Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

"Upgrade" van [XP] x86 naar [XP] x64

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment draai ik op mijn laptop (specs staan hieronder) een dual-boot. Dit betreft Windows Vista Home Premium x86 en Windows XP Professional x86. Ik wil mijn XP deel opnieuw gaan inrichten naar x64. Nu weet ik dat je dit niet dmv een upgrade kan doen, maar dat je dan eerst die desbetreffende partitie/harddisk zult moeten formatteren en een schone installatie van je OS moet doen |:(.

De reden van deze post is het volgende: Op XP speel ik spelletjes en ik wil deze (omdat ik 4 GB aan RAM heb) upgraden naar x64. Theoretisch gezien zou ik dan snelheids winst moeten halen (aangezien de x86 versie maar 3 GB herkend en de x64 versie meer dan 4 GB), zou dit veel uitmaken :D ?

Specs:
- Processor: Intel Core 2 Duo P7350 @ 2.00GHz
- Geheugen: 4096 MB RAM (DDR2 @ 667 of 800 MHZ) < RAM snelheid weet ik niet zeker
- Grafische kaart: NVIDIA GeForce 9600M GT

Drivers kan ik binnenhalen, dus qua driver issue zou het geen reden zijn om niet over te stappen :*).

Met vriendelijke groeten,

MennekeBodden

Verwijderd

Ik denk wel dat je dit een beetje gaat merken,
je zult echter wel winXP opnieuw moeten installeren, X64 heeft een andere manier van werken tov een X86 besturingssysteem.

Nu weet ik echter niet op X64 meer van je hardware vraagt als X86, ik zou zeggen, probeer het uit en laat het me weten :)

EDIT: valt het op dat wij elkaar kennen denk je ? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 16:17 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:17:
EDIT: valt het op dat wij elkaar kennen denk je ? :P
Gezien het feit dat jullie onder bijna dezelfde nickname posten wel, jah ;)
Of je er iets van merkt hangt van de spelletjes af.
Zijn ze in staat om dat extra geheugen te gebruiken en hebben ze het nodig, dan merk je wel winst, maar als dat niet zo is zal de winst nauwelijks merkbaar zijn vermoed ik.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 01-04-2009 16:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:17:EDIT: valt het op dat wij elkaar kennen denk je ? :P
Nee 8)7

OFF-topic: Dalijk komt Wijnen, LOL
anandus schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:19:

Of je er iets van merkt hangt van de spelletjes af.
Zijn ze in staat om dat extra geheugen te gebruiken en hebben ze het nodig, dan merk je wel winst, maar als dat niet zo is zal de winst nauwelijks merkbaar zijn vermoed ik.
Daar heb je gelijk in, maar, ik dacht dat alle games zo veel mogelijk RAM konden gebruiken, zolang je OS dit aan het bepaald proces kan toewijzen.

Ik weet dat niet alle games met een quad-core overweg kunnen, om maar een domme vergelijking te maken, maar dit is dan hetzelfde? Niet alle games kunnen met 4 GB aan RAM overweg (de nieuwere games toch wel) ?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 16:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:21:

OFF-topic: Dalijk komt Wijnen, LOL
OT: ik kwam J. Wijnen en B. Berghof vanmorgen tegen in de auto :P

Ik zou zeggen, probeer het gewoon, jungske :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:w

Slowchatten doen we liever ergens anders.
Leuk bedacht, maar mijn humor quota voor vandaag is vol gedumpt helaas.

probeer het nog eens - maar dan zonder de slowchat - of klets gewoon lekker buiten het forum om met elkaar? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.