Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik ben bezig met een nieuw systeempje voor mijn broertje:

Config:
Athlon x2 4200+
ABIT NF-M2S (linkje naar abit..)
2x kingston 1gb ddr2-800 5-5-5-15

Heb vanalles geprobeerd maar het zwarte ram slot krijg ik niet werkend! Als ik in beide sloten een plankje doe krijg ik een constante piep uit het moederbord. Zodra ik het latje uit het zwarte slot verwijder gaat alles prima en kan ik gewoon booten. Aan het ram ligt het niet want als ik de stikkies omdraai gebeurd hetzelfde.

Meerdere malen dit geprobeerd:
http://forums.hexus.net/a...-problem-nf-m2-nview.html.

Ik heb echter maar twee sloten en dacht dat het wel zou werken... Zou een biosupdate uitkomst bieden?

Alvast bedankt!

EDIT:
Op het moederbord staat al wel de nieuwste bios versie...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 10:22 ]

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Is het bankje wel schoon? Is er misschien stof ingekomen of een haar.

Anders is ie gewoon stuk, moederbord even omruilen...

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

wat plakjekaas al zegt
Probeer je pc eens een keer schoon te maken.
En het werkt altijd perfect
Gewoon 2x in de 3 maanden goed schoonmaken.
Je kaarten enzo eruit halen
En dan met een kwastje en een stofzuiger een stofblazer alles weg halen.
suc6

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
Alles zit pas net in het kastje, ik heb het moederbord van te voren met perslucht uit zo'n bus helemaal schoongespoten... Maar toch doet hij het niet, ik heb het moederbord van iemand overgenomen dus er zit geen garantie meer op :-( ik maak alle pc's hier om de +- 3 maanden schoon dus daar ligt het niet aan.. :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 17:09 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 11:16
Als je 1 ram module in 1 slot doet dan?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er één module in doet werkt het wel. Zolang deze module maar in slot A zit en niet in B. Zodra ik ook maar iets in slot B steak stop werkt het niet. Heb het gister ook nog even met een ander setje geprobeerd maar dit bood geen uitkomst.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan is het moederbord gewoon stuk ben ik bang.

Ik zou even heel goed kijken of er geen fysieke beschadigingen zijn en als die er niet zijn, moet je of een ander moederbord zoeken of het met 1 bankje doen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik kan zien zitten er geen fysieke beschadigingen op het moederbord... nouja het is maar voor een budegtbakkie dus dan laat ik het maar zo... :-(

Verwijderd

Bios al gereset? al gekeken of er iets in de Bios over staat? en heb je wel 2 identieke geheugenbankjes? niet toevallig andere cas latencies ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
De latjes zijn compleet identiek... Ik heb met zo'n jumper op het mobo de bios gereset.. En in het bios staat wel vanalles dat ik niet weet wat het is dus dat durf ik niet aan te passen... Er staan in ieder geval geen optie 'dualchannel' oid...
Pagina: 1