Toon posts:

DVD branders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben opzoek naar een goedkope manier van dataopslag middels DVD. De DVD's moeten leesbaar zijn op 'gewone' DVD-spelers, wat raden jullie aan?

Kan iemand misschien uitleggen hoeveel data je dan kunt schrijven, en de kosten daarbij +/-

Bedankt,
SYTEX

Verwijderd

Pioneer Burner voor DVD 4,7Gb: +/- 10.000,- (hebben wij hier op werk)
Of koop een Mac G4 met ingebouwde DVD burner

Verwijderd

Maar al zou je zo'n burner kopen van 10.000,- dan kan je je gebrande schijven toch alleen in die brander ook weer lezen:?

Dat was eerst in elk geval wel zo, maar ik weet niet hoever de techniek nu is op dat gebied. Zat toen geloof ik in een soort cassette toch:?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op dinsdag 27 februari 2001 14:09 schreef arnoudo het volgende:
Maar al zou je zo'n burner kopen van 10.000,- dan kan je je gebrande schijven toch alleen in die brander ook weer lezen:?

Dat was eerst in elk geval wel zo, maar ik weet niet hoever de techniek nu is op dat gebied. Zat toen geloof ik in een soort cassette toch:?
voor zover ik begrepen heb is die pioneer brander van F10.000,- wel overal afspeelbaar maar je hebt ook DVD-RAM's van rond en nabij de F1000,- die enkel in die drive kunnen worden afgespeeld. Of haal ik nu wat dingen door elkaar ? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand het duidelijk kan maken....

Nu wordt 't allemaal een beetje mistig

Verwijderd

Die brander gebruiken wij dus om dvd-video's mee te branden, bedrijfspresentaties, speelfilms en andere dingen, werkt in elke speler (moest wel geregistreerd worden, ivm illegale kopieen), 8-)
Die in die G4 zit hebben we hier ook, maar nog geen tijd gehad om te testen, maar de bedoeling is dat je daar je zelf geedite video'tjes op brand en dus in elke speler af kan spelen...

Verwijderd

Die DVD-ram zit in een soort cassette, maar je hebt ze ook van, ik dacht 2,6Gb die eruit kan halen om in elke andere speler te stoppen. Wij hebben hier 3,95 en 4,7Gb recordables.

Verwijderd

Topicstarter
Afijn, als je een compatible brander wil hebben dan dus niet gaan voor die rare DVD-RAM.

Wat kosten lege DVD-R's voor die Panasonic?

Verwijderd

Aha... nu snap ik het weer... :)
De techniek staat niet stil.

Verwijderd

Pioneer, die 3,95Gb ongeveer 30,- en die 4,7Gb(Pioneer) ongeveer 80,-

Verwijderd

Wordt tijd dat die dingen es wat goedkoper worre :r
10 mille voor een bakker bahbah!
Pagina: 1