Asus EAH4870 X2 HTDI of Sapphire ATI Radeon HD 4870 X2?

Pagina: 1
Acties:

• Skizo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Na eens met de verkoper gekeken te hebben naar het best buy systeem, werden een aantal onderdelen vervangen door onderdelen die wel verkocht werden, zo ook de 3d kaart, ik moet eerlijk zeggen dat ik van het verschil tussen deze kaarten echt totaal niks snap, daarom hoop ik hier een antwoord te vinden :)

Hierbij dus de vraag wat het 'best' is, of wat het best past bij een bepaald (game) systeem, het gaat om de 2gb versies van de: ASUS EAH4870X2/HTDI/2G (weet eigenlijk niet waarvoor de 2g staat xD), ASUS EAH4870X2/HTDI of Sapphire ATI Radeon HD 4870 X2? Ik kan er ook 2 1gb kaarten in laten zetten (las in een topic dat dat in ieder geval het voordeel van koeling had!)

(Het systeem waarmee ik deze kaarten gebruik is dus eigenlijk gewoon het high end best buy systeem alleen met een MSI AMD AM2+ 5200 KA790GX ATX motherboard, in plaats van die foxcon A7DA-S, want die vonden ze 'less durable' en ook de power supply is nu een antec earthwatts EA-650EC 80+ en andere harde schijven+ een andere processor koeler, maar ik neem aan dat dit niet van belang is.)

Dank,

Frank

Verwijderd

Het systeem waarmee ik deze kaarten gebruik is dus eigenlijk gewoon het high end best buy systeem alleen met een MSI AMD AM2+ 5200 KA790GX ATX motherboard, in plaats van die foxcon A7DA-S, want die vonden ze 'less durable' en ook de power supply is nu een antec earthwatts EA-650EC 80+ en andere harde schijven+ een andere processor koeler, maar ik neem aan dat dit niet van belang is.)
Wat een verkopers onzin. De foxconn bezit All solid caps en ferrite core chockes. Dat maakt hem durable genoeg. Hell de foxconn is zelfs beter dan de MSI. De MSI heeft niet eens crossfire. Wil je durable, moet je voor de Gigabyte 790X-UD4 gaan. Vergeleken met de voeding van het BBG Game systeem is de Earth watts een stuk slechter. Niet modulair. Ik hoop ook niet dat je een slechte processor koeler en verouderde hardeschijven neemt. Ik zou als ik jou was niet naar het onzin van die verkopers luisteren.

En ik hoop niet dat dit
AMD AM2+ 5200
Je processor gaat worden.

Over welke X2? De goedkoopste.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 18:10 ]

• Skizo
Ik had inderdaad al het idee dat het verkopers onzin zou zijn, want hij kwam niet echt met goede argumentatie waarom het een beter zou zijn dan de ander, daarvoor in ieder geval alvast bedankt! Hij had het over Samsung sata II 300 500 gb 7200 rpm 16mb schijven (2 in dit geval) en Nexus HOC 9000 heat pipe cooler, als processor zou ik voor die AMD Phenom II x4 940 BE gaan.

Vroeg me alleen nog af over die X2 wat die 2g betekend of was dat gewoon 2 gb xD?

Waarschijnlijk word het uiteindelijk gewoon weer het opgegeven systeem en als het niet geleverd kan worden dan bestel ik het misschien bij Azerty, of lever zelf wat onderdelen aan, wat de kaarten betreft neem ik dan 2* 1 gb de goedkoopste kaart :P

Verwijderd

Skizo schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:20:
Ik had inderdaad al het idee dat het verkopers onzin zou zijn, want hij kwam niet echt met goede argumentatie waarom het een beter zou zijn dan de ander, daarvoor in ieder geval alvast bedankt! Hij had het over Samsung sata II 300 500 gb 7200 rpm 16mb schijven (2 in dit geval) en Nexus HOC 9000 heat pipe cooler, als processor zou ik voor die AMD Phenom II x4 940 BE gaan.
Sja samsung heeft wel meerdere series :P. Dus zonder serie weet ik nog niets. F1? Dat is de goeie(Al zou ik daar geen 2 van in raid zetten). De HOC komt slechter uit de test dan de Mugen 1. Maar als ie goedkoper is, dan zou het niet zon probleem zijn. De 940 is goed.
Vroeg me alleen nog af over die X2 wat die 2g betekend of was dat gewoon 2 gb xD?
X2 houd in dat het een CF op een kaart is. Het zijn dus 2x een HD4870 gemaakt tot een kaart.
Waarschijnlijk word het uiteindelijk gewoon weer het opgegeven systeem en als het niet geleverd kan worden dan bestel ik het misschien bij Azerty, of lever zelf wat onderdelen aan, wat de kaarten betreft neem ik dan 2* 1 gb de goedkoopste kaart :P
Gewoon de goedkoopste X2 nemen. Verschil zit er toch nauwlijks in.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 22:50 ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
waarom neem je een hd4870x2 videokaart icm een athlon x2 5200+??

doodzonde aangezien die processor veel te traag is om de videokaart voluit te laten gaan.

Beter koop je een hd4870 of hd4890 . komt beter tot zn recht

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GLangeveld heeft gelijk. Zelfs als je op achterlijk hoge reso's gaat spelen met maximale AA en details, dan zou je met een X2 te weinig winst pakken om een aanschaf te rechtvaardigen. Een HD4870 voor een mooie prijs zou eerder een optie zijn wmb.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
glangeveld schreef op donderdag 02 april 2009 @ 01:47:
waarom neem je een hd4870x2 videokaart icm een athlon x2 5200+??

doodzonde aangezien die processor veel te traag is om de videokaart voluit te laten gaan.

Beter koop je een hd4870 of hd4890 . komt beter tot zn recht
hij gaat voor een phenom II 940

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Skizo
nedernakker schreef op donderdag 02 april 2009 @ 06:42:
[...]

hij gaat voor een phenom II 940
true :)
Wil niet te veel off topic gaan, maar ik denk dat ik gewoon het best buy high end systeem online bestel bij azerty. Dank voor alles!
Pagina: 1