vraag omtrent garantie western digital mybook world ed

Pagina: 1
Acties:

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 02:07
Tijdje geleden moest ik concluderen dat mijn 500 gig WD mybook world edition niet meer functioneerde, resetten hielp niks, de disk werd op geen enkele manier gevonden in mijn thuisnetwerk. Vandaag maar eens terug naar de MyCom. Ik vermoed dat harddisc zelf niet kapot is, maar iets in de case. Daar werd mij verteld dat ze 'm in wilde nemen, en me eventueel bij inderdaad een gebrek eenzelfde of een alternatief zouden aanbieden. Dus ik blij en vroeg of ik m'n data bij ontvangst van een nieuwe er nog af mag halen (via disk eruit- in andere case) (lijkt me logisch, staat nog flink wat op wat ik niet ook op m'n macbook heb staan). Daar kwam de adder, dat kan dus niet. Werd mij gemeld dat er alleen garantie op de hardware zat en niet op de software (mijn bestanden zijn geen software maar data maar goed). Daarna even geprobeerd WD zelf te bellen, zelfde verhaal, alleen via een bepaald bedrijf waarmee zij contact hebben kan de data gerecoverd worden.

het is dus niet mogelijk om

1. WD MyBook openmaken, want laat gebruikerssporen achter, weg garantie.
2. WD MyBook bij MyCom aanbieden, laten concluderen dat ie stuk is (en daar bewijs van vragen), WD MyBook openmaken, sata disk in andere case en kopieren maar

dus de keuze is nu, of openmaken, weg garantie, of inleveren, weg data.
kiezen tussen twee kwaden
iemand nog een tip?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ligt er helemaal aan hoe belangrijk de data voor je is. Met die keuze kan niemand je denk ik helpen behalve jij zelf.

Verder is het logisch dat Mycom of WD niet verantwoordelijk is voor data.

Misschien vind je dit overdreven hoor, maar ik heb alle data die belangrijk voor mij is op teminste 2 schijven staan. Mocht er dan iets kapot gaan heb ik altijd een backup.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2009 21:51 ]

• monsieurpinot
dank, natuurlijk is MyCom of WD niet verantwoordelijk voor de data, maar ze stellen mij gewoon niet in de gelegenheid op een of andere manier mijn data van de disk af te halen, dat is het gene waar ik mij over verbaas

echt belangrijke data heb ik wel dubbel natuurlijk, maar films en geripte DVD's a 4,7 gb ga ik niet 2x opslaan...

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07-2025

Blerf

VroomVroom

Ik vind het van zowel mycom al WD meer dan logies eigenlijk.. moet je je indenken dat je van al die mensen eventueel hun data zou moeten terug zetten op een andere disk... Die even per post op sturen etc.. etc.. en volgens mij is het zelfs een privacy ding dat het ook niet zo 1 2 3 toelaat.

Maar anyways ik zou hem gewoon er uit trekken als de data belangerijk is. En gewoon een case kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/686
Bedoel dan heb je dat gezeik ook nooit meer zegmaar :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dank, natuurlijk is MyCom of WD niet verantwoordelijk voor de data, maar ze stellen mij gewoon niet in de gelegenheid op een of andere manier mijn data van de disk af te halen, dat is het gene waar ik mij over verbaas
Het probleem is dat als Mycom de data er af gaat halen ze de zegel moeten gaan verbreken. En dan geeft WD dus geen garantie meer op de disk. Dus om garantie te kunnen geven kunnen ze gewoon niet je data redden.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even de titel onttagd, die vierkante haken zijn nergens voor nodig in dit geval :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik vind dat je een terecht punt hebt. Het feit dat jij problemen ondervindt met het product heeft voor jou al extra kosten (immers, je zit enige tijd zonder HDD) en ik vind dat zij in dat geval toestemming moeten verlenen voor het verkleinen van jouw schade.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is toch pure onzin? Je hebt garantie op de technische werking van het product, geen verzekering die alle problemen opvangt mocht dat product stuk gaan. Western Digital geeft geen garantie zonder sticker, erg logisch is dat aangezien iedereen er anders mee gaat prutsen. En Mycom kan geen garantie claimen bij Western Digital zonder sticker, dan zal Western Digital hem gewoon terug sturen en zit Mycom met de kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:22
WD is niet de enige. Garantie is op de hardware, niet op je data.
Dat het jouw extra werk oplevert (backuppen enz) is dan wel zo, maar je hebt m ook zonder data gekocht, en vanaf dat punt hanteren ze ook de garantie.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
Waar koop je normaal een externe schijf voor? Juist: voor een backup.
Wat heb je nagelaten? Backuppen.

