KVM-switch met eenvoudige netwerkdeling.

Pagina: 1
Acties:

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Hallo,

Ik repareer voor andere heel regelmatig computers thuis (en wil dat nog meer gaan doen) en ben dus wat onderdelen aan het verzamelen om dat allemaal eenvoudige te maken. Nu zoek ik onder andere een goede KVM-switch. Ik kan wel switches vinden (4 ports of meer wil ik) die usb en ps2 ondersteunen, maar ik lees erg weinig over netwerkondersteuning. Bij mij op de computerzaak hebben we er namelijk ook een maar bestandsuitwisseling doen we voor het gemak maar met een usb (wat ik geen gemak vind), omdat je anders steeds een netwerk moet maken. Wat ik wil (en ik vraag me dus af of dat kan) dat ik mijn eigen scherm + muis + toetsenbord + (als er goedkope zijn met audio ondersteuning die ook) aan de switch heb hangen en als ik dan een nieuwe/ oude kapotte pc aansluit met windows 2000/xp/vista hij automatisch (of zo goed als automatisch) in mijn eigen netwerk komt, zodat ik snel bestanden kan uitwisselen die ik voor de pc in reparatie nodig heb.

Is zoiets nodig. En zijn er betaalbare switches die dat kunnen met ps2/usb/audio/netwerk ondersteuning.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-03 19:18

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

nee meestal zit op kvm switches ook geen netwerk aansluiting omdat de meeste pc's aan een netwerk hub of switch vast zitten

en dan ook gelijk de vraag; werkt een crosskabel niet geweldig voor jouw ?

Signature

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Uhm jah nu je het zegt bij mij op de pc zaak (werk er alleen zaterdag) zit in elk saamgebonden pakketje kabels wel een utp kabel, maar ik weet inderdaad niet zeker of die uit de kvm switch komt of uit een hub. Dus ik heb eigenlijk een netwerk hub nodig + een kvm switch? Is dan wel eenvoudige netwerkdeling mogelijk?

Een crosskabel ja, maar dan kan ik nog steeds maar 1 pc tegelijk aan mijn pc aansluiten of niet? Dus utp kabel naar die pc in reparatie moet niet alleen Internet bieden maar tegelijk ook de pc in mijn netwerk laten komen. En dat met 4 pc's tegelijk.

Verwijderd

Je kunt ook een ftp server installeren op jou pc en die dan vanaf de pc die gerepareerd moet worden via een webbrouwser benaderen. Op de nieuwe of oude pc hoef je alleen je ip via DHCP te verkrijgen van je router en geef jouw pc een vast ip adres.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-03 19:18

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik denk dat je in dit geval het beste doet aan een switch of hub omdat met 2pc's je wel een crosskabel kunt gebruiken maar dan heb je als je per pc maar een NIC hebt voor de rest geen internet/netwerk.

En zeker met 4pc's lijkt me een crosskabel niet ideaal.

Signature

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Dat FTP server vind ik een erg goed plan. Dat wilde ik toch al eens doen, maar zal ik nu maar doorzetten. Als netwerk switch lijkt mij deze goedkope 1Gbit voor 30€ wel aardig: Conceptronic CGIGA5 (afraders of andere aanraders welkom - heb geen ervaring met de merken - alleen weet ik dat ik geen Sweex hoef).

Maar echt goedkope kvm-switches met 4x audio, 8x usb (muis + toetsenbord) + 4x dvi kan ik niet vinden. (ik wil minstens 1x dvi voor mijn eigen scherm/computer) En kan ik dan gewoon voor muis/toetsenbord ps2 converter en voor de dvi een vga converter gebruiken mocht dat nodig zijn?

En meer heb ik toch niet nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 02-04-2009 20:13 ]

Pagina: 1