[VB] path met te gebruiken files declareren in XLS file

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:46

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met volgend probleempje :

Ik heb een XLS file waar een paar drukknoppen instaan die een boel data uit die XLS file gaan vergelijken met data die opgehaald worden door een VB script da in de macro achter de drukknoppen steekt.
Momenteel staat de data die opgehaald moet worden altijd op dezelfde locatie, namelijk : c:\temp
Nu zouden we dit voor verschillende diensten willen gebruiken deze file, maar men was ( begrijpelijk ) niet happy met het feit dat hij steeds naar die temp directory verwees. We zouden nu in de XLS file een cel willen reserveren waar je zelf een path kan ingeven ( C:\directory of \\server\share ) waarna in het VB scrpt in de macro gekeken wordt wat het path is in die cel, waarna de macro verder de data daar ophaald.

Momenteel staan in het VB script de volgende lijnen om aan te duiden waar de data staat en een bat file uit te voeren :
code:
1
2
3
4
5
CreateTextFile "c:\temp\tocheck.txt"
Dim RetVal
RetVal = Shell("c:\temp\check.bat", 1)
cTab = Chr(9)
ImportTextFile "c:\temp\results.txt", cTab

Zoals je kan zien doet deze code 3 dingen :
eerst een tekstfile aanmaken, dan wordt er een batfile uitgevoerd, die eerst de net gecreeerde tekstfile invuld en vervolgens wordt een tekstfile geimporteerd die in de uitgevoerde batfile wordt aangemaakt.
Totdaar is alles goed en nog begrijpbaar voor me, maar ik wil dus in de code die c:\temp aanpassen in een locatie op de PC of netwerk die de gebruiker zel kan kiezen en die dus ingegeven dient te worden op voorhand in een cel in de XLS file.
In de VB code moet dus eerst iets komen in te staan dat zegt : in die cel, op rij zoveel en kolom zoveel dat is de path waar de files staan.
En vervolgens moet ik ook nog in de hierbovenstaande code kunnen aanpassen a la :
code:
1
2
3
4
5
CreateTextFile "%variabele%\tocheck.txt"
Dim RetVal
RetVal = Shell("%variabele%\check.bat", 1)
cTab = Chr(9)
ImportTextFile "%variabele%\results.txt", cTab

Iemand enig idee hoe ik dit moet doen ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

code:
1
2
3
4
5
CreateTextFile "%variabele%\tocheck.txt"
Dim RetVal
RetVal = Shell("%variabele%\check.bat", 1)
cTab = Chr(9)
ImportTextFile "%variabele%\results.txt", cTab

Je heb zeker weinig ervaring vb script

code:
1
2
3
4
5
6
Path = activesheet.Cell("a1").value
CreateTextFile Path & "\tocheck.txt"
Dim RetVal
RetVal = Shell(Path & "\check.bat", 1)
cTab = Chr(9)
ImportTextFile Path & "\results.txt", cTab

De eerste regelklopt niet helemaal waarschijnlijk maar moet wel zoiets zijn
En het zou natuurlijk netjes zijn als je eerst even netjes checked of het path wel bestaat.

Google is your friend

[ Voor 10% gewijzigd door brid op 01-04-2009 15:30 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!