Toon posts:

[mail] namen gebruiken uit het adresboek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje waar ik denk ik niet uit ga komen. In mijn adresboek voeg ik contacten toe en deze geef ik zelf een naam. Als ik een mail van dit contact krijg dan staat daar de naam welke dit contact zelf aan zijn mail heeft toegekend, en niet de naam zoals hij bij mij in m'n adresboek staat.

Voorbeeld: Jan klaasen staat als "Jan Klaasen" in m'n adresboek. Nu heeft Jan Klaasen als afzender aan zijn email de naam "Pipo" gezet. Krijg ik nu een mail van Jan Klaasen, dan staat daar als afzender Pipo.

Is er een manier om Mail zo in te stellen dat hij de namen uit m'n adresboek blijft aanhouden, ondanks wat een contact zelf als afzender heeft ingesteld? Dit lijkt me wel alleen kan het serieus niet vinden!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:25

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik denk dat dit niet kan, volgens mij stelt de zender de naam in, in zijn email programma. En ik weet niet of het over-ruled kan worden. Heb je al gegoogled?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik denk ook niet dat dit zomaar kan. De naam 'Pipo' staat hard in de headers van het bericht. Zou wel een leuke optie zijn als het kon inderdaad.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Topicstarter
Een simpel email programma als microsoft outlook kan het wel, vandaar mijn vraag. Adium overruled wel bijvoorbeeld de msnnamen van contacten uit het adresboek, en ik meen dat een mailprogramma als microsoft outlook het ook kan. En uiteraard al gegoogled!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 16:39 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mail > Preferences > Viewing > Use Smart Addresses staat aan?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard staat deze aan.
Pagina: 1