Toon posts:

[iPod nano] Reageert niet op besturing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen er een aantal maanden geleden een nieuwe generatie iPod werd uitgebracht, besloot ik om ook overstag te gaan vanwege het feit dat ze veel geheugen hadden en de 'batterij' lang mee zou gaan.

De laatste tijd loopt mijn iPod echter 'vast'. Niet tijdends het spelen, maar op het moment dat ik de iPod wil aanzetten. Ik heb dan gewoon beeld, als ik de iPod 90 graden houd, dan gaat deze over naar de horizontale weergave (de mappenweergave), maar ik kan niks doen.

Welk knopje ik ook indruk, ook al maak ik met mijn vinger een rondje: er gebeurt niks. Op andere momenten dat ik de iPod pak werkt hij wel gewoon naar behoren: het is gewoon geheel willekeurig.

Zojuist even de iPod herstelt naar de fabrieksinstellingen en er meteen maar muziek op geplaatst. Haal net mijn iPod los (nadat ik hem netjes heb losgekoppelt) en nu krijg ik het scherm waar ik een taal moet kiezen... Maar ik kan dus weer niks kiezen!
Het lijkt dus wel of de iPod in 'lock' staat, maar hij is toch echt unlocked! Als het schermpje donker is en ik de schuifelaar verander naar 'unlocked' gaat het scherm ook oplichten. Hij registreert dus wel wijzigingen. (het icoon van het slotje verdwijnt dan ook)

Ik hoopte dat de iPod weer naar behoren zou functioneren door het terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dit was een illusie. Heeft iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen?

De iPod is opgeladen en ik kan dus ook niet zomaar de accu leegtrekken, aangezien ik geen muziek kan afspelen.....

edit:
Titelchange al aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Lijkt er op dat je clickwheel stuk is.. ga dus even terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eswip schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:59:
Lijkt er op dat je clickwheel stuk is.. ga dus even terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht..
Ik heb hem toevallig net weer uit de laptop gehaald en nu werkt hij wel. Ik heb hem helaas niet via de winkel gekocht, maar via de website (mijn naam staat er ook in gegraveerd, dus weet ook niet of dat van invloed is of ik makkelijk een ander kan krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:38

KroeT

[...]

Een collega van me heeft hetzelfde probleem gehad. Teruggebracht en een nieuwe gekregen. Ik heb het daarnaast van nog twee mensen gehoord, dus voor mij is het een relatief bekend probleem.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KroeT schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:40:
Een collega van me heeft hetzelfde probleem gehad. Teruggebracht en een nieuwe gekregen. Ik heb het daarnaast van nog twee mensen gehoord, dus voor mij is het een relatief bekend probleem.
Bedankt voor die informatie. Ik heb even op de Apple website gecontroleert op mijn serienummer en heb
Volgens onze gegevens is uw product gedekt onder de beperkte garantie van Apple. Die zal volgens onze schatting vervallen op 02 oktober 2009.
Heb hem dus pas een half jaar. Mocht ik na vandaag (software update van zowel iPod als iTunes + alle muziek verwijderd van mijn laptop dus alleen maar nieuwe mp3's erop gezet) nog last hebben zal ik zeker contact opnemen met Apple. Komende dagen mijn iPod maar even wat intensiever gebruiken :). Ik kan helaas niet teruggaan, maar zag al dat ik online service kon aanvragen.

Voel mij met dit soort dingen altijd vervelend, omdat je zal zien dat hij wel net functioneert als ze hem daar testen |:(. Ben dus blij om te horen dat ik blijkbaar geen uitzondering ben

Even een update: ik had de iPod opgestuurd en had binnen een week een andere iPod thuis :). Niks geen vragen, niks geen informatie verder. Gewoon een nieuwe iPod (tenminset, zo ziet hij er uit en kwam ergens uit China oid)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 14:04 ]