[Feat] Mobo - Aantal geheugen sloten kiezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik dacht dat die (filter) optie er wel was maar nee dus. Lijkt mijn geen slechte optie als je bedenkt dat wanneer je 8GB geheugen wilt je met 2x 4GB over het algemeen meer dan dubbel zo duur uit bent dan wanneer je voor 4x 2GB kiest. Daarvoor moet je moederbord natuurlijk wel die 4 sloten hebben.
(DDR2 praten we in dit geval over.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jo chickies how word dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat een stilte zeg...persoonlijk vond ik het echt geen slecht idee hoor. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou het ook niet zo'n slecht idee vinden, echter om het ook aan te passen moeten hier hogere admins naar kijken, die hebben het altijd wel wat te doen. ;) Ik zal kijken of ik iemand deze richting op kan sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Hier zit inderdaad een kleine usability beperking, want het aantal sloten wordt wel in onze database opgenomen. Het kunnen zoeken op het aantal sloten of aansluitingen van een of anders is inderdaad een hele goede toevoeging, maar hoe je dit visueel aantrekkelijk en bovendien bruikbaar maakt is nog even een breinbreker. Om toch even een tipje van de sluier van onze planning op te lichten: we willen dit in de komende maanden op gaan pakken :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLuuKer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik zouw ook graag willen kunnen filteren op het aantal geheugen slots
vooral met al die virtualisatie tegenwoordig
dan kan ik alle moederborden weg filteren die bv minder dan 6 slots hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Eigenlijk is het antwoord van Jimp nog steeds (helaas) van toepassing: de data is er en je kan het bekijken in de specs, maar er is gewoonweg nog niet over nagedacht hoe dit het beste naar een filter is te vertalen. Wat er in 'de komende maanden' na Jimp's post al dan niet is gebeurd weet ik niet, waarschijnlijk bar weinig, want volgens mij zat het functioneel nog net zo in elkaar als nu :p

Ook met Tweakers 7 wordt het niet direct opgelost, behalve een likje verf, verandert er verder niks in de werking van de filters. Er zal na de launch van T7 tijd worden gemaakt om eens een keer grondig te kijken naar de werking van de filters, dit punt zal dan ook worden meegenomen. Ik zal het in ieder geval op de backlog laten zetten (voor zover het nog niet is gebeurd), zodat het gedocumenteerd staat en we het op een later moment in een planning kunnen draaien.

Wel kan ik als een soort workaround hetzelfde doen als wat ik een tijdje geleden bij de Netwerk Switches heb gedaan (zie Glaanie in "Netwerk switches filteren op aantal poorten"). Eigenlijk een extra filter aanmaken waarin staat hoeveel geheugenslots een moederbord heeft. Dat zal dan een simpele optelling worden van alle sloten, als er dus 2x DDR2 en 4x DDR3 sloten zijn, zal dat worden vertaald naar 6x totaal aantal sloten. Zo kan je een grove scheiding maken en is het wat beter werkbaar :)

Ik wacht hier nog echter mee, niet alleen omdat we er nu simpelweg geen tijd voor hebben (plus ik heb nog een hoop andere requests waar ik naar moet kijken), maar ook omdat ik even wil kijken of ik een idee kan krijgen wanneer we het over de filters gaan hebben en wanneer dat ongeveer klaar zal zijn. Dat zal geen korte termijnwerk zijn overigens, dus wacht even op updates van onze kant, komt tijd, komt filter zeg maar. Tenzij we weer 3 jaar verder zijn, dan heb je mijn toestemming om ons weer lastig te vallen :p :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Vandaag heb ik de workaround toegepast, onder het filter 'Geheugentypen (moederbord)' vind je nu een extra slider genaamd 'Aantal geheugensloten' :)
Pagina: 1