Ik heb in de straat een LAN en ik ben de enigste met DVD-speler, nu willen de andere ook DVD kijken via het LAN. Iedereen heeft Power DVD. We hebben geprobeert om in de file-mode de VOB-bestanden te openen, maar dan hangt PowerDVD. We hebben een 100Mbit Netwerk via een HUB. Heeft iemnand tips of andere programma's die je kan gebruiken?
je moet ze volgens mijeerst kopieren
Pfff.. Wat een gedoe door die krenterigheid zeg. Als nou gewoon iedereen in je straat gewoon een DVD drive van 200 piek koopt dan is het probleem opgelost. Kan iedereen tegelijk een andere film kijken als ie wil, zonder moeilijk gedoe.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hmmm ik denk dat het meer dan krenterigheid is. Het is gewoon de uitdaging om het aan het werk te zien. Netwerken roeleren en dit zijn leuke dingen om ook aan het werk te krijgen.Op dinsdag 27 februari 2001 14:00 schreef Exirion het volgende:
Pfff.. Wat een gedoe door die krenterigheid zeg. Als nou gewoon iedereen in je straat gewoon een DVD drive van 200 piek koopt dan is het probleem opgelost. Kan iedereen tegelijk een andere film kijken als ie wil, zonder moeilijk gedoe.
Los daarvan is niet voor iedereen 200,00 een bedrag dat je ff neerlapt...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Het is ook niet de bedoeling dat we de hele tijd films gaan kijken. Het gaat erom dat we het een paar kkertjes kunnen doen en dat het doet, een uitdaging. Maar hoe moet het? Kopieren is een beetje erg veel
Nee, ik kan ook niet zeggen dat ik het als student bijzonder breed heb. Maar ik zou het toch wel erg vervelend vinden als ik voor het kijken van een DVD'tje afhankelijk ben van de rest van de straatOp dinsdag 27 februari 2001 14:04 schreef FoolZero het volgende:
[..]
Hmmm ik denk dat het meer dan krenterigheid is. Het is gewoon de uitdaging om het aan het werk te zien. Netwerken roeleren en dit zijn leuke dingen om ook aan het werk te krijgen.
Los daarvan is niet voor iedereen 200,00 een bedrag dat je ff neerlapt...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Misschien werkt dit, maar ik geef geen enkele garantie en heb het ook nooit geprobeerd:
download windows media encoder, en installeer dat op de pc die de dvd afspeelt. laat dan je dvd afspelen en door windows media encoder streamen naar een streaming server. laat dan je clients de film van de streaming server afhalen.
Misschien kan dat streaming server verhaal ook wel op dezelfde pc, of zonder server. Ik weet ook niet of je er kwaliteitsverlies door krijgt, dat zal haast wel eigenlijk.
Succes ermee.
download windows media encoder, en installeer dat op de pc die de dvd afspeelt. laat dan je dvd afspelen en door windows media encoder streamen naar een streaming server. laat dan je clients de film van de streaming server afhalen.
Misschien kan dat streaming server verhaal ook wel op dezelfde pc, of zonder server. Ik weet ook niet of je er kwaliteitsverlies door krijgt, dat zal haast wel eigenlijk.
Succes ermee.
Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75
quite simple...
(mits je 8 GB vrij hebt op je HD)
Rip met bijv. CladDVD de film naar je HD en zet hem in een map genaamd Video_TS (zo staat ie ook op de DVD zelf). CladDVD verwijderd ook meteen de beveiliging en macrovision.
Map de video_TS directory nu als een schijf of gebruik een virtuele cdrom-speler. Nu kun je met PowerDVD (met WinDVD werkt het iig) de gemapte drive/virtuele cdrom openen en de film over het netwerk afspelen
(mits je 8 GB vrij hebt op je HD)
Rip met bijv. CladDVD de film naar je HD en zet hem in een map genaamd Video_TS (zo staat ie ook op de DVD zelf). CladDVD verwijderd ook meteen de beveiliging en macrovision.
Map de video_TS directory nu als een schijf of gebruik een virtuele cdrom-speler. Nu kun je met PowerDVD (met WinDVD werkt het iig) de gemapte drive/virtuele cdrom openen en de film over het netwerk afspelen
Pagina: 1