Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Remote software monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Ik ben al een tijdje bezig en heb op internet geloof ik heel google gehad maar niet echt een oplossing gevonden door dat ik niet goed weet hoe zo'n programma heten zal.

Maar wat ik graag wil, is net zoiets als RDP in Windows, maar dan alleen voor EEN programma. Dus dat je een programma een soort van IP kunt geven, en dit van via een browser of client achtige applicatie kunt openen..

Dus op serverA installeer je iets, op je eigen laptop installeer je een client iets, door middel van IP of computernaam kun je dit programma dan openen via remote.

Ik weet dat zoiets er is, maar niet hoe het heet.

Hopelijk weet iemand dit.

Bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bedoel je zoiets als een Citrix omgeving? Dus werken met verschillende ica sessies?
offtopic:
of sla ik de plank nu volledig mis?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 18:03
Kijk eens naar Windows server 2008 (remoteapp). Wat jij beschrijft kan daarmee:
http://edge.technet.com/M...-Remote-App-A-love-story/

[ Voor 50% gewijzigd door Caeruleus op 01-04-2009 11:14 ]

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:09:
Bedoel je zoiets als een Citrix omgeving? Dus werken met verschillende ica sessies?
offtopic:
of sla ik de plank nu volledig mis?
Nee, niet zoiets als citrix. Daarmee heb je eigenlijk een virtuele werkplek en dat is wat we niet willen.
We willen echt 1 programma installeren, wat op diverse servers draaid en dat programma dan openen.

Dus op server 1 2 3 4 installeer je b.v. Nero, door middel van een tool maak je dit "remote accesble" waardoor je dit op je laptop kunt monitoren en beheren (lokaal netwerk)

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:43:
[...]

Nee, niet zoiets als citrix. Daarmee heb je eigenlijk een virtuele werkplek en dat is wat we niet willen.
We willen echt 1 programma installeren, wat op diverse servers draaid en dat programma dan openen.

Dus op server 1 2 3 4 installeer je b.v. Nero, door middel van een tool maak je dit "remote accesble" waardoor je dit op je laptop kunt monitoren en beheren (lokaal netwerk)
Citrix kan volgens mij ook dienen voor het opstarten van één programma via het netwerk/internet. Dus zonder enige vorm van een desktop omgeving eromheen.

[ Voor 4% gewijzigd door BioHazard op 01-04-2009 11:48 ]