Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een laptop (acer aspire 9410) en kom er niet uit.
De windows installatie wil niet voltooien, tenminste hij zegt dat ie een aantal bestanden niet kan kopieeeren bij de setup. Ik weet dat je er een aantal kan overslaan en windows dan nog draait en je ze zo later kan toevoegen, maar er zijn er niet genoeg om uberhaupt windows op te kunnen starten.

Nu kunnen dit een aantal problemen wezen, die ik al heb geprobeerd uit te sluiten.
1. cd is vies of beschadigd; ik heb in totaal 9 verschillende windows cd/dvd's gebruikt, hier tussen zaten legale, illigale, xp, vista, 2000, ubuntu, hackintosh cd's/dvd's. Uitkomst zelfde probleem bij alle cd's (overigens niet steeds dezelfde bestanden)
2. cdrom drive stuk/niet goed werkend; heb 2 andere externe cdrom drives gebruikt die bootable waren en zelfs (via goede manier: getest op andere pc) een bootable usb met windows installatie. Uitkomst zelfde probleem nog steeds.
3. harde schijf beschadigd; heb dit al weten uit te sluiten door een nieuwe (precies dezelfde) harde schijf te kopen en deze er correct in te zetten. Uitkomst nog steeds het zelfde probleem.

Ben er nu al een tijd mee bezig en verschillende mogelijkheden geprobeerd, als snel formateren, langzaam, zelfs installatie op andere laptop en dan de schijf over zetten, maar dit werkt helemaal niet..

Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand nog een suggestie cq oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vermoed dat voor de interface van de optische drive waarvan je installeert niet de benodigde drivers op de installatie CD staan. Is het misschien een SATA device? Voor het booten en initiële kopiëren van bestanden is er wel ondersteuning vanuit de BIOS van het systeem. Op een gegeven moment schakelt de installatie echter over naar wat ik maar even 'Windows mode' zal noemen en op dat moment heeft het Windows drivers nodig om met alle op dat moment gebruikte opslagmedia overweg te kunnen en de rest van de bestanden te kopiëren.. Als je die drivers kunt lokaliseren kun je ze of met F6 aan het begin van de installatie vanaf floppy invoegen of je kunt ze slipstreamen op de installatie-CD.

Als je daar dan ook evt. een USB floppy drive bij gebruikt moet die ook ondersteund worden. Voor sommige moet er even een bestandje op de floppy getweakt worden om die ook werkend te krijgen.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nee het is een IDE. Er zit alleen geen floppy drive bij en die heb ik ook niet..
Hoe kan ik dan deze bestanden er bij voegen? of zou dit te verhelpen zijn met bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten trouwens ook een stuk of 7 recovery cd's bij van acer zelf, alleen met deze is het probleem nog het zelfde.. je zou er toch vanuit gaan dat het hier mee wel zou moeten lukken qua drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou je niet eens gaan denken aan een controle op je hardware dan?
Als je zelfs met 7 verschillende CDs van diverse OS's problemen hebt zit je in WOS niet echt goed zeg maar.

>> PMG.
Begin maar eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en werk die door.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Tenzij de TS vanuit Windows zelf die OSen probeert te installeren naar een 'overvolle' schijf moet er inderdaad iets aan de hand zijn met de hardware.
  • Ik zie denk ik nog drie opties (bovenste verreweg de meeste waarschijnlijke):
  • Versleten CD-ROM-drive
  • Alle zeven OS-schijfjes komen van dezelfde brander en die brander is gaar
  • Alle zeven OS-schijfjes komen van dezelfde brander en hebben dezelfde blanco's en er is iets mis met die blanco, eventueel in combinatie met die CD-ROM-drive.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 09:31
Ik heb dat probleem een tijd geleden ook gehad, bij mij was het RAM geheugen gaar.
Je zou Memtest eens een paar uurtjes kunnen draaien, komen daar fouten uit, dan kan dat 2 dingen betekenen:
  1. Je RAM is gaar
  2. Timings cq. geheugenspanning verkeerd ingesteld in bios
Mocht je fouten krijgen moet je eerst achterhalen welke modules je precies hebt (lang typenummer op de geheugenstrookjes zelf) dan zoek je de datasheet op bij de fabrikant om de timings en spanning dus te checken. Als dit toch goed staat dan is je RAM waarschijnlijk gaar.

Linkje Memtest

Mocht je RAM gaar zijn is de snelste oplossing, ander RAM kopen of lenen weet ik veel wat.
De goedkoopste oplossing is RMA sturen, aangezien veel fabrikanten levenslange garantie geven.
Dit kan in het beroerdste geval als het oude RAM is wel een paar weken duren.

Verder raad ik je aan de volgende keer niet zomaar een nieuwe HDD te kopen ter vervanging, je kan namelijk met DFT tools kijken of je HDD nog goed is of niet. Dat scheelt weer geld.

[ Voor 26% gewijzigd door l.degroot01 op 02-04-2009 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 08:22
Dit gedrag tijdens installatie van Windows XP regelmatig op verschillende pc's gezien.
In alle gevallen betrof het defecte geheugenmodules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op donderdag 02 april 2009 @ 07:28:
Tenzij de TS vanuit Windows zelf die OSen probeert te installeren naar een 'overvolle' schijf moet er inderdaad iets aan de hand zijn met de hardware.
  • Ik zie denk ik nog drie opties (bovenste verreweg de meeste waarschijnlijke):
  • Versleten CD-ROM-drive
  • Alle zeven OS-schijfjes komen van dezelfde brander en die brander is gaar
  • Alle zeven OS-schijfjes komen van dezelfde brander en hebben dezelfde blanco's en er is iets mis met die blanco, eventueel in combinatie met die CD-ROM-drive.
Ik heb al neer gezet dat ik ander externe en ook usb stick heb gebruikt om de installatie te voltooien, dus zonder de cd rom drive die er in zit, en het gaat weer fout op het laatste van de installatie.
De schijfjes zijn gebrand door windows, ubuntu en acer zelf, dus ga er van uit dat dit goed gedaan is.
De gekopieerde os schijfjes zijn op 3 verschillende branders gebrand en doen het op andere pc's wel.

Die hardeschijf had ik nog nieuw liggen in de verpakking, dus dat was de makkelijkste/snelste manier om deze te testen. De oude hardeschijf zit al weer in een andere laptop die (met dezelfde externe cdromdrive en installatie cd's) op volle toeren zijn diensten bewijst aan de eigenaar.

Ik ga het geheugen nog even testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad het geheugen is, na 3 passes en 3 uur krijg ik meer dan 1,2 MILJOEN errors met memtest86+ v2.11 en 0 ECC errs :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 09:31
Probleem waarschijnlijk gevonden dus, nu RMA sturen en andere erin drukken. Zeer waarschijnlijk is alles dan opgelost. Die fouten kunnen ook komen door verkeerde timings en spanning in de bios, maar dat had je al gechecked dus dan kan je er wel vanuit gaan dat ze defect zijn.

Als je er andere indrukt, ook al zijn het praktisch dezelfde, kan het toch een andere revisie zijn.
Check dus even van tevoren welke spanning en timings de vervanger draait, zodat je niet per ongeluk die ook om zeep helpt.

[ Voor 61% gewijzigd door l.degroot01 op 03-04-2009 11:18 ]

Pagina: 1