft dan slechts op de juiste te klikken om direct naar een (oude) bookmark te gaan. Dat gaat niet echt fijn worden als je letterlijk alles in de default folder hebt gedumpt.

Een tag systeem zou ook wel een aardige uitkomst kunnen bieden hier... :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

You've lost me :)

Je hebt je bookmarks ingedeeld in categorieën. Nou vind je het handig om op een categorie "te klikken om direct naar een (oude) bookmark te gaan"? *kan nu al*

Aan de andere kant vind je het niet fijn om alles in 1 map te dumpen, maar wil je wel een overzicht van alle topics van alle subfolders :?

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als ik de bookmarks (snel/eenvoudig) wil gebruiken als 'Active Topics' met de door mijzelf geselecteerde (=gebookmarkte) topics, moet ik steeds op 'Laat de inhoud van subfolders zien' klikken. Anders zie ik alleen maar de default folder by default, en die is normaal eigenlijk leeg bij mij, aangezien ik elke bookmark in hun eigen categorie dump.

Het punt is dus niet dat ik een topic niet kan terugvinden later (aangezien ik ze toch allemaal in hun eigen subfolders heb gedumpt). Het punt is dat ik het niet simpel direct als een selectieve 'Active Topics' kan gebruiken, aangezien ik dus steeds op 'Laat de inhoud van subfolders zien' moet klikken, wat dus een pref zou kunnen zijn. De default sorteervolgorde is 'Sorteer op laatste reactie' wat al prima hierbij aansluit.

Hoe moet ik dit nou in vredesnaam duidelijker uitleggen? :P De TS kan een andere reden hebben, maar mijn reden is ook een mogelijke reden waarom dit een handige zou zijn voor een pref.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Cadezo
  • Niet online
Trinsec schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:54:
Hoe moet ik dit nou in vredesnaam duidelijker uitleggen? :P De TS kan een andere reden hebben, maar mijn reden is ook een mogelijke reden waarom dit een handige zou zijn voor een pref.
Ik vind het heel duidelijk hoor ;) Overigens heb ik dezelfde reden, misschien wat wazig uitgelegd, maar het dient precies hetzelfde doel...

@DirkW (hieronder): In al zijn eenvoud, slaat hij de spijker precies op z'n kop.

[ Voor 8% gewijzigd door Cadezo op 16-04-2009 13:56 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het is ook gewoon vrij simpel: Je hebt een shitload aan bookmarks, die wil je gesorteerd hebben voor de terugzoekbaarheid, maar ongesorteerd wanneer je de bookmarks gebruikt als AT.

En als je dan vaker de ongesorteerde lijst nodig hebt dan de gesorteerde is een prefje daarvoor wel handig.

[ Voor 23% gewijzigd door Dirk op 16-04-2009 13:50 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dirk schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:49:
Het is ook gewoon vrij simpel: Je hebt een shitload aan bookmarks, die wil je gesorteerd hebben voor de terugzoekbaarheid, maar ongesorteerd wanneer je de bookmarks gebruikt als AT.

En als je dan vaker de ongesorteerde lijst nodig hebt dan de gesorteerde is een prefje daarvoor wel handig.
Duidelijk, alleen zou ik gewoon de / of CTRL+F functie (of scannen met het oog) naar topics die ik wil opzoeken (en alles dus op 1 hoop gooien :)).

Maar blijkbaar zijn er mensen die zowel geordende als chaos overzichten willen hebben :+

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

BtM909 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:24:
[...]

Duidelijk, alleen zou ik gewoon de / of CTRL+F functie (of scannen met het oog) naar topics die ik wil opzoeken (en alles dus op 1 hoop gooien :)).
En dat is pure chaos. :+ Plus dat ik niet altijd de topicnaam weet, en een juiste subfolder eraan gekoppeld het erg duidelijk kan maken.
Maar blijkbaar zijn er mensen die zowel geordende als chaos overzichten willen hebben :+
Precies. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Cadezo
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:24:
[...]

Bovendien werkt dat niet als je chaos zich over meerdere pagina's uitstrekt. Dat kan natuurlijk ook wel zo zijn met de subfolders, maar dat gebeurt veel minder snel.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cadezo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:50:
[...]

Bovendien werkt dat niet als je chaos zich over meerdere pagina's uitstrekt. Dat kan natuurlijk ook wel zo zijn met de subfolders, maar dat gebeurt veel minder snel.
Nog nooit gehoord van de ?limit=xxx optie (achter je URL)?

• Cadezo
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:03:
[...]
Nog nooit gehoord van de ?limit=xxx optie (achter je URL)?
Nee, daar had ik nog niet aangedacht. :o Zeker goed om te onthouden...
Pagina: 1