GTX260 Fan na slaapstand op voluit

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De ventilator van mijn GTX 260 - 216 gaat vaak na ontwaken uit de slaapstand op voluit. Ik krijg de fan dan niet meer stil en moet de pc rebooten. Na het rebooten is het probleem weg. Wat vreemd is, is dat dit niet altijd het geval is, het gebeurt zo ongeveer 1 uit de 5 keer. Niewste WHQL nvidia drivers staan erop.

Vreemd is wel dat dit "vroeger" niet gebeurde, ik heb voor de zekerheid tijdelijk een wat oudere nvidia driver erop gezet, maar helaas met hetzelfde resultaat. Iemand enig idee ?

- Ik draai vista 64
- Asus m3n78-em met phenom II 940 en 4GB ram
- xfx gtx 260 met 216 core, standaard clockspeed
- Verder is pc 100% stabiel en zonder problemen.

Heb natuurlijk even gezocht op internet, en er hebben meer mensen last van een oplossing heb ik echter niet gevonden.

Thx !

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan misschien eens proberen de ventilatorsnelheid in te stellen met Rivatuner. Die gaat misschien beter met slaapstand om. Speedfan herkent in ieder geval wel wanneer de PC in slaapstand gaat maar ik weet niet of die de ventilator van grafische kaarten kan aansturen.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tja rivatuner, op zich zal dat wel werken maar de automatische fan speed van de gtx is op zich prima. Zoek echter meer naar een oplossing van de oorzaak, elke extra programmaatje is weer meer gedoe en onderhoud.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 02-04-2009 08:29 ]