Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus bullshit echt?

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik lees sowieso niets hier op T.net over 'het 1 april virus', maar m'n vader zegt dat ie op BNR een * expert * heeft horen praten die zegt dat het virus zich verspreidt via het update systeem van virusscanners, lijkt me 100% stierenpoep. Net zo als dat je een spam mailtje opent je een virus krijgt whahahahaha ja tuurlijk.

Waarom komt dit overal zo in de publiciteit?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt het over Conficker?
Men weet nog niet of het een grapje is of serieus een probleem kan zijn.

Maar een beetje systeembeheerder heeft al hierop gescand.

Kijk hier eens:
Conficker, morgen de grote uitbraak?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik geen systeembeheerder, maar ik scan mn laptopje en krachtpatser wel iedere dag, nooit een virus. Komt misschien ook omdat ik niet de foute dingen download :D

Maar even serieus, hoe de fack kan zo'n virus zich ooit verspreiden via de update controller van een virus scanner?

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 19:52

jelly

Arch Linux

GWTommy schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:17:
Ik geen systeembeheerder, maar ik scan mn laptopje en krachtpatser wel iedere dag, nooit een virus. Komt misschien ook omdat ik niet de foute dingen download :D

Maar even serieus, hoe de fack kan zo'n virus zich ooit verspreiden via de update controller van een virus scanner?
Het feit dat je virsscanner geen virus vind , wil niet zeggen dat je goed beveiligd bent natuurlijk

Aan de andere kant, vind ik het wel weer leuk al die media aandacht : " ooh nooz een virus " ben zelf meer geinteresseerd in de speculatie/feit dat Archlinux zijn i686 port gaat droppen

[ Voor 16% gewijzigd door jelly op 01-04-2009 12:05 ]

Keep it simple stupid

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
Ach jongens, weet je wat het is. Van één op iedere 1000 virussen maken de media ervan dat ie echt gevaarlijk is, zodat wij domme mensen dat geloven en opeens weer allemaal nieuwe anti-virus programma's gaan kopen. En stel dat ie bestaat, wat zou het uitmaken als je computer voor een dagje gek doet? Ik draai nog steeds Windows zonder anti-virus. Virussen kun je handmatig verwijderen. Trojans zijn makkelijk op te sporen door te kijken of er geen aparte poort openstaat. Dus ja wat moet je ermee. maar dit virus is volgens mij een echte grap. Kan er namelijk ook wel om lachen

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Lars93 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:59:
Ach jongens, weet je wat het is. Van één op iedere 1000 virussen maken de media ervan dat ie echt gevaarlijk is, zodat wij domme mensen dat geloven en opeens weer allemaal nieuwe anti-virus programma's gaan kopen. En stel dat ie bestaat, wat zou het uitmaken als je computer voor een dagje gek doet?
En wie heeft er last van als je computer na dat dagje gekdoen een zombie is geworden die duizenden spammails per dag verstuurt?
Ik draai nog steeds Windows zonder anti-virus. Virussen kun je handmatig verwijderen.
Dat kun je ja, wanneer je weet dat je er een hebt en welke dat is.
Trojans zijn makkelijk op te sporen door te kijken of er geen aparte poort openstaat. Dus ja wat moet je ermee.
Alsof iedere trojan dat doet, en alsof dat het enige type virus is.
maar dit virus is volgens mij een echte grap. Kan er namelijk ook wel om lachen
Ik ook. Hier nog extragratisj een botnetlijstje voor je. Miljoenen geïnfecteerde PC's, goed voor miljarden spammails per dag. Allemaal door gebruikers die denken dat ze toch geen virusscanner nodig hebben, en dat patches alleen voor downloadende mensen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 01-04-2009 13:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Lars93 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:59:
Ach jongens, weet je wat het is. Van één op iedere 1000 virussen maken de media ervan dat ie echt gevaarlijk is, zodat wij domme mensen dat geloven en opeens weer allemaal nieuwe anti-virus programma's gaan kopen. En stel dat ie bestaat, wat zou het uitmaken als je computer voor een dagje gek doet? Ik draai nog steeds Windows zonder anti-virus. Virussen kun je handmatig verwijderen. Trojans zijn makkelijk op te sporen door te kijken of er geen aparte poort openstaat. Dus ja wat moet je ermee. maar dit virus is volgens mij een echte grap. Kan er namelijk ook wel om lachen
:')

Infidel

Ok, en al zou je er ook mee zijn sites te DDOSSEN en SPAM te versturen.
Heb je dan geen enkel sociaal gevoel dat je mensen lastig valt en of besmet (laptop op schoolnetwerk bijvoorbeeld)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

LuckyY schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:15:
[...]

:')

Infidel

Ok, en al zou je er ook mee zijn sites te DDOSSEN en SPAM te versturen.
Heb je dan geen enkel sociaal gevoel dat je mensen lastig valt en of besmet (laptop op schoolnetwerk bijvoorbeeld)
oh noes zelf *nix hebt er last van

http://gonullyourself.org/

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Een serieuzere discussie mag plaatsvinden in Conficker, vandaag de grote uitbraak?

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.