Toon posts:

Aanschaf nieuwe laptop, graag jullie mening

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe laptop kopen. Nu twijfel ik tussen 2 latops van hetzelfde merk, namelijk MSI GX720 en de GT735.

De GX720 heeft de volgende specs: €1149

CPU Type Intel Core 2 Duo P8400
Moederbord Chipset Intel Mobile PM45
Geheugen Grootte 4GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Video Chip Geforce 9600M GT
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), HDMI
Scherm Diagonaal 17"
Schermresolutie 1680x1050 (WSXGA+)
Hardeschijf Grootte 320GB
Hardeschijf type 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Verbinding (USB/FW) Firewire 400, 3x USB 2.0
Verbinding (WLAN) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
Card Interface (laptop) Expresscard 54
Verbinding (overige) eSATA, Modem

De GT735 heeft de volgende specs: €1349

CPU Type AMD Turion 64 X2 ZM-82
Moederbord Chipset ATI RX781
Geheugen Grootte 4GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Video Chip Radeon Mobility HD3850
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), HDMI
Scherm Diagonaal 17"
Schermresolutie 1680x1050 (WSXGA+)
Hardeschijf Grootte 320GB
Hardeschijf type 5400rpm
Optische Drive Type Blu-Ray / DVD+/-RW Combo
Verbinding (USB/FW) 3x USB 2.0
Verbinding (WLAN) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
Card Interface (laptop) Expresscard 54
Verbinding (overige) eSATA, Modem

Zoals je ziet zijn beide bijna hetzelfde, alleen zit er een verscil in de CPU en de video kaart. Kan iemand mij hierin helpen welke van de 2 nou het beste zou zijn. Tussen beide zit een prijs verschil van 200 euro. Ik wil er dus mee gaan gamen. (op de ene zit een blu-ray dat zal wel het verschil van prijs zijn)

Daarbij heb ik nog een vraag, zoals je ziet zijn de hdd 5200 toeren en ik wil weten of ik in deze laptops een WD velociraptor 320 gig 10000 toeren kan stoppen??

Alvast bedankt.

Greetzzz ronald

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 01:49 . Reden: Een verschil extra blu-ray ]

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Ik zou even wachten op de MSI GT725, komt als het goed is binnenkort uit.

Trouwens de GT735 die je laat zien heeft ook nog een blue-ray erin wat hem wat duurder maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Eggo,

bedankt voor je reactie, ik denk dat die dan ook wel beter is. Ik zal eens kijken wanneer deze uit komt.

Weet jij of iemand of ik daar toevallig ook een WD Velociraptor in kan stoppen?? deze zijn er wel voor de notebooks. Nu zit er een standaard in van 5400 toeren en een 7200 toeren is al gauw 33% sneller. Dus die 10000 is helemaal super.

greetzz ronald

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Een WD schijf van 10k RPM zal niet gaan lukken in een laptop. Helaas. Snelste laptop schijfjes zijn naar mijn weten 7200 rpm.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.