php include vanuit een subdir

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 13:20
Even deze quote aangehaald, want deze stond op GoT.
satyriasis schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:45:
Misschien dat de topicstarter gewoon bedoeld dat hij een directorie hoger wilt? Dit kun je bereiken door .. voor de directorie te zetten, bijvoorbeeld
PHP:
1
2
3
<?php
include('../images/blaat.php');
?>

dit betekent dat je eerst 1 directorie hoger gaat en dan weer 1 dieper ;)
Echter wil het bij mij maar niet lukken om vanuit een .php bestand in een subdir een bestand uit de hoofddir aan te roepen. Ik dacht dus ook dat het gewoon met ../ moest maar schijnbaar werkt dit dus niet.

Ik gebruik btw WampServer, misschien dat ik hier iets moet in stellen?

Graag jullie hulp. Waarschijnlijk is het een kleinigheidje, maar ja kom er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:42
Kun je je code hier posten?
In welk mapje staat je script?
In welk mapje staat het script dat je wilt includen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:29

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Even je include_path directive in je php.ini bekijken. Daar moet minstens een . teken in staan. De .. verwijst naar de parent dir, en . naar de huidige dir. Aan include_path moet je dus geen .. toevoegen want dan zoekt hij met alle includes standaard in de parent dir. Wat hij wel moet weten, is dat jij alles relatief vanaf de huidige dir wilt zoeken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
<?php include( "../header.php" ); ?>

../hoofddir/header.php ook al geprobeerd .; .: ook al geprobeerd.

De includes staan in de hoofddir en (de meeste) bestanden waar ik deze includes aan toe wil passen staan in een submap

De index.php staat in de hoofddir en de includes ook daarom werkt dit zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Dit gaat sowieso wel werken denk ik:
PHP:
1
include_once(dirname(dirname(__FILE__)) . '/blah.php');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
; UNIX: "/path1:/path2"
;include_path = ".:/php/includes"
;
; Windows: "\path1;\path2"
;include_path = ".;c:\php\includes"

dit staat in de php.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
gewoon vanaf $_SERVER['documentroot'] werken ipv relatief vanaf je huidige positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
En waar moet ik dat precies neerzetten *-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:52:
Even deze quote aangehaald, want deze stond op GoT.

[...]

Echter wil het bij mij maar niet lukken om vanuit een .php bestand in een subdir een bestand uit de hoofddir aan te roepen
Is dat bestand in de subdir geïnclude? Zoja, dan is de current working dir nog steeds de dir van het script dat aangeroepen wortdt en waarschijnlijk in de hoofdmap staat. Je moet dan relatief aan de hoofdmap werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Welke foutmelding krijg je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Iets concreter s.v.p. Ik vraag verder geen cursus php :P, maar wil wel graag dat ie het automatisch in de hoofddir terug vindt, ook als ik straks de hele bubs upload op de server.

@ChessSpider: Warning: include() [function.include]: Failed opening 'menu.php' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear')

Er is gewoon iets mis met de verwijzing en schijnbaar steekt het toch wat anders in mekaar dan in html... waar je gewoon ../ doet en klaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Blueflame_Core op 01-04-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
waarom steek je er nou niet gewoon iets meer tijd in en zoek je het even uit? ik bedoel je kan voor elk klein probleempje wat je tegen komt wel een topic openen maar daar leer je voor de rest ook niks van of wel?

www.w3schools.com en www.php.net staan vol met info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Zit er alweer een uur ondertussen naar te zoeken maar kan het niet vinden... maar goed zal wel iets mis zijn met mijn zoekmotoriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Blueflame_Core schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:13:
Zit er alweer een uur ondertussen naar te zoeken maar kan het niet vinden... maar goed zal wel iets mis zijn met mijn zoekmotoriek.
Het spijt me, maar dat zal dan wel. We zijn hier toch écht geen persoonlijke helpdesk waarbij we je voor ieder wissewasje aan de hand blijven houden danwel uit de brand helpen. Probeer eens wat, piel wat, neem documentatie er bij, zet een test-case op etc. etc. maar onderneem zelf nou eens iets. Hier moet je prima zelf uit kunnen komen.

(BTW: regels in een configfile die met ; beginnen zijn uitgecomment en dus niet effectief...)

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 01-04-2009 22:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.