Toon posts:

Dualscreen multi purpose HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er is al behoorlijk wat geschreven over HTPC's in dit forum, maar toch heb ik een wat afwijkende bestemming.

Mijn HTPC moet alles kunnen wat een HTPC kan, maar ook een beetje meer.

Het plan is als volgt:

Mijn HTPC met floppydtv etc. is aangesloten op mijn HD ready TV en er wordt op dat scherm full screen HD materiaal bekken door mijn vrouw. Ze heeft een logitech mediabord (en/of remote) ter beschikking om te zappen/skippen etc..

Ik zelf zit 10 meter verderop met een 24" scherm voor mn neus die ook is aangesloten op dezelfde HTPC. Ik heb ook een draadloos toestenbord voor mn neus en een draadloze muis. en ben druk aan het werk.

Ik gebruik visual studio, heb een flink aantal applicaties open staan en luister via mn bluetooth hoofdtelefoon muziek van dezelfde HTPC, dus niet wat mn vrouw hoort. Mogelijk speel ik ook een spelletje (geen crysis ofzo, meer old scool C&C civ4 dat soort spul.

ten eerste: hoe krijg ik het voor elkaar op beide schermen los van elkaar te werken: muizen/typen etc.
ten tweede: red ik dat met een AMD 780 chipset met hybrid crossfire, of heb ik wat zwaarders nodig een passief gekoelde 3850 bijv?

Voor de processor power wilde ik graag een phenom ll x4 920, deze lijkt me meer dat voldoende om al deze taken uit te voeren, maar word ie niet te heet voor een HTPC?

Nouja ik heb nog wel een aantal zaken, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar jullie eerste reakties? Wat zien jullie voor een problemen? zijn ze op te lossen? of is dit een onverstandige onderneming?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Er zijn volgens mij wel wat oplossingen, maar of het echt werkt. Ik denk dat ander tweakers er wat meer over weten, iig was het meeste Linux based als ik me niet vergis.

Volgens mij gaat het nooit goed werken om op 1 PC en te werken en als HTPC te gebruiken. Als ik je vragen mag: Wat is het probleem met 2 losse PC's. Wat jij wilt is misschien wel mogelijk, maar bij lange na niet optimaal en zal altijd veel gedonder opleveren als je het al aan de praat krijgt. Virtual Machine en dergelijke kunnen volgens mij ook al niet, geluid delen is ook lastig in Windows (lees: lukt je neit of je moet het constant weer configureren). Meer als 1 muis gaat ook niet etc. etc.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het kan wel met veel gepruts maar probleem is dat je qua hardware ook compromissen moet gaan sluiten. De extra cpu/geheugen power die je nodig hebt om bij intensief gebruik van het 'desktop deel' je HTPC niet te laten stotteren maakt het denk ik al snel suboptimaal (en wat lawaaiiger). Ik heb ook wel eens met dit idee gespeeld maar uiteindelijk was een losse HTPC en losse desktop (of laptop) toch handiger.

[ Voor 48% gewijzigd door Dreamvoid op 02-04-2009 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb net iets gevonden over een progje; teamplayer, waarmee je meerdere muispointers hebt die door meerdere muizen tegelijkertijd bediend kunnen worden.

Ik weet niet of je ze kan beperken tot 1 scherm.

Waarom wil ik dit.

omdat ik het geld maar 1 x uit wil geven.

Ik wil een stille pc / workstation, maar ik wil ook een aantal apparaten in mijn huis vervangen (dvd speler, xbox waarmee ik films kijk, sat ontvanger) en bijv tv signaal kunnen opnemen. En mn muziek collectie op mn server fatsoenlijk kunnen afspelen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:17:
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb net iets gevonden over een progje; teamplayer, waarmee je meerdere muispointers hebt die door meerdere muizen tegelijkertijd bediend kunnen worden.

Ik weet niet of je ze kan beperken tot 1 scherm.

Waarom wil ik dit.

omdat ik het geld maar 1 x uit wil geven.

Ik wil een stille pc / workstation, maar ik wil ook een aantal apparaten in mijn huis vervangen (dvd speler, xbox waarmee ik films kijk, sat ontvanger) en bijv tv signaal kunnen opnemen. En mn muziek collectie op mn server fatsoenlijk kunnen afspelen.
Dan nog zit je met het geluid, het hebben van inactieve vensters (zoals Media Center).. Maar wat is je echte probleem? Heb je te weinig geld voor 2 computers?

Wat ik me afvraag is of je niet beter je server in je HTPC kan onderbrengen (via virtual machine) en je desktop apart.

* GENETX geeft dit hele plan slechts 1% kans van slagen om eerlijk te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 02-04-2009 18:39 ]