Externe VGA laptop kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Disney444
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik zit met het volgende probleem/situatie:

Ik heb een Toshiba laptop via een VGA kabel aangesloten op een LCD TV. Dit werkte vanaf het begin prima. Via fn +F5 kon ik switchen tussen interne en externe monitor of allebei.

Op een gegeven moment wat problemen gehad dat ik geen beeld meer kreeg. Vervolgens wat dingen geprobeerd en het leek te zijn te verholpen nadat ik Daemon Tools uninstalleerde. Op zich natuurlijk al vrij vreemd dat software van invloed is op hardware, maar toch ik was al weer blij dat alles weer werkte.

Dit is nog een tijdje goed gegaan, maar op een gegeven moment kreeg ik weer geen beeld. Op dat moment had ik niet recent software geinstalleerd dus daar kon het niet aan liggen. Aan de VGA poort en de kabel of TV leek het ook niet te liggen aangezien ik wel beeld kreeg tijdens het booten tot aan het moment dat het Windows login scherm verschijnt.

Dan ga je denken aan drivers of een Windows instelling en hier heb ik vervolgens alle mogelijkheden die ik kon vinden geprobeerd. Nieuwe drivers, oude drivers, Windows TMM, Ultramon, BIOS en nog een paar waar ik nu niet opkom en uiteindelijk zelfs Windows Vista opnieuw geinstalleerd. Niks heeft mogen baten dus vandaar dat ik mijn vraag nu hier stel.

Heeft iemand nog tips om dit weer aan de praat te krijgen?

Specs:
Toshiba A210-18S
ATI Radeon Mobility HD 2400
Windows Vista Home Premium

Verwijderd

Ik zelf denk aan een probleem met de hardware, die langzamerhand op komen zetten is.
Je kan het beste even contact opnemen met de Klantenservice, misschien is het wel een recent probleem.
Hopelijk is er snel een oplossing voor te vinden, want dit is wel erg irritant lijkt me. :|
Wacht nog wat reacties af. Misschien dat er nog wel iemand zit met dit probleem.
En bel anders even de Klantenservice. ;)

Greetz, Marteniza!

• Disney444
Ik begon toch serieus te denken dat het toch in de hardware zit. Na de herinstallatie is ook het beeld tijdens booten niet meer stabiel.

Ik ben maar eens gaan bladeren in de garantiepapieren gaan bladeren en kwam erachter dat de laptop net minder dan een jaar oud is, dus ik ga van de week maar eens bellen met Toshiba.

Verwijderd

heb je hem overgeklokt? misschien door de hoge voltage of temperatuur een elco die aan het overlijden is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 19:04

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:40:
Ik zelf denk aan een probleem met de hardware, die langzamerhand op komen zetten is.
Je kan het beste even contact opnemen met de Klantenservice, misschien is het wel een recent probleem.
Hopelijk is er snel een oplossing voor te vinden, want dit is wel erg irritant lijkt me. :|
Wacht nog wat reacties af. Misschien dat er nog wel iemand zit met dit probleem.
En bel anders even de Klantenservice. ;)

Greetz, Marteniza!
hardwareprobleem als er wel beeld is voordat een windows boot scherm te voorschijn komt? lijkt me dan toch van niet...

Maar aangezien de ts de meeste software die ik me kan bedenken ook al gehad hebt, ga ik toch nog maar even het lijstje af.

Bij een reinstall van de drivers, heb je dan de oude fatsoenlijk (met driver cleaner pro) verwijdert?
Heb je al eens gekeken in je apparaatbeheer of daar misschien de VGA-monitor met een brakke driver bij staat (uitroepteken / vraagteken bij het icoon?)
Toevallig chipsetdrivers geupdate? Die kunnen soms ook nog wel eens zorgen voor problemen op een flaptop.

Als laatste zou je nog eens een linux live cd kunnen proberen. Als je in dat OS wel een extra beeld voor elkaar kunt krijgen, dan kun je in ieder geval hardwareproblemen uitsluiten, en alle focus leggen op de (waarschijnlijk) driver problematiek.

-_-

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pak anders eens een linux or pe boot cd en kijk of die ook in grafische mode problemen hebben.

• Disney444
Helaas, ook met Knoppix boot cd geen beeld.

Laptop is niet overclocked en de drivers die ik nu draai zijn de standaard drivers waarmee hij in het begin gewoon wel werkte. Het was ook van de ene op de andere dag dat het niet meer werkte zonder dat ik ondertussen nieuwe drivers of software had geinstalleerd, behalve misschien op automatische Windows updates na...

Vandaag maar eens gebeld met MaxICT waar ik de laptop gekocht heb en een RMA aangemaakt. Morgen nog even kijken of ik hem ook rechtstreeks door een Toshiba service partner kan laten repareren aangezien er nog Pick-up & return garantie op zit.
Pagina: 1