Ik heb een kleine twee jaar geleden een keer een poging gedaan twee WD Raptors in RAID0 te zetten met de ICH8 raidcontroller van m'n oude ASUS P5B-V (toegegeven, waardeloos moederbord). Hierbij had ik echter bij ieder minescuul foutje al last van corrupties en kon ik weer van vooraf aan beginnen met instellen. Uiteindelijk heb ik toen besloten slecht een van de raptors te gebruiken, aangezien de extra performance me de moeite simpelweg niet waard was.
Nou heb ik echter al gehoord dat dit normaal niet de bedoeling is en dat een RAID0-setup over het algemeen vrij stabiel is. Dit zou mooi uitkomen, aangezien m'n OCZ Vertex 120GB ondertussen al aardig gevuld begint te raken en ik er best een tweede naast zou willen hangen. Mijn twijfels met betrekking tot RAID0 zijn echter nog steeds aanwezig. Vandaar dat ik nu wel eens uit eerste hand wil horen hoe stabiel of instabiel RAID0 nou precies is
Enkele vragen die ik heb:
1) kan er data corruptie binnen een RAID0 array onstaan bij een BSOD?
2) blijft de raid setup aanwezig bij het resetten van CMOS?
3) kan overclocken leiden tot een corrupte setup?
Nou heb ik echter al gehoord dat dit normaal niet de bedoeling is en dat een RAID0-setup over het algemeen vrij stabiel is. Dit zou mooi uitkomen, aangezien m'n OCZ Vertex 120GB ondertussen al aardig gevuld begint te raken en ik er best een tweede naast zou willen hangen. Mijn twijfels met betrekking tot RAID0 zijn echter nog steeds aanwezig. Vandaar dat ik nu wel eens uit eerste hand wil horen hoe stabiel of instabiel RAID0 nou precies is
Enkele vragen die ik heb:
1) kan er data corruptie binnen een RAID0 array onstaan bij een BSOD?
2) blijft de raid setup aanwezig bij het resetten van CMOS?
3) kan overclocken leiden tot een corrupte setup?
Ehhh wat?