Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Orange abonnement met Orange World. In mijn display staat T-Mobile met daaronder Orange. Mijn toestel is een SE K750i (omdat Dynafix mijn K770 kwijt is :()

Nu heb ik mijn toestel moeten resetten en de instellingen van Orange World opnieuw aan moeten vragen.
Dit ging zonder problemen en ik kan inderdaad op Orange World komen.
Maar... ik kan op geen enke manier verbinding maken met internet access. Dit heb ik nodig om externe applicaties zoals Gmail en Opera Mini te laten werken. Nu krijg ik elke keer de melding dat er geen verbinding is. De instellingen van World Portal zijn:

Verbinden via: World Portal

Intermodus: HTTP

Proxy gebruiken: Ja

Proxy-adres: 010.250.255.188

Poortnummer: 5080

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

(gebruikersnaam en wachwoord dus leeg!)

Nu meen ik me te herinneren dat er ook een 'Internet Access' verbinding was voor de dingen buiten Orange World maar volgens Orange zou het moeten werken. Alleen doet dat het dus niet.
Alleen Orange World kan ik niet veel mee, kan er iets fout zijn aan mijn instellingen en zo ja, wat?

(ps: op mijn K770i werkt het allemaal zonder problemen en daar is, als ik me niet vergis, ook de 'Internet Access' verbinding naast de World Portal en MMS te vinden).

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Moet je even bellen naar klantenservice, die kunnen de instellingen sturen die nodig zijn voor jou toestel. Op mijn n73 had ik volgens mij 5 verbindingen. Maar los daarvan, opera mini zou idd gewoon moeten werken met Orange World. Gmail weet ik niet, Google Maps bvb kan ook gewoon met Orange World.

Bij mij heb ik btw andere instellingen. Daar moet ik naam toegangspunt geven (wap), drager-gegevens (packet-gegevens) etc. en niet proxy en dergelijk wat jij heb.

P.s Internet Acces zo weinig mogelijk gebruiken, heb je maar 25 mb (bij die 6 euro bundel).

[ Voor 29% gewijzigd door BoyzNDaHood op 01-04-2009 17:58 ]

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:29:
Nu meen ik me te herinneren dat er ook een 'Internet Access' verbinding was voor de dingen buiten Orange World maar volgens Orange zou het moeten werken. Alleen doet dat het dus niet.
Alleen Orange World kan ik niet veel mee, kan er iets fout zijn aan mijn instellingen en zo ja, wat?
Zoals aangegeven wisten ze bij Orange van niks. De instellingen die ik heb gekregen van MMS en World Portal is alles wat ik kreeg. Er werd direct aangegeven dat het aan Gmail en Opera Mini zou liggen. Toen ik aangaf dat het eerder wel heeft gewerkt en ik wees op de verbinding 'Internet Acess' kon ik niet geholpen worden... kun jij jouw instellingen eens opgeven?

(thanks voor de waatschuwing maar kom niet boven de 25mb uit :))

[ Voor 4% gewijzigd door hemiparo op 01-04-2009 19:40 ]

Verwijderd

Let ook goed op met Orange World !!
Ik had precies hetzelfde probleem met Orange World. 1 dag later deed hij het weer alleen belde ik dan direct in op orange wap of iets dergelijks. Hiermee viel het volgens Orange niet onder het gratis Orange world maar onder het wappen!.

Dus let hiermee goed op, je ziet totaal geen verschil (openingsscherm etc allemaal hetzelfde), maar ze jagen je op deze manier op een gigantisch hoge rekening. Via deze (oplichtings)praktijken probeert orange haar geld te verdienen.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij zit het op SE toestellen als volgt in elkaar:

De instellingen die jij laat zien, in je bericht, geven de instellingen voor het (mobiele internet) (het huidige profiel dus weer)
Bij jouw eerste regel staat" verbinden via: World Portal" en daar zit het hem, Als het goed is, zit er in je toestel (als je het hoofdmenu open) een menu "verbindingen" vervolgens "datacomm" dan "Data-accounts"

Hier zit je welke toeganspunten er op het toestel geinstalleerd zijn (als het goed is nu 2 stuks, World portal, en MMS)
Kies bovenaan voor "Nieuw account" dan "GPRS-data" vul bij naam "internet" in, dan

APN-naam: internet
gebruikers-ID: (niets invullen)
Wachtwoord: (niets invullen)

Opslaan, vorvolgens zie je in de lijst, dat de nieuwe account "internet" erbij is gekomen.

Vervolgens als je, externe toepassingen start, kan je opgeven, welk account je wil gebruiken voor toegang, kies dan voor je nieuw aangemaakte "internet"

Zelfde als je bv POP email gebruikt, even in je mail instellingen de verbinding instellen op het "internet" account en het zou ook moeten werken.

Succes ermee