Toon posts:

pc blijft hangen in 3D spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan spellen als Quake 3, Delta Force Land Warrior en Star Trek Voyager: Elite Force niet langer dan een half uur spelen.
hij blijft na een poosje compleet hangen en het geluid slaat over;(

ik denk zelfd dat het aan mijn videokaart ligt (zijn namelijk alleen 3d-spellen die vastlopen), maar weet het niet zeker.
ik heb hem (de videokaart) nu ongeveer een maand of 9, in het begin was hij altijd erg heet (tussen de 60 en 65 graden), tegenwoordig zit hij tussen de 50 en 54.

configuratie:
AMD K6-II 550
Asus P5A (mobo)
Asus V6600 (videokrt, GeForce 32MB)
128MB pc-100
Diamond Sonic Impact S90 (geluidskrt)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Dikke kans dat je je mobo gewoon overbelast...heb ik ook wel eens gedaan, en aangezien de Geforce 256 veel stroom vreet...Probeer de boel (videokaart) eens te downclocken (:)) en gebruik de search ook maar voor meerdere tips.

Verwijderd

Topicstarter
downclocken heb ik vanwege de temperatuur die ik eerst had al eens naar gekeken, maar de utils die ik erbij kreeg waren alleen om hem te overclocken.............|:(

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Een ALI alladin chipset met een Nvidia kaart werkt nie ech... Ik heb dit ook gehad... zelfde mobo alleen met een TNT-2... er moet ergus een patch voor te halen zijn... ik zou alleen nie weten waar

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 14:06 schreef ezwizard het volgende:
wat voor voeding heb je?
het was een standaard bigtower van funprice, heb al gekeken, ze hebben hem nu niet meer.....maar ik denk dat hij 235W is

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 14:14 schreef matty2 het volgende:
Een ALI alladin chipset met een Nvidia kaart werkt nie ech... Ik heb dit ook gehad... zelfde mobo alleen met een TNT-2... er moet ergus een patch voor te halen zijn... ik zou alleen nie weten waar
ik weet wel dat ik in het begin geen last had van vastlopers (uitgezonderd van windoos dan), een maand of 2 terug begon het pas....
maar eh...is dit echt zo??
zo ja, zijn er meer mensen die hier last van hebben en weten welke patch ik dan moet hebben??

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
probeer dus 300W voeding kan zijn dat dan het probleem over is

w00t

Verwijderd

Ik denk dat een Ram strookje ook geen kwaad kan

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
100% zeker de voeding!!! had hier ook problemen met een G400 met full load kast (echt elke slot zat iets in) en dat trekt zelfs een 250 watt voeding nie meer.. maar ehh met 300 watt geen problemen meer!

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 15:02
Ligt aan het moederboard, zelf ervaring gehad met zo'n p5a en tnt2. Met een nieuw moederboard verdwenen de problemen.

Verwijderd

ik heb iets soortgelijks, met mijn oude V3500 had ik vrijwel nooit vastlopers, maar mijn nieuwe gf2 Ultra wil nog weleens vastloopbuien vertonen. Dan crasht hij zodra het spel ook werkelijk start (het 3D gebeuren). Dat kan hij dan een avondje vrij flink hebben en vervolgens heb ik er 3 weken geen last meer van en dan is het weer terug....heel vaag.

Misschien eens kijken naar de voeding, had zelf een idee dat het weleens aan de temperatuur kon liggen, ding staat in de buurt van de verwarming die mijn huisgenoten overwachts nog weleens flink open willen zetten |:(
maar toch lijkt me dat onwaarschijnlijk want soms is het ook geheel random.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54

Flexx

This side up

Het probleem is de A3D kaart. Haal die eruit en kijk nog eens of hij het wel doet.

Ik had dit ook met mijn MX300.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 16:49 schreef Flexx het volgende:
Het probleem is de A3D kaart. Haal die eruit en kijk nog eens of hij het wel doet.

Ik had dit ook met mijn MX300.
daar krijg ik idd ook regelmatig foutmeldingen van, over asp4wave.vxd. als ik de demo van 3dmark2000 wil draaien krijg ik daar een blauw scherm over. de benchmarks werken wel gewoon (waarschijnlijk omdat daar geen geluid bij zit)
ik ga hem er meteen uit roppen en proberen......

andere reacties blijven welkom!

• stok
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem.
Ook met een Asus V6600.
Ik heb een Sounblaster PCI64....zou ut daaraan kunnen liggen??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 18:44 schreef stokkie het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.
Ook met een Asus V6600.
Ik heb een Sounblaster PCI64....zou ut daaraan kunnen liggen??
geen idee. ik heb via dit forum en vrienden de volgende mogelijke(!) verklaringen/oplossingen kunnen vinden:
- videokaart is kut (of kut geworden) (kan door hoge temp. komen)
- voeding trekt het niet, moet 1 van 300W of meer kopen
- geluidskaart is kut (A3D)
- mijn mobo (asus p5a) en videokaart kunnen niet met elkaar overweg
- andere drivers proberen

ben nog niet toegekomen aan het spelen zonder geluidskaart (zie ^^^^^)

ik heb vanaf komend weekend vakantie en beschikking over een 2e computer, ook met agp etc. en dan ga ik alles proberen.
als het me lukt het probleem op te lossen, kan ik je wel een mailtje sturen als je dat graag wilt.

andere reacties blijven nogsteeds welkom!

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 27 februari 2001 19:16 schreef TheFreak het volgende:
....
ik heb vanaf komend weekend vakantie en beschikking over een 2e computer, ook met agp etc. en dan ga ik alles proberen.
als het me lukt het probleem op te lossen, kan ik je wel een mailtje sturen als je dat graag wilt.

andere reacties blijven nogsteeds welkom!
Dat zou best wel fijn zijn.
Kheb iig al een 300W voeding (powerman)
En alle PCI sloten hebben zelfde IRQ (ACPI)

Daar ga ik es mee klooien.
Khoop dat ut daaraan ligt.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Leuk voor hem, allerlei tegenstrijdige berichten...Als ik het goed begrepen heb moet hij nu alles uit z'n pc'tje halen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 22:36 schreef zork het volgende:
Leuk voor hem, allerlei tegenstrijdige berichten...Als ik het goed begrepen heb moet hij nu alles uit z'n pc'tje halen >:)
Ik heb vanaf komend weekend, een week de tijd...... zucht.........
Pagina: 1