Acties:
  • 0 Henk 'm!

[NBBG Aanschaf] Businessnotebook april 2009

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Notebook
pricewatch: HP Compaq 6530b notebook pc (GB975ET)

Alternatieven
pricewatch: MSI PR201-006NL
pricewatch: Lenovo Thinkpad SL500 (27464FG)
pricewatch: Sony Vaio VGN-SR29XN/S

reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: editie april 2009

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 01-04-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb van de week een HP Elitebook 6930P in handen gehad. Sweeetah! Met echte metaalfinish: http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/4AA1-9375NLE.pdf

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Ik heb net een HP Pavilion TX2650ED 12,1" tablet pc gekocht en ben daar erg tevreden over.

Er zitten lekker veel accesoires bij:

- 1x 4 Cel lithium-ion batterij
- 1x 8-Cel lithium-ion batterij
- 2x HP Stylus
- Mediacenter afstandsbediening
- 12" beschermhoes

en de specs zijn ook niet gek voor een 12" notebook:

- 12,1-inch WXGA high-definition HP BrightView breedbeeldscherm
- Geïntegreerd touch-screen (geoptimaliseerd voor peninvoer)
- AMD Turion™ X2 Ultra dual-core mobiele processor ZM-82 2,2 GHz Level 2 cache 2 MB
- ATI Radeon™ HD 3200 video met 64 MB scherm cachegeheugen
- 4096 MB DDR2 Geheugen (2x 2048MB)
- Geïntegreerde vingerafdrukscanner
- 320 GB Samsung Sata 2 HD (heb er een seagate 500GB ingezet)
- Lightscribe Super Multi dvd-writer met ondersteuning voor dubbellaags
- 802.11a/g/n WLAN
- 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
- HP Pavilion Interne Bluetooth module
- HP Pavilion webcam met geïntegreerde microfoon
- Mediabedieningsknoppen op paneel

De laptop is overcompleet en werkt perfect, het enigste nadeel vind ik dat hij erg warm wordt en ik vind de print niet erg mooi die in het plastic is verwerkt (zoals bij alle HP's)

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad een hele mooie laptop. Hoe lang gebruik jij hem als ik vragen mag? Ik zit nog altijd, al sinds de eerste TX te denken aan zo'n tablet namelijk. Ik moet echter wel zo'n 6 uur lekker achter zo'n ding kunnen ivm mijn studie en weet niet of 12,1" me dan te klein is. Ik studeer elektrotechniek en het tekenen van schakelingen en opkalken van formules in de les lijkt me dan echt heerlijk met zo'n tablet namelijk, dat is iets wat ik neit kan met toetsenbord.

Voor 900 euro is het natuurlijk een koopje en ook de enige betaalbare tablet in mijn ogen. Het is dat ik nog een goede notebook heb... Hoe lang kun je overigens op de accu werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Ik kan er 4,5 to 5 uur lang lekker world of warcraft op spelen, als je de grafische kaart uitschakelt dan kan hij op de 8 cells batterij 6 to 8 uur mee .... en dan heb je de 4 cells batterij nog :-)

Ik vond alleen dat de originele hardeschijf te klein was, en de originele hd maakte allerlij rare geluiden als een harde tick of een piepend geluid (klinkt als een pc speaker die een probleem aangeeft).
Ik vertrouwde die hd niet en heb er een 500GB seagate sata HD ingezet, en nu werkt hij perfect en ben ik er erg tevreden over.

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het scherm? Is dat net zo klote als zijn 2500 serie broertje?

In mijn ervaring is voor een tablet het scherm het allerbelangrijkste punt. Als laptop zet je je scherm i.h.a. wel redelijk netjes loodrecht op je kijk richting. Maar in tablet modus, kijk je i.h.a onder een behoorlijk grote hoek. Kijkhoek wordt daardoor veel belangrijker dan bij normale laptops en desktops. Want bij normale laptops acceptabel is, wordt storend tot onacceptabel in tablets.

De kijkhoek van de 2500 serie is zo ongeveer het slechtste wat je kunt krijgen. IMHO totaal onacceptabel voor tablet gebruik.

Ik heb het idee dat de tablet functionaliteit van secundair belang is bij de HP budget machines... Daar is niets mis mee, maar wel iets waar je je bij aankoop van bewust moet zijn.

