• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo,
waarschijnlijk een domme vraag, maar is het tegenwoordig nog de standaard om op elk moederbord een seriële poort te hebben? Als ik een nieuwe computer in elkaar ga zetten, is het dan nodig om speciaal een moederbord met een seriële poort te vinden?
Bvd

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:57
Verwacht je het zelf nodig te hebben dan? bijvoorbeeld voor werken met microcontrolers of ouderwetse modems. Zoniet, heb je het ook niet echt nodig lijkt mij en anders kan je altijd nog met usb naar rs232 werken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Het zit er standaard niet meer op, maar vaak zit het er dan als een pci bracket bij.
Je hebt dan zo'n metalen plaatje met de seriele poort erop welke je dmv een flatcable op je moederbord prikt.
Dit idee: http://www.adeltek.com/images/products/SY-PCI15001-2.jpg

En of het er bij zit kan je gewoon vinden op de site van de fabrikant.
Daarnaast kan je altijd ergens wel een pci kaart met een seriele aansluiting erop vinden.
Ik weet niet of die dingen nog wel gemaakt worden.. als dat zo is moet je een oude tweedehands kopen en is de kans groot dat het met vista niet gaat werken.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 01-04-2009 18:59 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Masxmasx schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:53:
Hallo,
waarschijnlijk een domme vraag, maar is het tegenwoordig nog de standaard om op elk moederbord een seriële poort te hebben? Als ik een nieuwe computer in elkaar ga zetten, is het dan nodig om speciaal een moederbord met een seriële poort te vinden?
Bvd
:?

Als je dat ding zelf gaat bouwen, dan koop je toch een mobo met een serial poort. Staat in de specs van elk mobo.

Of jij een serial poort nodig hebt, kunnen wij niet voor jou bepalen, dat kan je enkel zelf. Daarnaast kan je ook een USB Serial poort aanschaffen als je een mobo koopt waar het niet op zit.

Ey!! Macarena \o/

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
RaZ schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:00:
[...]

:?

Als je dat ding zelf gaat bouwen, dan koop je toch een mobo met een serial poort. Staat in de specs van elk mobo.

Of jij een serial poort nodig hebt, kunnen wij niet voor jou bepalen, dat kan je enkel zelf. Daarnaast kan je ook een USB Serial poort aanschaffen als je een mobo koopt waar het niet op zit.
Mijn excuses, ik bedoelde
'Als ik een nieuwe computer in elkaar ga zetten, is het dan nodig om speciaal een moederbord met een seriële poort te vinden of zal elk random moederbord gewoon voldoen?'
Invisible_man schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:57:
Verwacht je het zelf nodig te hebben dan? bijvoorbeeld voor werken met microcontrolers of ouderwetse modems. Zoniet, heb je het ook niet echt nodig lijkt mij en anders kan je altijd nog met usb naar rs232 werken.
ja :)
job schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:58:
Het zit er standaard niet meer op, maar vaak zit het er dan als een pci bracket bij.
Je hebt dan zo'n metalen plaatje met de seriele poort erop welke je dmv een flatcable op je moederbord prikt.
Dit idee: http://www.adeltek.com/images/products/SY-PCI15001-2.jpg

En of het er bij zit kan je gewoon vinden op de site van de fabrikant.
Daarnaast kan je altijd ergens wel een pci kaart met een seriele aansluiting erop vinden.
Ik weet niet of die dingen nog wel gemaakt worden.. als dat zo is moet je een oude tweedehands kopen en is de kans groot dat het met vista niet gaat werken.
Ok, duidelijk!

Heel erg bedankt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me logisch dat als je een seriele poort nodig hebt je een bord koopt waar deze opzit. Afhankelijk van de eisen aan het bord zijn deze nog zat te vinden.

Omdat het gaat om iets dat je makkelijk zelf uit kan zoeken gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.