Toon posts:

[SERVER 2003] Vreemd internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie omschrijving:

Al enige jaren heb ik hier een server draaien met hierop server 2003 + exchange 2003.
Sinds vanavond heb ik het volgende probleem:

Uitgaand internet werkt niet meer. Inkomend nog wel. Ik kan van buitenaf gewoon telnet naar bij de smtp en pop3 poort. Remote access is zelfs mogelijk.

Als ik op de server bijvoorbeeld internet explorer open geeft deze de melding: "Webpagina kan niet worden nweergegeven".
Als ik ping naar google resolved hij prima het ip, maar wel ping timeouts....

In logboeken is niets terug te vinden en er zijn geen settings veranderd.

Laatste toevoeging:

IP van de server is handmatig ingesteld op 192.168.1.2, als ik deze wijzig in 192.168.1.3 werkt het wel! Als ik dezelfde internetlijn op mijn lokale pc gebruik is er ook niets aan de hand.

Ik ben echt de weg kwijt.... iemand een idee? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 23:06 ]

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Al eens netstat gedaan om te kijken wat voor eventuele rare verbindingen er open staan?

btw

start>run>cmd>netstat.

Als je hier iets ziet wat niet helemaal klopt (hijack/virus?) kan je misschien je probleem achterhalen ;)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je dan ergens anders het adres 192.168.1.2 gebruikt? Dat daar ergens een conflict door komt is zo'n beetje het enige wat je dan nog kan bedenken.

/edit: Of inderdaad iets van een virus ofzo...

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 31-03-2009 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Netstat ziet er ook normaal uit, behalve de verbindingen naar buiten, deze missen logischerwijs.

Complete scan is ook gedaan, niets te vinden...

Ik snap er echt niets van. Wat ik echt niet begrijp is dat op het 1.3 ip het wel gewoon werkt...

Een ip conflict is er ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 23:09 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:09:
Netstat ziet er ook normaal uit, behalve de verbindingen naar buiten, deze missen logischerwijs.

Complete scan is ook gedaan, niets te vinden...

Ik snap er echt niets van. Wat ik echt niet begrijp is dat op het 1.3 ip het wel gewoon werkt...

Een ip conflict is er ook niet.
Dan is er toch iets aan de hand met het 1.2 ip blijkbaar, al kan ik zo snel niet echt bedenken wat. Want als je het nu weer terugzet naar dat 1.2 ip werkt het weer niet begrijp ik?

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:11:
[...]

Dan is er toch iets aan de hand met het 1.2 ip blijkbaar, al kan ik zo snel niet echt bedenken wat. Want als je het nu weer terugzet naar dat 1.2 ip werkt het weer niet begrijp ik?
Snap wat je bedoelt, maar DHCP draait op diezelfde server en geeft adressen boven de 1.100 uit. Hier kan geen conflict zijn. Verder is er alleen een lokale comp aanwezig op het netwerk. Wireless niet aanwezig.

Denk dat de enige oplossing op het moment is om alles op een nieuw adres te zetten, nat, dhcp etcetc.
Krijg het probleem gewoon niet getraceerd, het is allemaal tegenstrijdig...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 23:15 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

het 1 april virus maar dan een dag te vroeg ?

nu effe ontopic ;)

zit er toevallig geen dubbel IP in je netwerk ? 2 maal 192.168.1.2
al eens een andere browser geprobeerd ? firefox ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• ik222
  • Niet online
En wat zegt je routetabel dan?

code:
1
route print

Verwijderd

Topicstarter
pm1 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:17:
het 1 april virus maar dan een dag te vroeg ?

nu effe ontopic ;)

zit er toevallig geen dubbel IP in je netwerk ? 2 maal 192.168.1.2
al eens een andere browser geprobeerd ? firefox ?
Aan de browser lig het niet, ping naar google werkt ook niet.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Waarom zet je hem niet op automatisch dhcp? Is een vast adres voor jou een vereiste? En als het andere ip-adres werkt waarom zou je die niet gebruiken?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

kijk eens in de router instellingen, of een bepaald mac adres niet ingesteld is die ip 192.168.1.2 gebruikt..
indien wel, wis dan die instelling, en kopieer het mac adres van de server 2003 in u router instellingen, en behoud ip adres 192.168.1.2 aan het mac adres :)

heb het zelfde probleem gehad, hopelijk is het opgelost :)

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
Dekaasboer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:26:
Waarom zet je hem niet op automatisch dhcp? Is een vast adres voor jou een vereiste? En als het andere ip-adres werkt waarom zou je die niet gebruiken?
Lol broek... het is een server.. die wil je niet op DHCP hebben maar statisch.

Heb je al geprobeerd om de server in een ander ethernet poort te stoppen op je router/switch?

Probeer anders eens via een gewone pc het IP adres van google te achterhalen en daarme op je server via IE te connecten op IP adres.

Ik weet dat je getest hebt of ie een response krijgt met ping google.nl, maar toch..

Of nog beter, kan je een telnet sessie opstarten naar buiten toe?
Of ftp... iets wat niet via IE hoeft te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Peak bedankt voor je response, had dat idd allemaal geprobeerd, niks werkte, Ook geen ander mac adres ed aanwezig. Heb nu tijdelijk het ip veranderd en nu werkt het weer prima.

Ben hier al weer veel te lang mee bezig geweest ;) Bedankt iedereen!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je de setting van .3 client al eens vergeleken met settings van .2 client? Kijk of je daar verschillen kunt ontdekken in configuratie van de netwerkadapater enzo.
Pagina: 1