Voor betere schermen kom je onmiddellijk in de business lijnen van HP, Lenovo en Fujitsu terecht, met bijbehorende prijzen... (Gelukkig dat ik mijn tablet met academische korting kon krijgen. Scheelde 400 euro met de Duitse, en 800 euro met de Nederlandse retail prijzen... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trekkerkearl schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:34:
Ik kan er 4,5 to 5 uur lang lekker world of warcraft op spelen, als je de grafische kaart uitschakelt dan kan hij op de 8 cells batterij 6 to 8 uur mee .... en dan heb je de 4 cells batterij nog :-)

Ik vond alleen dat de originele hardeschijf te klein was, en de originele hd maakte allerlij rare geluiden als een harde tick of een piepend geluid (klinkt als een pc speaker die een probleem aangeeft).
Ik vertrouwde die hd niet en heb er een 500GB seagate sata HD ingezet, en nu werkt hij perfect en ben ik er erg tevreden over.
Dat is echt extreem netjes. Ik heb zelf het gevoel dat mijn Asus notebook's neit echt geweldig zijn wat dat betreft. 6 tot 8 uur is zeer goed. Hoezo een Centrino nodig ;) :P

Hoorde idd wel over de problemen met de HDD, maar dat is het probleem ook niet, desnoods zelfs een SSD gebruiken. maar voor de rest dus wel een prima laptopje, misschien toch eens testen in een winkel om te kijken hoe hij werkt. lastig, een nieuwe laptop is wel lekker, ook voor in de tuin eens iets compacters. Mijn Asus F3Sc voldoet eigenlijk niet aan mn eisen wat dat betreft, maar hij werkt nog altijd prima aan de andere kant...

Verder, tsja ze kosten ook maar 900 euro. Veel schermkwaliteit verwacht ik idd ook niet, maar volgens mij is het wel werkbaar. Met "pennen" heb ik geen problemen met wat mindere kleuren overigens. De echte tablets zijn me gewoon te duur. Voor 900 euro vindt ik het nog wel een geinige extra, zeker daar dat al niet duur is voor een non tablet 12,1" met al dat soort features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over het FP artikel. Ik mis eigenlijk waartussen de keuze gemaakt is.... Zijn dat de alternatieven, of zijn er ook meer modellen bekeken?

Als ik bij business modellen kijk, dan is het HP model volkomen anders dan bijvoorbeeld de Lenovo die in het lijstje alternatieven staat... Die Lenovo heeft een groter scherm, met hogere resolutie. Terwijl er ook best een Lenovo model is met eenzelfde scherm als die HP... (SL400 i.p.v. SL500), en dus een dichter alternatief voor de HP vormt.

Het is mij onduidelijk of die Lenovo SL400 überhaupt in de overweging is meegenomen. En zo ja, op welke basis de HP dan gewonnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien een notebook kant en klaar wordt geleverd, is de Notebook Best Buy Guide anders van opzet dan de desktop-variant. Naast de beste koop zullen we in het kort drie alternatieven behandelen. Op deze manier bieden we de lezer informatie over vergelijkbare notebooks die mogelijk beter aansluiten op zijn of haar wensen.
Juist met opzet is een lenovo gekozen met een hogere resolutie voor de mensen die dat eisen. We willen dus met de alternatieven zoveel mogelijk mensen bereiken met verschillende eisen.

Verder zijn alle notebooks meegenomen. De hele pricewatch is doorgespit op algemene kennis waarna een lijst met maximaal 10 notebooks overbleef. Daar ben ik wat dieper in gaan zoeken naar specs en reviews om uiteindelijk de 4 beste notebooks over te houden. Ik weet zo niet welke laptops dat waren, maar de SL400 komt mij bekend voor. Ik meende dat de HP de gunstigere prijs/prestatie ratio had destijds en dat de reviews over de HP ook lovend waren waardoor deze de voorkeur kreeg.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 02-04-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

De 6530p is ook WXGA+ (1440x900) in verkrijgbaar
Prebuilt modellen:
NB009EA
GB978EA
GB977EA

Binnenkort komt er bij ons een stapel custom built Lenovo T500 + X200 binnen :)
Trekkerkearl schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:16:
Ik heb net een HP Pavilion TX2650ED 12,1" tablet pc gekocht en ben daar erg tevreden over.
Maar is een consumentenlaptop met vermoedelijk maar 1 jaar pick&return garantie.

[ Voor 47% gewijzigd door PcDealer op 03-04-2009 01:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Laatst online: 01-09 18:03
Ook de Lenovo is ook niet meer leverbaar.

Persoonlijk vind ik een beetje raar dat er businessnotebooks worden gekozen die zo snel al weer worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet simpelweg niet wat de markt doet. Ik heb al ruim van te voren de notebooks uitgezocht om ook nog alles te kunnen schrijven. Een nieuwe CPU of andere HDD leidt al tot een ander model dat vergelijkbaar is...
Pagina: 1