Toon posts:

Poorten openen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor het programma Transmission 1.51, is het handig om de poort 15420 te openen om hogere download snelheden te kunnen behalen, nou heb ik geprobeerd om deze poort te openen met behulp van portforward.com, helaas zegt Transmission dat de poort nog steeds gesloten is, dus hierbij vraag ik om hulp om toch deze poort geopend te kunnen krijgen, ik zal beschrijven hoe de situatie bij mij thuis eruit ziet.

Modem( Thomson WRT850 ) -> Router ( Linksys WRT160N ) -> Computer

Ik heb zowel de poorten geopend in de modem en in de router, zoals eerder beschreven is het niet gelukt om toch de poorten open te kunnen krijgen, kan het zijn dat de modem en de router een "conflict" met elkaar hebben? Dit is namelijk waar ik zelf aan denk, ik heb ook bij de modem,router Upnp aangezet.

Graag hoop ik dat jullie me hierbij kunnen helpen O+

Groetjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 19:15 ]

• great_dictator
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07-2025
Waarom zit dat modem er uberhaupt tussen? Kan de adsl niet direct bij de router binnenkomen? Zo heb je meer kans op storingen.
Misschien moet je alle firewalls even uitzetten om te testen of het dan wel werkt? zowel op router als op pc?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:17

job

In je modem de poorter doorsturen naar je router.
In je router de poorten doorsturen naar je pc.

Verwijderd

great_dictator schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:36:
Waarom zit dat modem er uberhaupt tussen? Kan de adsl niet direct bij de router binnenkomen? Zo heb je meer kans op storingen.
Sinds wanneer praat die WRT160N ook ADSL dan? Verder is er helemaal niet meer kans op storingen. Er is alleen meer kans dat het te ingewikkeld wordt voor mensen met weinig kennis van zaken.
job schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:41:
In je modem de poorter doorsturen naar je router.
In je router de poorten doorsturen naar je pc.
Beter: WRT160N in bridge mode zetten en in modem de poorten forwarden naar het IP van het doelsysteem.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 19:43 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik zou het eerder andersom doen (doe ik ook meestal bij mensen) dus de modem in bridge zetten en de router alles af laten handelen. Als ik naar me eigen asus WL-500W kijk die staat standaard al in bridge dus ja dat schiet niet echt op. Daarentegen hangt er bij mij een "echt" {kabel}modem aan en geen thomson dsl router.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de snelle reacties, alleen nu luid mijn vraag, hoe zet ik een bridge op?
Ik heb wel in de modem een bridge optie gezien en toen de IP van de router erin gezet, is de router dus nu gebridged met de modem?

nogmaals dank voor de hulp :)

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Let er ook op dat je de UDP (en niet alleen TCP) openzet. Volgens mij gebruiken torrents namelijk UDP ipv TCP.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, het probleem is uit eindelijk opgelost ik heb geen idee hoe, maar Transmission laat zien dat de poorten zijn geopend.

Allemaal big thanks voor de hulp!
Pagina: 1