Externe Hardeschrijf -----> USB?????=> Win NT 4

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Hoi,
Ik ben van plan om een externe USB HD tekopen, ik bedoel dus een ide hd in een kast met converter die er een usb uitgang van maakt, de kast met converter kost +-250 piek, heeft iemand ervaring met dit soort dingen ( word er 1,2 mb max usb snelheid gehaalt. etc, etc ) moet er ook een stroom adpterje bij, denk van niet omdat er op de usb poort zelf ook al spanning staat maar is dit genoeg.

Verder wil ik dit dus gebruiken als hd op mijn school/werk . Is het mogelijk om die usb stekker in een computer te pluggen die WIN NT 4 draaid dat ik ermeeteen naar toegaschrijven of moet ik eerst software/drivers installeren (heb dus nog nooit met usb gewerkt). en laat WIN nt4 dit toe (heb geen admin rights).
alvast bedankt!

Verwijderd

Weet niet precies hoe dit werkt in NT4.0 maar je zult wel extra drivers moeten installeren onder WinNT 4.0(als dat mogelijk is), deze ondersteunt nl. standaart USB niet.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
oehjjj... inderdaad errug stom dat ik daar niet ff aangedacht heb win NT4 is behoorlijk oud.... ook niet met Sevicde pack 4??? of is dat alleen maar bugfixes?. dus ik kan eigenlijk ook net zo goed een paralele kopen (snelheid is niet al te belangrijk), maar ik heb denk ik geen hardware toevoeg recht etc,, ik kan wel een progie installeren dat nog wel..??? maar geen nieuw hardware toevoegen

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

HermeS, kan je niet gewoon W2K draaien, of W98SE? Dan werkt USB wel

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:43

Marc H

- - Is wakker - -

Volgens mij is er nooit ondersteuning van USB voor NT4 geweest. Ik draai hier NT4 met SP6, en daar zit geen USB ondersteuning op.

Zou gewoon voor de paralel versie gaan, als je daar geen speciale device drivers voor nodig hebt, want die kan je zonder admin (meestal) niet installeren. (Een beetje admin timmert dat als een van de eerste dingen dicht.)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
't Kan wel maar dan moeten ze speciale NT4 USB drivers gemaakt hebben, standaard is er geen usb support, met geen enkel service pack.
Pagina: 1