En Mycom lekker jouw fouten laten goedmaken. Fijne jongen ben je

• monsieurpinot
zoals meerderen en ik zelf hier ook melden: natuurlijk is MyCom of WD niet verantwoordelijk voor mijn data. Maar door hun garantievoorwaarden zit ik eigenlijk met een dubbel probleem 1. data kwijt en 2. harddisc kwijt. Als MyCom of WD concludeert dat er een gebrek aan de disk is, is dat toch helder. En wat gebeurt er daarna waarschijnlijk met de disc.... grofvuil. Ik begrijp dat het extra werk is de disk tussendoor, na de conclusie dat er daadwerkelijk iets mis is door mij te laten kopiëren, maar een beetje service zou wel mooi zijn.

maar goed, ik zal het feit moeten accepteren, en ga gewoon de disc openmaken en als ik kan concluderen dat ie nog werkt m inbouwen in een andere case.
mad-dog schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:59:

p.s. Fouten is wel een erg groot woord voor het niet backuppen van software en films die je mocht je ze kwijtraken wel weer aan kunt komen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

monsieurpinot schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 01:43:
Maar door hun garantievoorwaarden zit ik eigenlijk met een dubbel probleem 1. data kwijt en 2. harddisc kwijt.
Nee. Als je even door de website van wdc.com heenklikt en netjes je creditcard-nummer opgeeft kun je in pak 'm beet een week een andere disk hebben. Als je het via Mycom doet duurt het een week of twee tot vier, maar: je disk krijg je terug, in een werkende uitvoering. Beiden heb ik uitgeprobeerd, beiden werken zoals verwacht.

En dan blijft er 1 punt over: je hebt geen backups. Dat is een discipline waar je zelf verantwoordelijk voor bent.
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:51:
Het feit dat jij problemen ondervindt met het product heeft voor jou al extra kosten (immers, je zit enige tijd zonder HDD)
WDC heeft een prima werkende 'advance replacement'-dienst. Na opgeven van een geldig creditcard-nummer sturen ze je een nieuwe disk op, en pas als je die ontvangen hebt moet je je oude disk binnen een maand terugsturen. Dat kost niets, behalve de moeite van het volgen van de procedure.

[ Voor 27% gewijzigd door burne op 03-04-2009 02:03 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• monsieurpinot
burne schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 02:00:
[...]

En dan blijft er 1 punt over: je hebt geen backups. Dat is een discipline waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

[...]
hierin hebben jullie zoals ik eerder zei volkomen gelijk, maar gelukkig staan er niet files op die ik perse nodig heb, maar wel leuk zijn om te hebben

wel een interessant gegeven dit, werd mij noch door de MyCom nog door WD op gewezen. Echter dit zou betekenen de eerste controle of een disk daadwerkelijk kapot is pas plaatsvind nadat ze mij een nieuwe disk hebben toegezonden.

notabene: het gaat hier om een MyBook externe schijf, niet enkel om een harddisc

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
mad-dog schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:59:

Wat een onzin post. Alleereerst is een externe schrijf niet alleen voor backuppen. Schrijfen worden ook gebruikt om grote hoeveelheden data van A naar B te brengen.

Daarnaast zijn er helemaal geen fouten gemaakt. Een backup is namelijk helemaal niet verplicht (dat het niet handig is om niet te doen is wat anders).

Persoonlijk vindt ik dat Mycom je wel tegemoet had mogen komen. Ok, ze zijn het niet verplicht, maar het is wel een stukje service die je de klant verleend.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:17
Wat een onzin post. Alleereerst is een externe schrijf niet alleen voor backuppen. Schrijfen worden ook gebruikt om grote hoeveelheden data van A naar B te brengen.
Kan inderdaad hiervoor ook gebruikt worden. Maar dan die winkel/leverancier toch ook niet verantwoordelijk voor de data? Wat als die tijdens transport defect gaat. Door gewoon normaal gebruik. Dan heb je toch het zelfde probleem?
Daarnaast zijn er helemaal geen fouten gemaakt. Een backup is namelijk helemaal niet verplicht (dat het niet handig is om niet te doen is wat anders).
Klopt helemaal, maar de leveracier heeft dan toch ook niet een probleem, maar jij (zoals TS)
Persoonlijk vindt ik dat Mycom je wel tegemoet had mogen komen. Ok, ze zijn het niet verplicht, maar het is wel een stukje service die je de klant verleend.
Omdat jij iets niet doet, wordt het mijn probleem. Terwijl in de algemene voorwaarden altijd staat, dat de winkel niet verantwoordelijk is voor data. Dat stukje service kan wel uren kosten, want moet je dan ook nog de data gaan proberen te recoveren, of wat als tijdens het copieren de harddisk defect gaat. Dan is de winkel daar weer verantwoordelijk voor. Het is extreem en ver gezocht, maar zo kan je nog wel even door gaan. Don't make your problem, my problem....
En dat alleen maar omdat jij je data niet backuped......
En wat hebben we nu geleerd, zo eerst even mij rsycn scriptje opstarten, want mijn backup is ook al weer van een weekje geleden.......

• monsieurpinot
Uiteindelijk ontdekte een vriend dat ie gewoon open te maken viel zonder dat het ook maar ergens zichtbaar kan zijn, heb me nu dus een sata case aangeschaft. De disc werkt gewoon alleen (nog) niet leesbaar op mijn MacBook, maar daar is een ander topic voor.
Pagina: 1