Default printer probleem op terminal server

Pagina: 1
Acties:

• MulderA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Goedemorgen Tweakers,

We hebben op het werk problemen met het toewijzen van default printers. Ik zal voor de duidelijkheid eerst even de situatie beschrijven: We hebben 2 servers, een domaincontroller en een terminal server waarop de bedrijfsapplicatie staat geinstalleerd en waar dus ook de medewerkers inloggen om op te werken en hun mail op halen via outlook. Nu is er +/- 2 weken geleden een nieuwe domaincontroller geimplementeerd. Dit is principe allemaal goed gegaan mail is weer netjes geimporteerd en mensen konden weer normaal werken op de bedrijfsapplicatie. Nu hebben we echter het probleem, dat sommige mensen nu geen default printer kunnen toewijzen op de terminal server, en anderen weer wel. Nu zou je denken dat is gewoon een rechten kwestie, maar zelfs als ik mijn account waar ik wel gewoon een default printer kan selecteren dupliceer, kan er met het gedupliceerde account geen default printer worden aangemaakt. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door MulderA op 01-04-2009 11:50 ]

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03-2025
Je kunt eens kijken naar de tab environment op het user object. Wij hebben een soort gelijk probleem gehad en hebben dat op kunnen lossen door de 2 printer vinkjes daar weg te halen. Dus evt, als het nodig is, alleen de client drive mappings aanzetten. Dit moet dan wel voor alle gebruikers zo ingesteld worden.

[ Voor 10% gewijzigd door SneezyThunder91 op 01-04-2009 11:49 ]

• MulderA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
geprobeerd, echter geen resultaat, als ik handmatig een printer wil toevoegen krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/3443/printer.png

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Erg leuk zo'n screenshot maar kom kom eens met meldingen uit je eventviewer die zijn meer zeggend dat een plaatje met een error melding. Wat heb jezelf behalve een copy van je user al geprobeerd te troubleshooten?
misschien kan je hier ook wat mee. Printers That Use Ports That Do Not Begin With COM, LPT, or USB Are Not Redirected in a Remote Desktop or Terminal Services Session

[ Voor 36% gewijzigd door mutsje op 02-04-2009 09:23 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik de printscreen zo zie, lijkt het erop of alle printers lokaal op de Terminal Server geinstalleerd staan. Volgens mij gaat het document wat je aanhaalt meer over sessie-printers.

Maar goed, eventid's idd. please :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Question Mark schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:06:
[...]
Als ik de printscreen zo zie, lijkt het erop of alle printers lokaal op de Terminal Server geinstalleerd staan. Volgens mij gaat het document wat je aanhaalt meer over sessie-printers.

Maar goed, eventid's idd. please :)
mja ik keek ook maar in de glazenbol die naast mij staat zonder dat TS eventid's ophoest. :) idd het KB article gaat over session printers en niet over lokaal geinstalleerde printers wat eigenlijk not done is op een terminal server...
Pagina: 1