Toon posts:

windows word niet opgestart

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn computer op starten en windows laden maar als dat eenmaal geladen is dan geeft hij code: purple aan. vaag schermpje dat ik niet verder kan en de pc uit moet doen.

wie kan me helpen?
ik heb bijna alles vervangen(moederboard(Asus P5Q pro), geheugen(heb ook nog de oude erin), voeding(coolermaster 500 watt silent pro), prossesor intel Quadcore 2,33 GHZ en videokaart(ati radeon sapphire 3870 HD))

en eerst was dat: (moederboard(een kleine), voeding(300 wattjapans merk(nu kapot)), prossesor intel dualcore1,6 GHZ en videokaart(ati radeon sapphire 2600 pro))

alvast hartelijke dank!

jeroen

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 09:09
Google-search leverde dit op:
http://www.techimo.com/forum/applications-operating-systems/50892-xp-configuration-error-code-purple.html

Het lijkt erop dat je een HP/Compaq pc hebt, en door je hardware upgrade klopt de unieke OEM-sleutel niet meer.

Edit: omschrijving is wat ongelukkig ...

[ Voor 5% gewijzigd door Dnomaid op 02-04-2009 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. ik post ook niet zo snel dus de omschijving kan inderdaat beter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die hardware hebt vervangen zonder windows te herinstalleren dan zul je mgoelijk problemen gaan krijgen.

Test in elk geval eens of je hardware nog goed werkt aan de hand van: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Als dat allemaal werkt dan zit je met een software probleem.

In elk geval gaat dit topic op slot omdat we verwachten dat je zelf de moeite doet om het probleem op te lossen, maar daar zie ik helaas weinig van terug, er is nog meer dan zat wat je kunt proberen. Mocht je na het doornemen van de troubleshooter nog tegen hardware problemen aanlopen dan kun je altijd in het geschikte forum een nieuw topic openen.

Dit topic is gesloten.