Exchange Server 2007 & Win 2008 - Meerdere OWA pagina

Pagina: 1
Acties:

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 16:41
Ik zoek een manier om meerdere Outlook Web access pagina's aan te maken en aan het intranet toegankelijk te maken via Exchange Server 2007 (SP1, RU 7) en Windows Server 2008 (SP1) (Later is het de bedoeling om deze via Internet toegankelijk te maken, maar dit vereist het gebruik van certificaten, iets waar ik nog meer onderzoek naar moet doen).

Volgens het MS Exchange Team blog is dit wel mogelijk (Optie 3) maar laat het ons verder in het duister tasten over een manier waarop dit werkt.

Zelf heb wat geexpirementeerd met het simpelweg kopieren van de Program Files\Microsoft\Exchange Server\ClientAccess\Owa map naar een nieuwe map, vervolgens in IIS 7 manager een nieuwe site > apppool aangemaakt en deze verwezen naar de gekopieerde map. Tevens een 2de IP adres aan deze site gegeven. Instellingen van de bestaande OWA site gekopieerd naar de nieuwe site

Helaas is het niet het zo simpel (or is it?), aangezien ik een 500 - Internal server error foutpagina voor mijn neus krijg. Ik kan hier maar héél weinig bruikbare informatie over vinden (Google doet niks), de meeste bronnen tonen alleen informatie over Exchange 2003, wat niet bruikbaar is met 2007.

Iemand enig idee wat de stappen zijn die ik moet nemen? Of een linkje naar wat bruikbare info? Alvast bedankt

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 16:41
Zelf opgelost. Na heel wat gegodver blijkt het heel simpel te zijn:

1. Nieuwe site in IIS aanmaken
2. In een shell: New-OwaVirtualDirectory -owaversion:exchange2007 -websitename "<Websitenaam>"

Zoiets simpels zou niet zoveel zoekwerk moeten vereisen... :/