Samsung surround set, AV receiver ertussen

Pagina: 1
Acties:

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01-2025
Dag hifi tweakers :)

Ik zit vandaag al geruime tijd rond te kijken naar opties om mijn surround set te verbeteren, ik heb nu een samsung HT-THX25 maar helaas zit hier maar 1 audio ingang op en geen optische ingang (had ik misschien beter op kunnen laten bij aanschaffen, maar de behoefte voor meerdere ingangen was er eerst niet...)

Nu had ik het idee dat het misschien een optie is om er een receiver tussen te knallen zoiets als deze Samsung AV Receiver

mijn vraag is nu, er zitten daar 2 hdmi ingangen op, kan ik met mijn huidige dvd speler de hdmi kabel in de receiver doen, en dan via de receiver het beeld naar mijn tv en het geluid naar de speakers met behoud van bijv. DTS of 5.1 surround ? ik ben niet zo bekend met receivers e.d. dus hoop dat iemand me wat meer informatie kan geven.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Als je nu al met tekort aan ingangen zit zou ik niet hiervoor gaan. Is ook kwalitatief niet echt een duidelijke stap vooruit (is er wel een, maar slechts marginaal). Ik zou nog een klein beetje doorsparen en een betaalbare Denon, Onkyo Marantz, H/K, Yamaha, etc. nemen.
Volgens mij kan die Samsung ook niet het geluid van HDMI afhalen en het doorsturen naar de speakers. Hij fungeert volgens mij alleen als een switch.

Verwijderd

Ik had dit probleem ook en heb het opgelost met een Y snoertje. dat is een tulpstekker met aan de ene kant `1 plug en aan de andere kant 2
Je koopt er 2 bij de media markt.
de enkele kant van een snoertje in de rode plug en van het andere snoertje de enkele kant in de witte.
dan heb je 2 witte en 2 rode ingangen gemaakt en kan je er 2 apparaten via tulpstekkers op aansluiten.Simpel en de goedkoopste oplossing, per snoertje betaal je ongeveer 4 euro.
succes

• mac1987
Dat is dan inderdaad de beste oplossing als je echt alleen een tekort aan inputs hebt. €350 ofzo voor een extra HDMI ingang is een beetje zonde natuurlijk ;)

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01-2025
Hey bedankt voor het meedenken, probleem is wanneer ik het splilts met zo'n kabeltje, moet ik mijn surround 2x zo hard zetten om hetzelfde geluid te krijgen, het lijkt er dus op dat de apparaten die op één gedeelde poort zitten toch op 1 of andere manier het signaal absorberen (ook als het apparaat daadwerkelijk uitstaat..) en ik denk niet dat dit erg goed is voor mijn surround set..

De receiver is niet alleen voor een hdmi poort extra, ik krijg deze week een hdx1000 nmt binnen die zou ik graag met optisch geluid aansluiten, zo ook mijn xbox, en dan me digitale televisie via de hdmi->receiver->tv

• mac1987
Nee, HDMI is digitaal ;)
Pagina: 1