Tijdje geleden moest ik concluderen dat mijn 500 gig WD mybook world edition niet meer functioneerde, resetten hielp niks, de disk werd op geen enkele manier gevonden in mijn thuisnetwerk. Vandaag maar eens terug naar de MyCom. Ik vermoed dat harddisc zelf niet kapot is, maar iets in de case. Daar werd mij verteld dat ze 'm in wilde nemen, en me eventueel bij inderdaad een gebrek eenzelfde of een alternatief zouden aanbieden. Dus ik blij en vroeg of ik m'n data bij ontvangst van een nieuwe er nog af mag halen (via disk eruit- in andere case) (lijkt me logisch, staat nog flink wat op wat ik niet ook op m'n macbook heb staan). Daar kwam de adder, dat kan dus niet. Werd mij gemeld dat er alleen garantie op de hardware zat en niet op de software (mijn bestanden zijn geen software maar data maar goed). Daarna even geprobeerd WD zelf te bellen, zelfde verhaal, alleen via een bepaald bedrijf waarmee zij contact hebben kan de data gerecoverd worden.
het is dus niet mogelijk om
1. WD MyBook openmaken, want laat gebruikerssporen achter, weg garantie.
2. WD MyBook bij MyCom aanbieden, laten concluderen dat ie stuk is (en daar bewijs van vragen), WD MyBook openmaken, sata disk in andere case en kopieren maar
dus de keuze is nu, of openmaken, weg garantie, of inleveren, weg data.
kiezen tussen twee kwaden
iemand nog een tip?
het is dus niet mogelijk om
1. WD MyBook openmaken, want laat gebruikerssporen achter, weg garantie.
2. WD MyBook bij MyCom aanbieden, laten concluderen dat ie stuk is (en daar bewijs van vragen), WD MyBook openmaken, sata disk in andere case en kopieren maar
dus de keuze is nu, of openmaken, weg garantie, of inleveren, weg data.
kiezen tussen twee kwaden
iemand nog een tip?