Probleem met resolutie op 2de beeldsherm

Pagina: 1
Acties:

• nickjet2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03-2021
Beste tweakers,

Ik heb sins kort 2 beeldshermen maar kom nu een probleem tegen.

Ik heb:

HP w2228h via DVI
HP w1907v via VGA
ATI HD4870 512mb

Bijde shermen werken op de door de fabriekant aangegeven resolutie.
HP w2228h op 1680x1050 als hoofdbeeldsherm
HP w1907v op 1440x900 als 2de beeldsherm rechts van het hoofd beeldsherm.

Alleen nu het vreemde mijn w1907v op 1440x900 rekt iets uit in de breede alsof die de resolutie als 1500x900 probeert te doen. ook mis ik een stukje aan de linker kant van dat beeldsherm. De pixels vallen ook niet meer helemaal in hun plaats ze rekken op over 2 pixels van het beeldsherm. doordoor verlies je in bijvoorbeeld tekst veel sherpte (Ik heb dit getest in paint en je kunt het duidelijk zien).

Ik kan niks hier over op het forum vinden of op google, mischien dat ik verkeerde termen gebruik. Hopelijk hebben jullie de kennis over dit probleem en kunnen mij verder helpenwant ik stoor me er kapot aan en weet geen raad meer.

mvg nick

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Heb je de 'auto' knop (of in het menu) wel eens geprobeerd?

• nickjet2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03-2021
Jimster schreef op woensdag 01 april 2009 @ 02:00:
Heb je de 'auto' knop (of in het menu) wel eens geprobeerd?
Naar de 4de keer er op hebben gedrukt was het inderdaad weg! bedankt, ik dek dat het is opgelost, begrijp alleen niet waarom hij dat opeens deed.

dankje!

Verwijderd

pc verplaatst? monitoren per ongeluk verkeerd om aangesloten? nieuwe GPU? nieuwe kabels?

al die dingen kunnen zo ineens voor een onscherpte zorgen waardoor de analoge (VGA dus) niet meer de juiste timings heeft en dus niet meer weet hoe het beeld precies moet staan