Toon posts:

Kan niet op draadloos thuis, elders wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Mijn moeder heeft zich een netbookje aangeschaft. Acer Aspire One D150. Daarin zit een Atheros 5007EG wifikaart. Nu is het mogelijk om te verbinden met de draad, evenals adhoc netwerkjes naar mijn laptop. Ook in het servicecenter van de makro kan de netbook blijkbaar op het draadloos netwerk.

Mijn router thuis is een netgear WGR614v7.

Ik heb reeds de router geupgraded naar de laatste firmware. ook de driver van de wifikaart heb ik menig maal geupdated. Zowel met de nieuwste als met de aangeraden drivers die ik vond op de acer site.

Nuja, mijn vraag:

help!! heb ik iets over het hoofd gezien?

Toevallig iemand die meer hierover weet of kan aanwijzen waar ik meer informatie erover vind?

Het frustreert me nogal dat mijn moeder steeds die kabel in moet steken. Hiervoor de laptop binnensturen is te ver gezocht. Zeker als het probleem bij mijn router ligt (denk ik).

HEb echt al vanalles geprobeerd. Ook een statisch ip, en beveiliging uitzetten veranderen, kanaal veranderd...
niets blijkt te helpen. Suggesties iemand?

thx in advance

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat er niet, al dan niet per ongeluk, een MAC filter aan op de router? Ziet de netbook de draadloze router wel?

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Firewall instelling op je router die dwarszit?

[ Voor 141% gewijzigd door Mirre op 01-04-2009 01:55 ]

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

Ik kan dan ook met andere computers zonder probleem met de router verbinden.

Nja het zal wel een andere routerje kopen worden denk ik. Mijn technische kennis stopt hier. En als het een specifiek probleem is voor deze configuratie zal het toch niet op te lossen zijn.

thx guys

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zou je eens op een opsomming kunnen maken van de mogelijkheden die je kan instellen bij Apparaatbeheer?

Deze Computer » rechtermuisknop » Eigenschappen » Apparaatbeheer » WLAN-adapter opzoeken » Eigenschappen » Instellingen o.i.d.

Screenshot mag natuurlijk ook

Verwijderd

Kijk eens andersom.. Misschien dat jou router wel de laptop op MAC geblokkeerd heeft. Een blacklist bijhoud ipv een whitelist.

Zie je de router wel? Gooi is alle oude configuraties van routers uit de favoriete lijst van de laptop en voeg de router opnieuw toe.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06
Op welk kanaal is je router ingesteld? Als dit boven de 11 is, en die computer gaat maar tot 11, kan je geen verbinding maken.

Verwijderd

Topicstarter
het kanaal is al getest op alle mogelijke kanalen.

ik zie de router. Er staat slechts 1 router in de lijst, verwijder hem constant. In de lijst met beschikbare netwerken staat staat het netwerk duidelijk zichtbaar.

Ik heb de naam van de netbook veranderd naar iets kort.

Geen gebruik van white/blacklist

Vnv stuur ik een screenshot door van de eigenschappen van de netwerkkaart.
Daar heb ik reeds de powersave mode uitgeschakeld. Preamble laten staan op long/short.

• great_dictator
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07-2025
- Heb je al een keer geprobeerd de router te resetten naar fabrieksinstellingen? Zorg dat je dan wel gegevens van je provider nog weet, zodat je die kan invoeren na de reset.
- Ik neem aan dat je geen knop op je laptop uit hebt staan van het draadloos netwerk, anders doet ie ook niet (heb ik ook wel eens te veel tijd aan besteed)
- Is het mogelijk om software van de fabrikant te gebruiken voor het draadloos netwerk en windows software uit te schakelen? Of andersom? Ene software kan misschien conflicten geven met andere.
- Probeer anders ook even in de veilige modus met netwerk mogelijkheden te connecten. Dan weet je of het met andere software te maken heeft.
- Zorg ook dat je automatisch IP toewijzen aan hebt staan in de router. Anders geeft ie geen IP af als je het verkeerd hebt ingesteld. (check hierbij ook de laptop settings, kan per netwerk ingesteld zijn)
In de router (setup/lan configuration/configure) In laptop (eigenschappen/tcp/ip)
- Ook kan het bedrade netwerk en het draadloze netwerk conflicten geven. Probeer het dus niet allebei tegelijk.

edit: kijk ook of alle lampjes correct branden op de router, gewoon stekker eruit en erin helpt soms ook.

[ Voor 4% gewijzigd door great_dictator op 01-04-2009 17:47 ]

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Atheros 5007EG
Welke driver heb je ?

Heb met dit type ook problemen gehad (en ook de 5006).
Laatste driver installeren en dat zou het moeten verhelpen. (geloof versie 7.6)
Hier vindt je die drivers:
http://www.atheros.cz/

verder rustig opbouwen qua connectiviteit en beveiliging.
Dus voor de test zonder beveiliging en dan rustig de beveiliging opschroeven.

Verwijderd

Topicstarter
heb de router gereset en het werkt!

Nuja, ben wel geen fan van resetten maar er zat niets anders op. Alle instellingen waren gecontroleerd.

Zolang mijn mamatje maar kan surfen he :)

Thx voor alle reacties en ideeën.

Grtz
Pagina: 1