Toon posts:

kabelinternet op cisco isdn router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ivm ervaring opdoen een cisco netwerk bij mij thuis implementeren.

De switch heb ik al gratis via de school kunnen krijgen, maar een router met 2 (Fast)Ethernet poorten is te duur en moeilijk te vinden.

De oudere isdn routers (cisco 800 ed) hebben echter wel af en toe een ethernet bridge (4 ethernet aansluitingen)

Nu is mijn vraag, kun je deze interfaces zo instellen dat 1 poort inside nat word en eenandere outside nat, en zo dus internet doorsluizen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Kijk of je een een oude 831 kunt vinden, dat is een ethernet router.

Ik denk dat wat je beschrijft (een lan poort als wan poort) met een isdn router pas mogelijk is vanaf de 87x. Heb helaas geen link bij de hand, maar vanaf de 87x was er vlan support op de lan interfaces is wat ik me herinner.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klopt.
De switch poorten van de 870 serie zijn managed en kan je switchpoorten in VLAN's hangen.
Oudere modellen (830 serie) hebben een 4 poorts unmanaged switch.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

Ik heb ooit eens een 2600 series router met 2 ethernet 10/100 poorten op de kop kunnen tikken.
Heb er later nog uit een 'rommelbak' een extra ethernet kaart bij in kunnen drukken :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

chromeeh schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:52:
Ik heb ooit eens een 2600 series router met 2 ethernet 10/100 poorten op de kop kunnen tikken.
Heb er later nog uit een 'rommelbak' een extra ethernet kaart bij in kunnen drukken :)
Gebruik je deze via een ADSL-aansluiting of via de kabel?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

Kabel :)
Ik heb 'm nu er niet meer tussen zitten, maar goed het modem verwacht een hostname, dus even de hostname aanpassen in de Cisco en klaar :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies!

Mij oog isgevallen op een ebay-item: cisco 1605r (met 2 ethernet-poorten), is dit een degelijk model (59 euro)?
Ik zie wel dat er geen flashcard bijzit, maar is die nodig of enkel voor uitbreiding?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28
Je hebt n flashcard nodig voor de software bij n 1605R. De 1605R is erg antiek... 10 mbit half duplex poorten, ding haalt met moeite de 8 mbit/s.

Overigens is het best n leuk ding. Maar ik zou er geen 59 euro voor over hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door FatalError op 03-04-2009 22:39 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
FatalError schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:39:
Je hebt n flashcard nodig voor de software bij n 1605R. De 1605R is erg antiek... 10 mbit half duplex poorten, ding haalt met moeite de 8 mbit/s.

Overigens is het best n leuk ding. Maar ik zou er geen 59 euro voor over hebben.
€ 59 voor zo'n ding zonder card is erg veel.

Ik heb 'm zelf ook gehad met een Ziggo lijntje, ging erg goed.

Ik zou zeggen biedt € 25 ofzo op http://link.marktplaats.nl/230897114

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Gewoon lekker een simulator gebruiken..

http://www.dynagen.org/

Werkt perfect. Je moet wel je eigen images regelen ...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, aangezien de antieke conditie van het model toch maar even verder gezocht :)

cisco 1721

Met ethernet en fastethernet aansluiting en 32mb ram

Ik gok dat dit een betere investering is dan de vorige aanbieding?

• FatalError
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:28:
Ok, aangezien de antieke conditie van het model toch maar even verder gezocht :)

cisco 1721

Ik gok dat dit een betere investering is dan de vorige aanbieding?
De Ethernetpoort zit op n WIC kaart, die is 8 mbit half-duplex naar de backplane toe. Als je dat snel genoeg vindt is het best leuk ding.

Ik zou zelf eens naar n Cisco 2611XM (of n andere 26x1XM router) kijken, die zijn al voor iets meer dan 100 euro te vinden en kunnen heel erg veel. Als je nog meer snelheid wilt is misschien n 1841 leuk. Die is 2e hand ook niet zo heel duur (maar wel duurder dan de andere genoemde modellen).

[ Voor 17% gewijzigd door FatalError op 04-04-2009 19:33 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies!

Ik lees dat je met ios commandos deze in full-duplex kunt krijgen, of werkt dit anders bij dit model? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 19:38 ]

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:28:
Hou er rekening mee dat 32 mb ram niet veel is als je recentere of uitgebreide IOS versies wilt gebruiken. Als ik mij goed herinner, heb je snel 48 mb of 64 mb ram nodig.

• FatalError
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:38:
Bedankt voor het advies!

Ik lees dat je met ios commandos deze in full-duplex kunt krijgen, of werkt dit anders bij dit model? :)
Je kan de poort misschien wel op full-duplex krijgen, maar de verbinding tussen die interface kaart en de router zelf is maar 8 mbit half-duplex.

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet echt een optie dus :)

die 26xx xm routers zijn dan nog idd het interessanste. Maakt het veel uit of ze xm zijn of niet? (ik gok dat xm modellen meer geheugen hebben)

• FatalError
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:13:
Ook niet echt een optie dus :)

die 26xx xm routers zijn dan nog idd het interessanste. Maakt het veel uit of ze xm zijn of niet? (ik gok dat xm modellen meer geheugen hebben)
De XM modellen zijn iets nieuwer.. ze zijn sneller en kunnen meer geheugen aan dan de niet-XM. Hierdoor kan de XM ook de laatste IOS versie aan, de niet-XM kan dat niet. Ik zou voor de XM gaan en de niet-XM maar vergeten ;)

Verwijderd

Hallo,

ik zoek een goede handleiding voor het gebruik van dynagen.
Ik ben nu pas bezig met CCNA en wil vast wat proberen.

Vooral voor mijn werk waar ik nu in gedumpt wordt door het weglopen van personeel.
ik kan namelijk niet binnen 2 dagen leren het preppen en configureren van routers en daarna 24/7 de storingsdienst ingaan.

Hoewel we volgende week uitleg hierover krijgen wil ik graag via een virtual lab nu al dingen proberen, om al iets of wat beslagen ten ijs te komen.

(nick=old days) 8)7

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:33:
Hallo,

ik zoek een goede handleiding voor het gebruik van dynagen.
Ik ben nu pas bezig met CCNA en wil vast wat proberen.

Vooral voor mijn werk waar ik nu in gedumpt wordt door het weglopen van personeel.
ik kan namelijk niet binnen 2 dagen leren het preppen en configureren van routers en daarna 24/7 de storingsdienst ingaan.

Hoewel we volgende week uitleg hierover krijgen wil ik graag via een virtual lab nu al dingen proberen, om al iets of wat beslagen ten ijs te komen.

(nick=old days) 8)7
Er zit toch een goeie readme bij? check gewoon in de script map de .net files en het is je zo duidelijk.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Pagina: 1