Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tigurius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 23:14
Beste Tweaker fans,

Ik heb nu al een grote tijd een probleem dat serieus irritant wordt.
Ik heb een proces dat wat ram lekt.
Een voorbeeldje:
Ik start 's morgens op, dan staat mijn ram verbruik op 40% volgens mijn G15 toetsenbord. In taakbeheer staat het ram verbruik ook zeer laag. Dan is het geen enkel probleem om snel te werken etc,...
Maar wanneer ik ga slapen en de volgende dag opsta, is mijn ramverbruik van 40% naar 80% en soms 90% gestegen. Dit is zeer ambetant. Dit gebeurt zelf soms ook na 2 uur. Ik heb het ook in mijn Taakbeheer nagekeken en inderdaad het sta zeer hoog. Dan is het bijna onmogelijk om te werken. Ik moet dan mijn pc opnieuw opstarten. En ik zou niet graag mijn pc formatteren(is laatste optie)

Dus er is ergens een programma dat moet lekken en het sta niet in mijn Taakbeheer. Mijn wisselbestand is ook groot genoeg.

Hier is mijn configuratie als het zou uitmaken
Moederbord: P35-S3 from gigabyte
Processor: Quad Core Q6700 @ 2.66GHz
Ram: 2gb of ram
Video Card: Nvidia 260GTX
OS: Windows XP 32bit versie (Moet de 64bit versie is gaan halen :))

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

In je Taakbeheer kan je in het 'Processen' tabblad zien wat geheugen inneemt, maak daar eens een screenshot van als je geheugen 'vol' staat.

Verder is de 64-bit editie van XP een slechte investering en kan je beter voor een 2x2GB setje geheugen gaan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 13:04
Misschien toch eens kijken welk process zoveel ram vreet? Als je toch al bij taakbeheer kijkt...
Dat kan alleen jij zien, onze glazenbol komt niet zover... ;)

Specs!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat dit niet veroorzaakt wordt door het geheugen zelf, maar door software gaat deze richting CSA.

• Tigurius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 23:14
Ik zal morge is een foto posten van wanneer alles vol zit en wanneer alles leeg is.

[ Voor 7% gewijzigd door Tigurius op 31-03-2009 21:13 ]