Bij mijn nieuwe MBP heb los ik een nieuwe 500 gig HD gekocht en ingebouwd en om de een of andere reden is deze geformateerd als 'Mac OS Extended (Case-sensitive, Journaled)' ik gebruik dit systeem nu een tijdje maar moet de hele tijd mijn oude mac pakken voor Adobe CS4 omdat dit niet op case sensitive systemen draait. Mijn vraag is dus of hier nu een tooltje voor bestaat om mijn systeem snel om te zetten naar 'gewoon' Mac OS Extended?
Ik weet niet anders dan dat je het opnieuw moet formatteren. Mocht je een Time Machine backup daarna wil terugzetten dan moet je geen volledige backup terugzetten (dus niet met de OS X dvd starten en dan van daaruit restoren) omdat hij ook het oude case-sensitive filesystem terugzet. Beter is dan om gebruik te maken van de wizard om je oude settings te migreren naar de "nieuwe" Mac (lees: nieuwe installatie).
Ik heb het ook een keer gehad en ik kwam er toen ook niet uit. Volgens mij is het officiële advies van Adobe: switchen naar (lees: reinstallen met) case insensitive filesystem. Beschamend, maar waar.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Inderdaad, de enige optie is herformatteren; het zuigt enorm ;_;
Niet alleen Adobe's producten werken niet met een case sensitive file systeem, maar ook dingen als File Vault. Daar kwam ik net achter nadat ik klaar was met het inrichten van m'n macbookje.
Niet alleen Adobe's producten werken niet met een case sensitive file systeem, maar ook dingen als File Vault. Daar kwam ik net achter nadat ik klaar was met het inrichten van m'n macbookje.
Liege, liege, liegebeest!