Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Jaren geleden heb ik een telefoon (Toshiba TS21i) gekocht met een Hi prepaid sim kaart. Hier zat GPRS op (toen nog bekend als i-mode).

Later kreeg ik een Qtek 8020 waar Windows Mobile 2003 op stond. Na wat gepruts met de instellingen kon ik ook daarmee op internet komen. Later werkte dit plotseling niet meer terwijl ik niets had veranderd aan de instellingen. Ik besteedde er toen niet veel aandacht aan.

Daarna stapte ik over op een HTC TyTN 2, en tot mijn verbazing stelde die de internet verbinding automatisch in, maar kon ik evengoed geen verbinding krijgen met het internet. Er staat bovenin wel een [G] of [3G] icoontje (wisselt af en toe) maar als ik de browser start krijg ik de melding dat er vanwege een onbekend probleem geen verbinding gemaakt kan worden. Ook na het handmatig instellen van de verbinding met behulp van zowel de Hi als KPN website werkt het niet. Ik krijg dan dezelfde melding.

Tegenwoordig heb ik een HTC Touch Diamond, en hierbij is het hetzelfde verhaal als bij de HTC TyTN 2.

GPRS is geactiveerd bij m'n provider. Ik kan me ook aanmelden bij "Hi Vandaag online" (bellen naar *133# en dan kun je voor 95cent de hele dag online).

Punt is, ik krijg de internetverbinding met geen mogelijkheid aan de praat op Windows Mobile telefoons, maar stop ik hem terug in mijn antieke Toshiba TS21i, dan werkt het prima.

Herkent iemand dit probleem? Zoja, hebben jullie dit opgelost en hoe?

Bij voorbaat dank!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je de instellingen goed staan als je de SIM-kaart in je Touch Diamond hebt? Heb je hierover al contact opgenomen met HI?

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb je een usim kaart van HI/KPN? Dit is belangrijk voor een goede verbinding met een umts netwerk :).

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:25:
Heb je de instellingen goed staan als je de SIM-kaart in je Touch Diamond hebt? Heb je hierover al contact opgenomen met HI?
De instellingen staan goed, worden eerst automatisch ingesteld maar als ik het handmatig doe werkt het ook niet. Ik heb nog geen contact gehad met Hi, maar ervaring leert dat die callcenter meneertjes en mevrouwtjes je altijd (al dan niet expres) niet (willen) begrijpen, dus probeer ik dat als laatste.
ronwiel schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:32:
Heb je een usim kaart van HI/KPN? Dit is belangrijk voor een goede verbinding met een umts netwerk :).
Nee ik heb geen USIM kaart, maar een GPRS verbinding maken gaat ook niet, dus of het daar aan ligt weet ik niet zeker?

Verwijderd

even naar een belwinkel gaan en een nieuwe simkaart vragen.
Daarna zal het gewoon werken! heb de zelfde problemen gehad! nieuwe simkaart en het werkte gewoon!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:19:
even naar een belwinkel gaan en een nieuwe simkaart vragen.
Daarna zal het gewoon werken! heb de zelfde problemen gehad! nieuwe simkaart en het werkte gewoon!
Ga ik doen ;) Ik zie net dat ook gewoon via de website van Hi kan :) Toch vreemd dat ik waarschijnlijk een nieuwe SIM kaart nodig ben.

Bedankt in ieder geval :)

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 06:50
Zonder USIM zou 't ook moeten lukken, maar het gaat zo veel makkelijker en sneller met een USIM. :)
Let wel op dat je geen USIM kan krijgen als je prepaid belt (weet niet of dat het geval is..)

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ik heb inmiddels een nieuwe sim-kaart erin zitten, en ik heb nog steeds geen internet. Ik krijg precies dezelfde melding. Wel worden de instellingen iets anders ingevoerd als ik op de telefoon de automatische verbindings instelling doe. Er word nu ook een proxy ingesteld, maar zet ik deze uit dan is het nog altijd hetzelfde liedje :|
Pagina: 1