Eigenlijk is het antwoord van Jimp nog steeds (helaas) van toepassing: de data is er en je kan het bekijken in de specs, maar er is gewoonweg nog niet over nagedacht hoe dit het beste naar een filter is te vertalen. Wat er in 'de komende maanden' na Jimp's post al dan niet is gebeurd weet ik niet, waarschijnlijk bar weinig, want volgens mij zat het functioneel nog net zo in elkaar als nu
Ook met Tweakers 7 wordt het niet direct opgelost, behalve een likje verf, verandert er verder niks in de werking van de filters. Er zal na de launch van T7 tijd worden gemaakt om eens een keer grondig te kijken naar de werking van de filters, dit punt zal dan ook worden meegenomen. Ik zal het in ieder geval op de backlog laten zetten (voor zover het nog niet is gebeurd), zodat het gedocumenteerd staat en we het op een later moment in een planning kunnen draaien.
Wel kan ik als een soort workaround hetzelfde doen als wat ik een tijdje geleden bij de Netwerk Switches heb gedaan (zie
Glaanie in "Netwerk switches filteren op aantal poorten"). Eigenlijk een extra filter aanmaken waarin staat hoeveel geheugenslots een moederbord heeft. Dat zal dan een simpele optelling worden van alle sloten, als er dus 2x DDR2 en 4x DDR3 sloten zijn, zal dat worden vertaald naar 6x totaal aantal sloten. Zo kan je een grove scheiding maken en is het wat beter werkbaar
Ik wacht hier nog echter mee, niet alleen omdat we er nu simpelweg geen tijd voor hebben (plus ik heb nog een hoop andere requests waar ik naar moet kijken), maar ook omdat ik even wil kijken of ik een idee kan krijgen wanneer we het over de filters gaan hebben en wanneer dat ongeveer klaar zal zijn. Dat zal geen korte termijnwerk zijn overigens, dus wacht even op updates van onze kant, komt tijd, komt filter zeg maar. Tenzij we weer 3 jaar verder zijn, dan heb je mijn toestemming om ons weer lastig te vallen