Situatie omschrijving:
Al enige jaren heb ik hier een server draaien met hierop server 2003 + exchange 2003.
Sinds vanavond heb ik het volgende probleem:
Uitgaand internet werkt niet meer. Inkomend nog wel. Ik kan van buitenaf gewoon telnet naar bij de smtp en pop3 poort. Remote access is zelfs mogelijk.
Als ik op de server bijvoorbeeld internet explorer open geeft deze de melding: "Webpagina kan niet worden nweergegeven".
Als ik ping naar google resolved hij prima het ip, maar wel ping timeouts....
In logboeken is niets terug te vinden en er zijn geen settings veranderd.
Laatste toevoeging:
IP van de server is handmatig ingesteld op 192.168.1.2, als ik deze wijzig in 192.168.1.3 werkt het wel! Als ik dezelfde internetlijn op mijn lokale pc gebruik is er ook niets aan de hand.
Ik ben echt de weg kwijt.... iemand een idee?
Al enige jaren heb ik hier een server draaien met hierop server 2003 + exchange 2003.
Sinds vanavond heb ik het volgende probleem:
Uitgaand internet werkt niet meer. Inkomend nog wel. Ik kan van buitenaf gewoon telnet naar bij de smtp en pop3 poort. Remote access is zelfs mogelijk.
Als ik op de server bijvoorbeeld internet explorer open geeft deze de melding: "Webpagina kan niet worden nweergegeven".
Als ik ping naar google resolved hij prima het ip, maar wel ping timeouts....
In logboeken is niets terug te vinden en er zijn geen settings veranderd.
Laatste toevoeging:
IP van de server is handmatig ingesteld op 192.168.1.2, als ik deze wijzig in 192.168.1.3 werkt het wel! Als ik dezelfde internetlijn op mijn lokale pc gebruik is er ook niets aan de hand.
Ik ben echt de weg kwijt.... iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 23:06 ]