hoi, bestaat er ergens een sms service voor linux? commandline graag . of weet iemand waar ik een scrippie vandaan ken toveren? alvast bedankt
Verwijderd
als je bedoelt, voor het versturen kan je gewoon het beste jezelf bij Genie.nl inschrijven, dan krijg je een mooi username@sms.genie.nl e-mail adres, wat je weer in de console kan gebruiken 
Heb zelf een crontab waarmee ik elke dag mn uptime krijg gesmst
Als je zelf een service wil starten, moet je ff kijken op www.freshmeat.net voor een sms-gateway
succes
Heb zelf een crontab waarmee ik elke dag mn uptime krijg gesmst
Als je zelf een service wil starten, moet je ff kijken op www.freshmeat.net voor een sms-gateway
succes
Ik gebruik smssend (check versvleesch) met mtnsms, werkt prima.
Verwijderd
Daar is nog een veel mooiere oplossing voor.Heb zelf een crontab waarmee ik elke dag mn uptime krijg gesmst
Schrijf je in bij watchmyserver en je krijgt dagelijks in een SMS-je je uptime en andere statistieken via SMS.
Ook zodra je server offline gaat krijg je meteen een SMS'je
Ik had ook ergens een progje dat gewoon een SMS centrale opbelde om te versturen. Leuk om je eigen MTNSMS te beginnen ofzo 
Staat ook wel ergens op Freshmeat.
Staat ook wel ergens op Freshmeat.
Verwijderd
hehe dat is ook leuk indrd maar dat kost mij geld. is juist de bedoeling dat het gratis. is
Verwijderd
Ik ken het, maar dit is leuker.Op dinsdag 27 februari 2001 22:07 schreef nelske het volgende:
Daar is nog een veel mooiere oplossing voor.
Schrijf je in bij watchmyserver en je krijgt dagelijks in een SMS-je je uptime en andere statistieken via SMS.
Ook zodra je server offline gaat krijg je meteen een SMS'je
1. het is van jezelf, dus eigen script (script? 1 regel gewoon
2. Watchmyserver is heel irritant als chello er weer eens een tijdje uitligt, komt je gsm vol met smsjes (althans, toen ik ingeschreven stond was dat zo)
3. Ik kan zo eigenlijk veel meer naar mezelf smsen, bijv. een scriptje dat je smst wanneer nieuwe kernel uit is, etc. etc.
Verwijderd
oke een vraagje tot betrekkeing smssend!
het werkt perfect heb het inderdaad lekker werkend via mtnsms allen het is beetje omslachtig. ik vroeg mij af of er een manier was om het op de volgene manier werkend te krijgen
je tikt smsbroer hoi
smsbroer is dus script die 'hoi'
automatish stuurt naar het tel nummer van me broer
dus eigenlijk
hoe kan ik variabelen gebruiekn (als het zo heet)
het werkt perfect heb het inderdaad lekker werkend via mtnsms allen het is beetje omslachtig. ik vroeg mij af of er een manier was om het op de volgene manier werkend te krijgen
je tikt smsbroer hoi
smsbroer is dus script die 'hoi'
automatish stuurt naar het tel nummer van me broer
dus eigenlijk
hoe kan ik variabelen gebruiekn (als het zo heet)
Verwijderd
hoe maat je zo'n scrippie dan?... lijkt me enorm leuk. wat info zou zeer welcom zijnOp woensdag 28 februari 2001 00:03 schreef [MoRtAl] het volgende:
[..]
Ik ken het, maar dit is leuker.
1. het is van jezelf, dus eigen script (script? 1 regel gewoon)
2. Watchmyserver is heel irritant als chello er weer eens een tijdje uitligt, komt je gsm vol met smsjes (althans, toen ik ingeschreven stond was dat zo)
3. Ik kan zo eigenlijk veel meer naar mezelf smsen, bijv. een scriptje dat je smst wanneer nieuwe kernel uit is, etc. etc.
Een scriptje als dit is al genoeg voor een sms-je naar je broer:
Als je dit bv. ?smsbroer? noemt, kan je door ?smsbroer ?Hallo, een sms-je van mij!?? je broer een smsje sturen. (ik heb smssend hier even niet bij de hand, dus misschien moet je de volgorde van je username (bij mtnsms is dat dus je e-mail adres), je wachtwoord en het nummer omdraaien, dat weet ik even niet meer.)
Dit is natuurlijk geen geweldig script, omdat je alleen je broer kan sms-en, en je wachtwoord staat er kaal in. Maar op je eigen systeem, en voor slechts een paar mensen kan het wel.
code:
1
2
| #!/bin/bash smssend username wachtwoord +316???????? $1 |
Als je dit bv. ?smsbroer? noemt, kan je door ?smsbroer ?Hallo, een sms-je van mij!?? je broer een smsje sturen. (ik heb smssend hier even niet bij de hand, dus misschien moet je de volgorde van je username (bij mtnsms is dat dus je e-mail adres), je wachtwoord en het nummer omdraaien, dat weet ik even niet meer.)
Dit is natuurlijk geen geweldig script, omdat je alleen je broer kan sms-en, en je wachtwoord staat er kaal in. Maar op je eigen systeem, en voor slechts een paar mensen kan het wel.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Je kan in ~/.smssend/aliases (je raad het al
) aliases opgeven, bijv. 'broer +316enz..'. Dan kan je 'smssend mtnsms inl pass @broer "lalala"' doen. Maar ik heb nog niet ontdekt hoe je meerdere argumenten in zo'n alias kan zetten.
Verwijderd
Niet echt scriptje, maar ik heb bijv. dit in mn crontab:Op woensdag 28 februari 2001 00:16 schreef norvana het volgende:
[..]
hoe maat je zo'n scrippie dan?... lijkt me enorm leuk. wat info zou zeer welcom zijn
uptime | mail blaat@sms.genie.nl -s Uptime
zoals ik al zei, simpel
Op woensdag 28 februari 2001 18:01 schreef norvana het volgende:
waar staat due @$%@#% ~/.smssend/aliases .. ahhhhhhhhhhhhhh
die moet je zelf even maken.... (~/ betekent je home dir btw)
Pagina: 1