Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

xp 32 bit over 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik zit met een probleempjee....

Heb gister eventjes Windows XP professional 64 BIT geinstalleerd.
Nu ben ik al tegen een hoop problemen gelopen dus ik wil graag mijn 32 bits versie installeren.
Nu ben ik aangekomen tot Windows setup en waar ik normaal kom bij het scherm van: wilt u Windows installeren druk op ENTER...,, Komt nu helaas een blue screen tevoorschijn, ook heb ik al een andere cd geprobeerd dus aan de CD zal het niet liggen.

Misschien weten jullie hier een oplossing voor.

Groeten,,

Rickyehv

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

start je je pc via de (legale) windows xp cd op? en waar geeft het dan een blauw scherm, als hij je disks gaat checken?

-_-

Verwijderd

Topicstarter
medicijnman.

Ja volgens de legale Windows CD van school. doe een opleiding tot ICTER.
Tot het disk checken kom ik nog niet, krijg net een blue screen voordat ik op ENTER moet klikken om tot het installeren van Windows over te gaan. dus net nadat hij al die stuurprogramma's enzo laad

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:01:
Ja volgens de legale Windows CD van school. doe een opleiding tot ICTER.
offtopic:
Net begonnen?

Lijkt me wel zo verstandig om dan allereerst te zien of je een duidelijker melding tevoorschijn kan toveren dan 'een blue screen'.
Zonder concrete aanwijzing waarvoor die BSOD optreedt (0x000007B? iets anders?) blijft het giswerk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

alt-92 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:32:
[...]

offtopic:
Net begonnen?

Lijkt me wel zo verstandig om dan allereerst te zien of je een duidelijker melding tevoorschijn kan toveren dan 'een blue screen'.
Zonder concrete aanwijzing waarvoor die BSOD optreedt (0x000007B? iets anders?) blijft het giswerk.
maar dingen uitsluiten kan altijd. Zorg dus dat je begint met een kale pc. Alle schijven (behalve de schijf waar je windows op wilt installeeren) uit je pc halen, alle randapparatuur er van af. Insteekkaarten eruit en beginnen met 1 geheugen reepje.
Wil het dan nog niet lukken, dan is er misschien iets mis met je windows cd (onleesbare bit oid).

Om hardware uit te sluiten kun je natuurlijk ook een linux usb stick / live disk downloaden branden en je pc er mee opstarten. Doet linux het wel? dan is de kans dat het een hardwarematig probleem betreft al een stuk kleiner.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de reacties.

ik zit nu op me stage dus ik ga vanavond nog eens een andere cd gebruiken en alle hardwarematige onderdelen eruit halen.

• PcDealer
  • Laatst online: 28-11 10:59

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien moet je sata/ide in de bios anders instellen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 21:15
Probeer de hardeschijf anders te formateren in een andere computer of via livecd van linux ofzo.

Verwijderd

koendt schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:46:
Probeer de hardeschijf anders te formateren in een andere computer of via livecd van linux ofzo.
Dit ja...

Zelf gebruik ik Fdisk...

Heb zelf nu het probleem dat mijn hp2350 niet werkt onder xp64 bit. Mega KUT

• PcDealer
  • Laatst online: 28-11 10:59

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 02:52:
[...]

Heb zelf nu het probleem dat mijn hp2350 niet werkt onder xp64 bit. Mega KUT
Had je van tevoren kunnen weten natuurlijk m.b.v. de hardware compatibility list en te kijken of er een driver is op de HP site.

Maar hier staat toch dat er een workaround beschikbaar is?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 03-04-2009 07:22 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Hirens boot cd drin partitie weggooien en try again.

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 07:21:
[...]

Had je van tevoren kunnen weten natuurlijk m.b.v. de hardware compatibility list en te kijken of er een driver is op de HP site.

Maar hier staat toch dat er een workaround beschikbaar is?
Ja, alleen de scanner werkt er niet door. :)
Pagina: 1